var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=3058;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מעלת הפורום - ע\"פ ר' נחמן מברסלב","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=348")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","45"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","24")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("3058","0",""ומה שאין האוזן יכול לשמוע"","17/07/10 22:10","ו אב","תש"ע","22:10","בבא רגל","וקשה לי קצת:
אם האוזן לא יכולה לשמוע - אז למה נאמרו שמור וזכור בדיבור אחד? והרי לא יכלו לשמוע זאת!","51","","5033","True","True","False","","1070","87.70.167.202","0","0","שבועות|כ ע"ב",""),new Message("3060","3058","הצעות","18/07/10 01:31","ז אב","תש"ע","01:31","דוד כוכב","הם לא שמעו דרך האוזן אלא ישירות לתודעה.

א"נ, הם שמעו רק את זכור, ככתוב בשמות, ומשה אמר להם בדברים את שמור.

א"נ, לרוב אין האוזן יכול לשמוע, מה שאין כן במתן תורה שהיה הכל בנס.

א"נ, מה שאין האוזן יכול לשמוע שני קולות כאחד - זה סוג של חרשות, ואמרו במכילתא יתרו - מסכתא דבחדש פרשה ט:
"ר' אליעזר אומר להודיע שבחן של ישראל, שכשעמדו כולן לפני הר סיני לקבל את התורה... ומלמד שלא היה בהן חרשין, שנאמר (שמות כד, ז) כל אשר דבר ה' נעשה ונשמע".
- ובאותה התפקחות יכלו לשמוע את שתי הקולות כאחד.","125","","5032","True","True","False","","93","212.76.99.196","0","3058","שבועות|כ ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82528);