var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=29466;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("על מעלת הפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=9140")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107155","אדם שכר רכב באילת ","מנחת טנא","13/05/24 00:58","49159","54"),new MostViewed("107157","הגהות הגר"א בבא מציעא עא, עב, עג","אוריאל שלמוני","13/05/24 17:21","605","36"),new MostViewed("107177","הערה ברש״י","שמואל דוד","16/05/24 05:35","595","27")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("29466","0","מדוע רש"י כותב","31/07/13 09:56","כד אב","תשע"ג","09:56","ראש","מדוע רש"י בד"ה חייב כותב חייב מלקות על אכילתו והגמרא מקשרת זאת לשיטת
רבי יוסי שיש משמעות לבישול אחר אפייה.
לכאורה רש"י היה צריך לכתוב שחייב על הבישול ג"כ?","400","","3943","True","True","False","","750","109.160.166.201","0","0","פסחים|מא ע"א",""),new Message("29469","29466","רש"י הק' כותב חייב מלקות על אכילתו כי:","31/07/13 11:18","כד אב","תשע"ג","11:18","יהודי_קדום","א. לפי דעת רבי לא יהא מקור לאיסור אכילה של קרבן פסח שניצלה ואח"כ נאכל אם דורשים "ובשל מבושל" כאיסור על אכילת קרבן פסח שבישלוהו בשאר משקין.

ב. לפי רבנן לא יהא מקור לאיסור אכילת קרבן פסח שבושל בקדירה (ללא נוזלים כלשהם, 'צלי קדר') אם דורשים "ובשל מבושל" כאיסור אכילת קרבן הפסח שבושל לאחר שניצלה .

ג. ומה שהגמרא "מקשרת זאת לשיטת רבי יוסי שיש משמעות לבישול אחר אפייה" אינו כדי להראות "שחייב על הבישול ג"כ" אלא להראות את שיטת ר' יוסי, כאן בקרבן פסח, שבישול אחר צליה נחשב מבושל וזה בדיוק כמו שיטתו ברקיק שאם התבשל לאחר אפיה שדינו מבושל ולכן לא יכול להיקרא לחם (ראינו בדף לז. שרק אפוי נקרא לחם).

למסקנה עפ"י דעתי העניה: אין אנו עוסקים בהלכות שבת אלא בדיני קרבן פסח ומשום כך גם (כנלע"ד) רש"י הקדוש לא הביא שחייב על הבישול.","233","","3943","True","True","False","","162","79.177.125.97","0","29466","פסחים|מא ע"א","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82860);