var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=31376;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("ברוכים הבאים לפורום פורטל הדף היומי","")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","52"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","49"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","32")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("31376","0","מדוע אין בבלי על מסכת שקלים?","31/10/13 09:48","כז חשון","תשע"ד","09:48","שיננא","על כל סדר מועד יש בבלי, אז מדוע על מסכת שקלים אין בבלי?

או אולי שהיה בבלי ואבד?","146","","3833","True","True","False","","1704","84.229.241.186","0","0","שקלים|ב ע"א",""),new Message("31386","31376","התשובה בניסוח שונה של השאלה","01/11/13 02:35","כח חשון","תשע"ד","02:35","דוד כוכב","מסכת שקלים עוסקת בעניני המקדש, לא בעניני מועד. כך שהשאלה המתבקשת היא: כיון שיש בבלי על כמעט כל סדר קדשים למה אין על שקלים?
ובכן, נראה מהן המסכתות בקדשים שאין בהם בבלי: מידות קינים וחלקים נרחבים בתמיד. המכנה המשותף למסכתות אלו ולמסכת שקלים הוא העיסוק בפרוצדורה של המקדש ולא בעצם העבודה והקרבת הקרבנות. מעתה מבואר, שהרי הטעם שעסקו בקדשים היה כדי לעסוק בעניני קרבנות דוקא, ופחות בשאר עניני המקדש, כדברי רש"י במסכת בבא מציעא דף קיד ע"ב:
בארבעה לא מצינא - בגירסא דארבעה סדרין, כגון מועד ישועות נשים שהן נוהגות בזמן הזה כבזמן הבית, וקדשים נמי כדכתיב ובכל מקום מוקטר מוגש לשמי ואמרינן (מנחות קי, א): אלו תלמידי חכמים העוסקין בהלכות עבודה בכל מקום - מעלה עליהן הכתוב כאילו מקריבין אותן בבית המקדש.","125","","3832","True","True","False","","246","95.86.78.53","0","31376","שקלים|ב ע"א",""),new Message("31389","31386","לפי שיטה ידועה זו אומרים שענייני החקלאות","01/11/13 05:13","כח חשון","תשע"ד","05:13","יהודי_קדום","היו החשובים לאמוראי ארץ ישראל ולכן לא עסקו בקדשים.","233","","3832","True","True","False","","154","79.176.164.228","0","31376","שקלים|ב ע"א",""),new Message("31392","31389","ודאי עסקו","01/11/13 08:42","כח חשון","תשע"ד","08:42","דוד כוכב","ראה למשל כמה פעמים מוזכר רבי יוחנן או אמורא ארץ ישראלי אחר במסכת זבחים או מנחות בבלי. וכן ניתן לראות רבות בירושלמי שקלים כמה עסקו גם אמוראי א"י בסוגיות של קדשים, גם כאשר הן אינן שייכות למסכת שקלים.
לכל היותר ניתן לטעון שלא השקיעו די מאמץ ב"עריכת" הסוגיות שנדונו בבית המדרש לכלל "מסכת" או שלא עסקו בקדשים באופן מסודר בישיבות כמו בבבל או כמו שעסקו במסכתות אחרות. ראה על סדר הלימוד בבבל בזמן רב אשי באיגרת רב שרירא גאון (תרגום עברי) אות קד:
"ונהג רב אשי ראשות בישיבתו שלו קרוב לששים שנה, זהו שאמרו בפרק מי שמת, במחזור ראשונה של רב אשי אמר לנו כך ובמחזור שני של רב אשי אמר לנו בפנים אחרות, שכך התקינו רבותינו לשנות בכל שנה ושנה שתי מסכתות, הן חסר והן יתר, שיחזור כל התלמוד בשלשים שנה. וכיון שרב אשי מלך קרוב לששים שנה, היו אם כן שני מחזורים, ומת בשנת תשל"ח".","125","","3832","True","True","False","","181","95.86.78.53","0","31376","שקלים|ב ע"א",""),new Message("31394","31392","ברור שאמוראי א"י עסקו בסוגיות של קדשים","01/11/13 10:18","כח חשון","תשע"ד","10:18","יהודי_קדום","עינינו הרואות שאכן יש דברים כפי שכתב.

ניסוחי לא היה טוב אני מקווה שעכשיו ברור שלא התכוונתי שלא עסקו כלל בקדשים.","233","","3832","True","True","False","","198","79.176.164.228","0","31376","שקלים|ב ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);