var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=3127;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("ברוכים הבאים לפורום פורטל הדף היומי","")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","52"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","45"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","30")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("3127","0","שיטת ר"י בן בתירא","23/07/10 16:47","יב אב","תש"ע","16:47","מתפעל",""נשבע לבטל את המצוה ולא ביטל פטור, לקיים את המצוה ולא קיים פטור, שהיה בדין שיהא חייב כדברי ר' יהודה בן בתירא דאמר רבי יהודה בן בתירא ומה אם הרשות שאינו מושבע עליה מהר סיני, הרי הוא חייב עליה, מצוה שמושבע עליה מהר סיני אינו דין שיהא חייב עליה ".

נשאלת השאלה, מה סובר ריב"ב, אם הוא סובר שאין שבועה חלה על שבועה, אם כן מובנת הרישא, כשנשבע לבטל את המצוה, שבועתו לא חלה כי מושבע ועומד מהר סיני לקיימה. אבל לפי זה לא מובנת הסיפא, מה עוזר לי ק"ו, הרי הוא כבר מושבע ועומד מהר סיני לקיים את המצוה, כיצד אם כן חלה שבועתו?
הרי אין לה מקום לחול?
מה נגיד אם כן, שאולי הוא סובר ששבועה כן יכולה לחול על שבועה?
אם כן, כיצד נסביר את הרישא? מדוע לא חלה שבועתו לבטל את המצוה?","148","","5029","True","True","False","","971","213.151.47.168","0","0","שבועות|כה ע"ב",""),new Message("3137","3127","שבועה על שבועה","25/07/10 09:12","יד אב","תש"ע","09:12","עציוני","כאשר אדם נשבע לקיים את המצוה, זהו המקרה של שבועה על שבועה, ולדעת ריב"ב שבועה יכולה לחול על שבועה. בנשבע לבטל את המצוה הבעיה היא אחרת - אין לאדם אפשרות להתנגד למה שהתורה מצווה עליו. זה לא בתחום סמכותו ולכן השבועה לא חלה. זה לא מדין שבועה על שבועה אלא דין נפרד.","159","","5027","True","True","False","","212","132.70.40.183","0","3127","שבועות|כה ע"ב",""),new Message("3139","3137","אכן, יכול להיות","25/07/10 10:28","יד אב","תש"ע","10:28","מתפעל","חשבתי בכיוון זה, כעין מתנה על מה שכתוב בתורה.
השאלה רק אם אכן זוהי ההבנה כאן.","148","","5027","True","True","False","","149","80.74.119.82","0","3127","שבועות|כה ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);