var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=31145;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("לוח דף יומי לשימוש באאוטלוק או בג'ימייל","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=21228")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107151","למה אימצת את עצמך כך לקרוא דף שאתה...","לינקוש","08/05/24 11:52","58","84"),new MostViewed("107150","הגהות הגר"א ב"מ ע","אוריאל שלמוני","08/05/24 10:31","605","45"),new MostViewed("107155","אדם שכר רכב באילת ","מנחת טנא","13/05/24 00:58","49159","35")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("31145","0","לי נאה לברך","17/10/13 02:16","יג חשון","תשע"ד","02:16","דוד כוכב","מהי משמעות סירוב הצדיקים לכוס של ברכה?
מה בכך שעתידה תורה לאוסרן? סוף סוף מותרות הן עתה, ואפילו לתשובה כדוד המלך אינו זקוק.

על כך כאן.","125","","3863","True","True","False","","868","212.76.96.184","0","0","פסחים|קיט ע"ב",""),new Message("31157","31145","פי חכם ח"ן","17/10/13 15:02","יג חשון","תשע"ד","15:02","בתר ממוצע","","138","","3863","False","True","False","","129","94.188.248.70","0","31145","פסחים|קיט ע"ב",""),new Message("31190","31157","עוד הסבר מדוע לא ברכו","19/10/13 23:50","טו חשון","תשע"ד","23:50","איתן","א. ע' במהרש"א חדא"ג שכתב, שסיבת הסירוב של הגדולים לברך היא, היות בברכת המזון צריך להזכיר ארץ ברית ותורה, ולכולם יש חסרון בזה, לכך אברהם ויצחק אינם שלמים בברית היות ומזרעם שלא נימולו, ויעקב נשא שתי אחיות שעתידה תורה לאסור, ומשה אין לו ארץ, וכו' ע"ש, ורק דוד שלם בכל אלו.

ב. מדוע לא נצרך יעקב לתשובה, אם עשה דבר שעתידה תורה לאסור - אפשר לומר שהדבר כלל לא היה שייך אליו, ע"פ דברי הרב חרל"פ, שאמנם האבות קיימו את כל התורה, אבל תיקון העריות נמסר לבנים דוקא: החל מיוסף שהראה ליעקב שטר אירוסין ושטר כתובה (רש"י בראשית מ"ח ט') - אפשר להוסיף כאן גם את המעשים סביב העניין הזה, שמעון ולוי שעמדו על המשמר בשכם, ראובן ובלהה, יהודה ותמר, יוסף שעמד בניסיון אשת פוטיפר - ועד לפרשת בהעלותך "וישמע משה את העם בוכה למשפחותיו" על עסקי משפחות, על עריות שנאסרו להם. (רש"י שם)
נמצא ב"מי מרום", כעת לא מצאתי היכן.","123","","3861","True","True","False","","197","95.86.65.4","0","31145","פסחים|קיט ע"ב",""),new Message("31191","31190","הקושיה על כך היא:","20/10/13 01:55","טז חשון","תשע"ד","01:55","דוד כוכב","שהרי דוד לא היה שלם בברית. ואמנם כבר תירצו שתשובתו נתקבלה. אלא שלפי זה ק"ו שיעקב היה שלם, שהרי לכתחילה עשה כדין בלא שמץ פיקפוק, ואפילו לא נצרך לתשובה.
ומה שכתב הרב חרל"פ קרוב למה שכתבתי, שהחסרון בראשונים הוא שאת מה שתיקנו האחרונים הם לא תיקנו, משום שטרם הגיע זמנם לתקן.","125","","3860","True","True","False","","151","212.76.96.184","0","31145","פסחים|קיט ע"ב","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82818);