var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=29351;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("הודעה למגידי שיעורים ולמשתתפי השיעורים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=638")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","53"),new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","52"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","33")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("29351","0",""דרש רבא אשה לא תכנס לדיר העצים","21/07/13 10:38","יד אב","תשע"ג","10:38","יהודי_קדום","ליטול מהן אוד ואוד שנשבר אסור להסיקו ביו''ט לפי שמסיקין בכלים ואין מסיקין בשברי כלים למימרא דרבא כר' יהודה סבירא ליה דאית ליה מוקצה והא אמר ליה רבא לשמעיה טוי לי בר אווזא ושדי מעיה לשונרא התם כיון דמסרחי מאתמול דעתיה עלויה: " ע"כ לשון הגמרא שם.

אני מחפש הבנה מדוע דרש רבא "אשה לא תכנס..." ועד כה לא מצאתי מי שמדבר על כך.

האם יש כאן סברא שאשה יודעת פחות מאיש ולכן עלולה לקחת מהדיר שברי כלים ולהסיק בהם או לקחת עץ לחיתוי ולא להסקה וכדו'?

או יש כאן חשש שאשה עלולה להקל ביו"ט ותעבור על הנ"ל למען תימצא חן בעיני בעלה ואורחיה כשיצליחו בישוליה יותר? (סברא שלי).

ועדיין אני מחפש תשובה .

.","233","","3935","True","True","False","","1064","79.182.101.150","0","0","ביצה|לג ע"א",""),new Message("29352","29351","או שאולי דיבר הכתוב בהווה (בדבר המצוי)","21/07/13 11:28","יד אב","תשע"ג","11:28","לינקוש","","58","","3935","False","True","False","","147","84.229.227.83","0","29351","ביצה|לג ע"א",""),new Message("29353","29352","כמו גם במשנה","21/07/13 12:46","יד אב","תשע"ג","12:46","דוד כוכב","לקמן במסכת פסחים דף מח ע"ב:
משנה. רבן גמליאל אומר: שלש נשים לשות כאחת, ואופות בתנור אחד, זו אחר זו.
וחכמים אומרים: שלש נשים עוסקות בבצק כאחת, אחת לשה, ואחת עורכת, ואחת אופה.
רבי עקיבא אומר: לא כל הנשים ולא כל העצים ולא כל התנורים שוין.


בזמנם פחות גברים היו מצויים במטבח, הם היו נחוצים לעבודה בשדה, שלא היתה נחלתן של נשים.","125","","3935","True","True","False","","126","95.86.64.38","0","29351","ביצה|לג ע"א",""),new Message("29354","29352","תשובתך הובילה אותי למחשבה פשוטה אך","21/07/13 13:14","יד אב","תשע"ג","13:14","יהודי_קדום","מציאותית:

רק האשה בבית בשעת הבישולים ליו"ט, הבעל מתפלל ולומד מחוץ לבית ולכן האזהרה היא לאשה שלא תיטול אוד שנשבר ביו"ט וכו' אבל כן רשאית ליכנס וליטול דבר המותר להסקה.","233","","3935","True","True","False","","118","79.182.101.150","0","29351","ביצה|לג ע"א",""),new Message("29355","29353","מדובר ביו"ט ולכן קשה לדבר על עבודת","21/07/13 13:16","יד אב","תשע"ג","13:16","יהודי_קדום","הגברים בשדה.","233","","3935","True","True","False","","93","79.182.101.150","0","29351","ביצה|לג ע"א",""),new Message("29356","29355","בגדול","21/07/13 13:28","יד אב","תשע"ג","13:28","דוד כוכב","- הם לא אמונים בבישול.","125","","3935","True","True","False","","84","95.86.64.38","0","29351","ביצה|לג ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);