var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=30740;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("ברוכים הבאים לפורום פורטל הדף היומי","")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107155","אדם שכר רכב באילת ","מנחת טנא","13/05/24 00:58","49159","57"),new MostViewed("107157","הגהות הגר"א בבא מציעא עא, עב, עג","אוריאל שלמוני","13/05/24 17:21","605","38"),new MostViewed("107177","הערה ברש״י","שמואל דוד","16/05/24 05:35","595","30")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("30740","0","יין בהיר או מיץ ענבים אדום","07/10/13 00:12","ג חשון","תשע"ד","00:12","שלמה שטרסברג","מדברי הגמרא שמביאה את הפסוק אל תראה יין כי יתאדם אנו למדים שעיקר חשיבות היין היא במראה האדום ומהמשך הפסוק אנו למדים גם שיין חשוב צריך שיהיה יין חזק שיכול לשכר ("כי יתן בכוס עינו יתהלך במישרים" - היינו השותה יין ומשתכר חושב על הכול שהוא מישרים)
מה עדיף האם מיץ ענבים בצבע אדום או יין משכר בהיר","205","","3876","True","True","False","","1274","95.86.76.187","0","0","פסחים|קח ע"ב",""),new Message("30742","30740","מנהג בני ספרד","07/10/13 01:10","ג חשון","תשע"ד","01:10","עם הארץ","לקדש על יין אדום אפילו אם יש בנמצא יין לבן משובח יותר וכך נפסק להלכה.
אם אין יין אדום מותר לקדש על יין לבן ושפוך קצת ממיץ הענבים לכוס הקידוש כדי להאדימו. ולכתחילה אפשר לקדש בורא פרי הגפן על מיץ ענבים.","248","","3876","True","True","False","","192","184.33.116.60","0","30740","פסחים|קח ע"ב",""),new Message("30744","30740","השאלה היא מה חשוב?","07/10/13 02:08","ג חשון","תשע"ד","02:08","קותי","אם להיראות בן חורין אז יין אדום חשוב
ואם להרגיש בן חורין אז משכר חשוב","217","","3876","True","True","False","","173","79.176.225.155","0","30740","פסחים|קח ע"ב",""),new Message("30748","30740","שיעור משכר ופרשת השבוע","07/10/13 02:58","ג חשון","תשע"ד","02:58","קותי","אולי זה סתם דיוק ואולי לא
בעניין שכרותו של נוח מביא המדרש
מדרש אגדה (בובר) בראשית פרשת נח פרק ט סימן כא

[כא] וישת מן היין. יש אומרים באותו יום נטע, באותו יום שתה. (וששה עשר ווי"ן) [שלשה עשר ווי"ן] נאמרו בזו הפרשה, ללמדך כמה קשה שתיית היין, כיון שבא נח ליטע כרם, בא שטן ואמר לו יהא חלקי בכרם עמך, אמר לו נח כן, מה עשה השטן, הביא כבש אחד ושחטו והשקה מדמו, ואחר כך הביא ארי ושחטו והשקה מדמו, ואחר כך הביא קוף ושחטו והשקה מדמו, ואחר כך הביא חזיר ושחטו והשקה מדמו, רמז לו זה כאשר ישתה אדם כוס אחד, הוא דומה לכבש כאלם, שתה שתי כוסות, דומה לארי, ואומר אני מראה מה אעשה למחר עם פלוני ופלוני, שתה הרבה יין, התחיל מרקד כקוף, שתה הרבה יותר מדאי התחיל מקיא ומלכלך את בגדיו כחזיר שהוא מלוכלך:
דוק וראה לגבי שתי שתיות ראשונות נקט כוס
כוס ג' וכוס ד' לא הזכיר כדי לא להתנגש עם ארבע כוסות
מעל ארבע כוסות זה כבר הרבה ושם נוהג כקוף וחזיר","217","","3876","True","True","False","","264","79.176.225.155","0","30740","פסחים|קח ע"ב","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82873);