var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=29587;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("לוח דף יומי לשימוש באאוטלוק או בג'ימייל","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=21228")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107140","הצעה לספירות הפסוקים של אזהרה בגר בתורה","jklein","06/05/24 22:59","705","76"),new MostViewed("107151","למה אימצת את עצמך כך לקרוא דף שאתה...","לינקוש","08/05/24 11:52","58","66"),new MostViewed("107150","הגהות הגר"א ב"מ ע","אוריאל שלמוני","08/05/24 10:31","605","41")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("29587","0",""אמר רבי אלעזר עם הארץ מותר לנוחרו","08/08/13 19:18","ב אלול","תשע"ג","19:18","יהודי_קדום","ביום הכיפורים שחל להיות בשבת ..."

הרי כוונתו החינוכית הגדולה של רבי אלעזר ברורה וחדה ומשתמעת מ-:
"מותר לנוחרו ביום הכיפורים שחל להיות בשבת... אמר להן זה טעון ברכה וזה אינו טעון ברכה".

ע"כ איני מבין מדוע באו פירושים רבים על דבריו, ומפירושים אלו משתמע כאילו התכוון רבי אלעזר "ברצינות" :

התוספות אומרים שמדובר בחשוד על הרציחה

הרי״ף מפרש שהגמרא מתייחסת למי שבאותה שעה רץ אחרי הזכור או אחרי הנערה כדי לאונסם.

המאירי כותב שרבי אלעזר הזכיר עם הארץ רק משום שהוא עלול יותר לנהוג באופן זה, ולכן מותר להחזיקו בכך ולתת לב להיזהר ממנו

הגהות יעב״ץ אומר שאף על פי שבדרך כלל הדין הוא שאם ניתן להציל באחד מאבריו של הרודף - אינו רשאי להרגו, הרי בעם הארץ אין לדקדק בכך.

?","233","","3930","True","True","False","","1026","79.177.125.97","0","0","פסחים|מט ע"ב",""),new Message("29589","29587","קירות בית המדרש יוכיחו","08/08/13 19:52","ב אלול","תשע"ג","19:52","הודו_כי_טוב","שהיה רציני ווגם הוחרם בסוף על ידי חבריו רציניים גם הם","207","","3930","True","True","False","","235","46.117.14.249","0","29587","פסחים|מט ע"ב",""),new Message("29625","29589","המהר"ל והמהרש"א :","09/08/13 17:49","ג אלול","תשע"ג","17:49","יהודי_קדום","לדעת המהר״ל אסור להורגו משום שייתכן וישוב בתשובה.

מהרש״א מפרש שכוונת הגמרא היא שמותר לביישו = ״לנוחרו״ = שגורם להלבין את פניו, ובכך ליטול ממנו את דם הפנים ואפילו בשבת וביום הכיפורים כשכל ישראל נוהגים בשלום זה עם זה.","233","","3929","True","True","False","","146","79.177.125.97","0","29587","פסחים|מט ע"ב","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82739);