var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=2971;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("המלצה לגולשים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=1505")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","63"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","57"),new MostViewed("107091","המתרגם ומזרעך לא תתן להעביר למולך ...","איתן","02/05/24 02:13","123","45")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("2971","0","איסור כניסה למקדש בטומאה","14/07/10 06:06","ג אב","תש"ע","06:06","עציוני","הסתפקתי האם איסור כניסה למקדש בטומאה דומה ביסודו לאיסור לשהות במקדש בטומאה - "ולא יטמאו את מקדשי", או שאופיו דומה יותר למורא מקדש, ויסודו הוא בזילזול שאדם מביע בכך שניגש אל המקדש בטומאה.

שתי סיבות גורמות לי לנטות לאפשרות השניה, אך אין אלה ראיות מוכרחות:
א. הדיון אודות שיעור השתחוויה (טז ע"ב - יז ע"א) הוא רק בהקשר של מי שנטמא במקדש. משמע שעל כניסה למקדש בטומאה אין שיעור, ומרגע שנכנס מתחייב.
ב. בדף יז ע"ב הגמרא מחלקת בין איסור ביאה (שהוא רק כדרכו) לאיסור שהייה. אם האיסור היה בטומאת המקדש, לא אמור להיות הבדל בין דרך ביאה לדרך אחרת. רק אם עצם הגישה למקדש הוא הבעיה יש מקום לפטור אם זו לא דרך ביאה.

האם יש למישהו ראיות נוספות לצד זה או אחר?","159","","5044","True","True","False","","1197","84.229.236.69","0","0","שבועות|יז ע"ב",""),new Message("2980","2971","אתה מעלה סברא מעניינת","14/07/10 12:40","ג אב","תש"ע","12:40","מתפעל","לגבי ראיה א' , אפשר לומר אחרת,
על כניסה בטומאה לא צריך שיעור כי עובר במודע מיד, ענין השהיה כשנמצא כבר בפנים ונטמא, זה הכרחי כי אחרת הוא אנוס ופטור. לכן יכול להתחייב רק אם שוהה. אבל בשניהם העבירה היא שמטמא את המקדש.

לגבי ראיה ב',
לא מובן לי, אם האיסור כפי שאתה מגדיר אותו הוא זיזול, מה לי אם נכנס ישר או הפוך?
כשנכנס הפוך זה לא זלזול? (במקרה שהוא מזיד)","148","","5044","True","True","False","","163","80.74.119.82","0","2971","שבועות|יז ע"ב",""),new Message("3049","2971","ולא יטמאו הולך על כניסה","16/07/10 15:26","ה אב","תש"ע","15:26","elifish","בריש טז: ראה גמרא ורש"י ש"ולא יטמאו" בפשטות זה מי שהיה כבר טמא ונכנס ומטמא, ולכן צריך לימוד מיוחד על מי שנטמא בפנים, אמנם אחרי היתור והלימוד משתווה דינם ומקבל דין של מטמא אם שהה.","162","","5042","True","True","False","","65","84.228.118.236","0","2971","שבועות|יז ע"ב",""),new Message("3012","2980","ההבדל בין נכנס ישר או הפוך","15/07/10 14:21","ד אב","תש"ע","14:21","עציוני","הזילזול הבוטה ביותר הוא ההתעלמות - כאשר אדם טמא נכנס למקדש ובעצם מתעלם מכל שזה לא מקום רגיל. ברגע שתהיה התייחסות כלשהי (והליכה שאינה כהרגלו מספקת) כבר אין כאן התעלמות.
[גם ביחסים בין בני אדם, יש מקרים שאדם יעדיף יחס שלילי כלפיו - העיקר שיהיה יחס ולא התעלמות]","159","","5043","True","True","False","","167","132.70.40.183","0","2971","שבועות|יז ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82645);