var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=31404;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מכיר סיפור לחיזוק לומדי הדף היומי?","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=19605")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","52"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","45"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","30")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("31404","0","מילים/מונחים בירושלמי - לתועלת הלומדים","02/11/13 21:29","כט חשון","תשע"ד","21:29","הראל","להלן ליקטתי מבחר של מילים/מונחים בולטים המופיעים בירושלמי - מתוך: זכריה פרנקל, מבוא הירושלמי, פרק שני:

אהן:
ההוא, זה.

את אמר:
עיקרו אתאמר והוא תיבה אחת (וכן בבלי איתמר עיקרו אתאמר, וגם בירושלמי נמצא איתמר), ומצינו לפעמים אתאמר בתיבה אחת.

בדא:
פתרונו אמר או סבר.

באיזה צד:
הוא כמו בבבלי כיצד.

דלמא:
מעשה, עובדא. והוא כעין קריאה לעורר הקורא: סיפור!

הדא דאמר ... אבל ... :
הוא כמו בבבלי לא שנו אלא.

והא דרבה מנה:
והוא גדול ממנה כלומר הסברא נותנת להיפך, וזה בעצמו פתרון תיבת אדרבא בבבלי.

ולכן:
הוא כמו ואי לא כן.

חייליה דפלוני:
ראיית פלוני. ובא במקומות אין מספר.

כיי:
עיקרו כי האי ונתחברו הב' תיבות ונבלע היו"ד והה"א, והאל"ף נשתנה ליו"ד כמשפטו לפני יו"ד.

כל עמא:
הוא כמו בבבלי כולי עלמא.

לא הכל ממנו:
פי' אין הכל תלוי ממנו כלומר מדעתו או מדיבורו והוא כמו בבבלי לאו כל כמיניה (וגם שם פירושו לא כאילו הכל מיניה).

לשעבר, לבא:
הוא כמו בבבלי בדיעבד לכתחילה. ובא במקומות אין מספר כאן לשעבר כאן לבא.

עד כדון:
עד עתה, עד כאן.

על אתר:
בבבלי לאלתר אך בבבלי נתחברו הב' תיבות.

תיי:
הוא כמו אתיא בבבלי, והאל"ף נפלה בראש התיבה כדרכה בירושלמי, והאל"ף אחר יו"ד נשתנית ליו"ד.

תפתר:
הוא כמו תריץ בבבלי ובירושלמי לא נמצא כלל תריץ.

אלא כפלוני אלא כפלוני:
פי' איבעית אימא כפלוני איבעית אימא כפלוני.

אתא חמי:
בא ראה, והוא להעיר שיש תמיהא בדבר.

בפירוש שמעת מן פלוני או מן שיטתיה:
בבבלי הסגנון בענין זה "בפירוש שמיע לך או מכללא".

פלוני בשם פלוני:
במקום שאמר חכם בשם חכם חסר תיבת אמר לפני האומר הראשון ולפני בעל המאמר עצמו בא תיבת בשם או משום.

פלוני ופלוני פלוני אמר פלוני אמר:
דרך הירושלמי להציג בראש הפלוגתא שמות החולקים ואח"כ מביא דברי האומר זה המאמר ודברי האומר זה המאמר.","46","","3831","True","True","False","","1664","84.229.187.74","0","0","שקלים|ב ע"א",""),new Message("31405","31404","מאפייני שפה נוספים","02/11/13 21:32","כט חשון","תשע"ד","21:32","הראל","בבלי: ארמית בבלית, ניב מזרחי.
ירושלמי: ארמית גלילית, ניב מערבי.

זכריה פרנקל (מבוא הירושלמי, פרק שני):

הברת בני גליל היתה רפויה ולא הבדילו באותיות מבטא אחד בין אות לאות ...
ומזה ג"כ שבא לפעמים בירושלמי אל"ף במקום שיש בבבלי ה"א. בירושלמי איכן בבבלי היכן.

ומרפיון הברת הירושלמי עוד שלא לבטא כלל אל"ף או ה"א בראש התיבה, כמו מר במקום אמר, ר' בא במקום ר' אבא, ר' לעזר במקום ר' אלעזר, נן במקום אנן ...

גם בהברת אותיות ב' ו' מ' ף' ניכר רפיון הברת בני א"י. הירושלמי מבטא בי"ת כמו ו"ו ולכן אמר אביר במקום אויר, תרבד במקום תרוד.

אותיות ג' כ' נתחלפו בירושלמי ובאה הרבה פעמים (ע"י הברה רכה) גימ"ל במקום כ"ף, גזיב במקום כזיב.

אותיות ס' צ' נתחלפו בירושלמי ...

לפעמים בא בירושלמי למ"ד במקום נו"ן. אנטולינוס במקום אנטונינוס.

למ"ד במקום רי"ש, גלעיני במקום גרעיני.

הרבה שמות פרטיים הבאים בבבלי באל"ף בסוף הם לרוב בירושלמי בה"א. בבבלי עקיבא, חייא, חנינא, חנניא, בירושלמי עקיבה, חייה, חינה, חנניה ...

וכן לפעמים בראש התיבה בבבלי באל"ף ובירושלמי בה"א. בבבלי אושעיא, בירושלמי הושעיה ...

בירושלמי משתנה הרבה פעמים האל"ף קודם יו"ד ואחר יו"ד ליו"ד. יניי, יינון, זכיי ... במקום ינאי, אינון, זכאי.

מדרך הירושלמי לקרב ב' תיבות אל אחת ועל ידי זה נבלע לפעמים האל"ף או הה"א אשר בראש התיבה שנייה. וזה נמצא לרוב בשמות פרטיים ... ר' אבמרי במקום אבא מרי ... רבסי במקום רבי אסי ... רמי במקום רבי אמי ... הכיני במקום הכין היא ...","46","","3831","True","True","False","","301","84.229.187.74","0","31404","שקלים|ב ע"א",""),new Message("31415","31404","דלמה = דרמה (מילה יוונית, בחילוף ל/ר)","04/11/13 01:01","א כסלו","תשע"ד","01:01","דוד כוכב","","125","","3829","False","True","False","","85","95.86.78.53","0","31404","שקלים|ב ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);