var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=30469;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("דף יומי - יתרונות מול חסרונות","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=729")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107140","הצעה לספירות הפסוקים של אזהרה בגר בתורה","jklein","06/05/24 22:59","705","73"),new MostViewed("107151","למה אימצת את עצמך כך לקרוא דף שאתה...","לינקוש","08/05/24 11:52","58","55"),new MostViewed("107110","יין או שכר","שמואל דוד","05/05/24 05:32","595","47")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("30469","0","הערות לדף צב","20/09/13 14:37","טז תשרי","תשע"ד","14:37","המכריע","צב.
א. והמלקט לו עצמות. רש"י העתיק ליקטו לו. אבל אין כך גירסתו, אלא פירש על פי הגמרא.

ב. מ"ט. מתי' הגמ' נראה דהשאלה היא מאי שנא פסח משאר קדשים.

ג. בתוד"ה גבי פסח. מש"כ תודה לכ' כוונתם שכבר נשחט עליו ואז נעשה אונן, ואם נאסור עליו אנינות לילה לא יוכל לאכול כלל. דאי לא נשחט, יביאו יום אחר ומאי עוברת איכא בזה. ומסתמא כוונתם שנעשה אונן אחר שחיטה קודם זריקה דאי היה לו שעת היתר לאכול והיה שייך שיאכל כזית, לא היה זה סיבה להתיר לו. והבן.

ד. ערל ישראל טובל ואוכל. תוס' תמהו בשם ריב"א דלא מצינו כזאת. והעירוני דלכאורה זה כלול בגזירה שהביא רש"י בסוף עמ' ב' שהצריכו טבילה לאונן ומחוס"כ משום דעד השתא היה אסור בקדשים א"כ ה"ה ערל (דכמד' דאסור באכילת כל הקדשים).

ה. מצורע. ברש"י (ישן) ב"פ בוהנות במקום בהונות.

צב:
ו. מאי בודקין וכו'. מרש"י נראה דרב יהודה בר אמי הוא פירוש נוסף, דבודקין אם נידש. ובתוס' הק' דהבדיקה מפורשת במתני'. לכ' קשיא טפי דהבדיקה המפורשת שם שונה מהבדיקות המפורשות כאן.

ז. ורב נחמן אמר לך לעולם אמזיד. והא דקתני חייבין וכו'. לכ' קצ"ב אמאי לא יאמר ר"נ דבסיפא תני בהדייהו גם אונן וגם מזיד, ולא תיקשי עליו לישנא דחייבין לשון רבים. ואולי הכוונה במה שאמרו תני בהדייהו, דזו הכוונה ולא עשה, דהיינו לר"ש מי שהיה טמא, או בדרך רחוקה, או לא עשה דהיינו אונן. וממילא גם בסיפא ולא עשה משמע חדא. ויל"ע.","199","","3886","True","True","False","","924","31.44.134.78","0","0","פסחים|צב ע"א","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82731);