var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=29326;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מכיר סיפור לחיזוק לומדי הדף היומי?","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=19605")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107155","אדם שכר רכב באילת ","מנחת טנא","13/05/24 00:58","49159","59"),new MostViewed("107157","הגהות הגר"א בבא מציעא עא, עב, עג","אוריאל שלמוני","13/05/24 17:21","605","39"),new MostViewed("107177","הערה ברש״י","שמואל דוד","16/05/24 05:35","595","33")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("29326","0","אֵת שֶׁדַּרְכּוֹ לִשָּׂרֵף, יִשָּׂרֵף","18/07/13 23:39","יא אב","תשע"ג","23:39","דוד כוכב","מהי סברתו של רבי יהודה, למה לא חזר בו אחר שנדחה?

על כך כאן.","125","","3958","True","True","False","","792","95.86.64.38","0","0","פסחים|כח ע"א",""),new Message("29335","29326","תגובת מאירקה15 ברוטר אברכים","19/07/13 11:45","יב אב","תשע"ג","11:45","דוד כוכב","וכי רבי יהודה חולק על כך שכל שפסולו בקודש ישרף???

וכבר מבואר בתוד"ה ואתה שהשוני בדינם של אשם תלוי וחטאת העוף הבאה על הספק מבואר בתו"כ בדרשת הפסוק הנאמר בנותר "קודש הוא - הוא בשריפה ולא חטאת העוף ואשם תלוי"

שתיקתו של רבי יהודה יכולה להתבאר על פי המבואר בר"ח(כאן) ובפהמ"ש לרמב"ם (סוף תמורה) שרבי יהודה חולק דווקא במקרה שנתברר שאין חיוב בקורבן ולדעתו בכה"ג הפך הקורבן למפרע לחולין שנשחטו בעזרה(ולכן שתק שהרי לשיטתו אין כאן כרת)

ועוד,שכבר הקשו תוד"ה אמרו שרבנן לשיטתם לא ענו על הלימוד מנותר (ומה שענו תוס' שידרשו נותר בשרפה ולא שאר איסורים כבר העיר בשפת אמת שמפורש בת"כ שהחולקים על רבי יהודה ממעטים מהפסוק קדשים שהפילו)

תגובתי:
פסולו בקודש ישרף, כמפורש בקרא בכמה מקומות

אך אין ספק שיש לכך סיבה מיוחדת, למרות שאין "דרכו לישרף" כלשון המשנה.","125","","3957","True","True","False","","107","95.86.64.38","0","29326","פסחים|כח ע"א",""),new Message("29336","29335","המשך","20/07/13 21:45","יג אב","תשע"ג","21:45","דוד כוכב","מאירקה15
רוב הפסולים כגון לן דמה נשפך דמה יצא דמה או נשחטה בלילה דווקא לא מפורשים בקרא

אלא שבגמ' לקמן(פב ע"ב) מבואר שחיוב שרפתם נובע מ"גמרא גמירי לה"

ובפשטות אין סיבה להוציא מהכלל אשם תלוי וחטאת העוף הבאה על הספק לולא הגזה"כ והסברא שהוי חולין שנשחטו בעזרה וכדלעיל

תגובתי
ומה בכך?
גמרא גמירי לה מה הם הפסולים הדומים למפורשים בקרא, ובכללם. מכל מקום רבי יהודה סובר שככלל - דרך כל חי לקבורה, ועדיף לו למעט ביוצאים מהכלל.","125","","3956","True","True","False","","119","95.86.64.38","0","29326","פסחים|כח ע"א",""),new Message("29346","29336","המשך","21/07/13 02:29","יד אב","תשע"ג","02:29","דוד כוכב","מאירקה15
בפשטות חטאת העוף צריכה עיבור צורה(ככל ספק פסול) וממילא היא דומה יותר לנותר
מאשר פסולי דם או פיגול

ואדרבא בתוד"ה בשלמא (פב ע"א) מבואר שהצורך בלימוד בפסולי דם הוא כדי שלא יקברם קודם לעיבור צורה(היינו קודם שיחול עליהם דין נותר)","125","","3955","True","True","False","","144","95.86.64.38","0","29326","פסחים|כח ע"א","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82910);