var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=31455;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("למי שלא לומד דף יומי","http://daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=31807")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","45"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","24")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("31455","0","שאלה על דוגמאות שבמשנה","06/11/13 11:26","ג כסלו","תשע"ד","11:26","בתר ממוצע","במשנה מובא כי
מעות שנמצאו בין השקלים לנדבה קרוב לשקלים יפלו לשקלים לנדבה יפלו לנדבה מחצה למחצה יפלו לנדבה
בין עצים ללבונה קרוב לעצים יפלו לעצים ללבונה יפלו ללבונה מחצה למחצה יפלו ללבונה
בין קינין לגוזלי עולה קרוב לקנין יפלו לקינין קרוב לגוזלי עולה יפלו לגוזלי עולה מחצה למחצה יפלו לגוזלי עולה...
זה הכלל הולכין אחר הקרוב להקל מחצה למחצה להחמיר.

גמ'
עשוין מחצה למחצה יפלו לנדבה לא צורכה דלא מחצה למחצה יפלו לשקלים) אית דבעי מימר שמא יפלו לשירי הלשכה אית דבעי מימר מחצה למחצה כמי שמת
אמר ר' יצחק תנאי ב''ד הוא המספק את הקינין הוא מספק את הפסולות
לא צורכה דלא בין קטורת לעצים ללבונה לזהב לכפורת ותניתה בסופה זה הכלל הולכין אחר הקרוב מחצה למחצה להחמיר

המשנה הביא 3 מקרים שקשורים למשנה הקודמת ובסוף הביאה את הכלל בדבר.
לפי הסבר הגמ' כנראה יש צריכותא ל- 2 מקרים (בין שקלים לנדבה, בין קינים לגוזלי עולה) אם כך הדבר למה הובא במשנה דוגמא נוספת של "בין עצים ללבונה" שהגמ' בכלל לא הזכירה אותה? הרי יש לי את "זה הכלל"?

תירצתי בדוחק בשיעור אשמח לשמוע תשובות בנושא.","138","","3825","True","True","False","","1191","94.188.248.67","0","0","שקלים|יט ע"א",""),new Message("31457","31455",""בין עצים ללבונה"","06/11/13 14:57","ג כסלו","תשע"ד","14:57","יהודי_קדום","אינו דוגמה (1)אלא מקרה עם חידוש משלו כפי שאר המקרים שבמשנה שמחדשים חידוש משלהם .

המקרה של בין ״עצים ל״לבונה" מיוחד בכך ששקלי שופר "הלבונה" מיועדים לקרבן - הלבונה היא קרבן - ואילו שקלי שופר "העצים" מיועדים לעצים שהם רק מכשירי קרבן.
לכן במקרה של ספק למי מהשופרות שייכים השקלים שנמצאו הם יפלו לשופר ה״לבונה״ כי הלבונה היא בעצמה קרבן.

זה מה שפורש במשנה - ואיך נלמד מדוגמא זו למקרה הנכלל בכלל ואינו מפורש בשום מקום? למשל בין "זהב" ל-"ללבונה"?
תשובה: הם יפלו לשופר הלבונה מטעם הכלל המודגש לעיל .

עוד דוגמא: אם נמצאו בין שופר ה״עצים״ לבין שופר -״גוזלי עולה״ הם יפלו ל״גוזלי עולה״ משום שהם בעצמם קרבן! (כאמור ״עצים״ הם רק מכשירי קרבן).

וכן על זה הדרך.

(1)
בסוף דבריו כתב: " אם כך הדבר למה הובא במשנה דוגמא נוספת של "בין עצים ללבונה""","233","","3825","True","True","False","","203","109.65.160.212","0","31455","שקלים|יט ע"א",""),new Message("31467","31455","ומה היה תירוצו בשיעור?","07/11/13 09:49","ד כסלו","תשע"ד","09:49","יהודי_קדום","","233","","3824","False","True","False","","115","109.65.160.212","0","31455","שקלים|יט ע"א",""),new Message("31458","31457","כנראה דברי לא הובנו","06/11/13 15:06","ג כסלו","תשע"ד","15:06","בתר ממוצע","לקרוא את דברי "קורבן העדה" ו"תקלין חדתין" גם אני קראתי

שאלתי היא אם יש "כלל" אז לא צריך את פירוט "המקרה" הנוסף במשנה, אני יוכל למוד זה מהכלל.
אני חשבתי כי יש צריכותא להסביר את 2 המקרים הראשונים (בין שקלים לנדבה, בין קינים לגוזלי עולה) כפי שאכן הגמ' הסבירה לעומת זאת הגמ' לא הסבירה את הצריכותה של "בין עצים ללבונה" כי ניתן ללמוד דאת מה"כלל" שהביאה המשנה בסוף

ואם כך מדוע יש צורך לציין זאת במשנה?","138","","3825","True","True","False","","197","94.188.248.70","0","31455","שקלים|יט ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82528);