var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=2914;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מינוי מומחים בפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5360")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","73"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","64"),new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","60")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("2914","0",""משום עורה" - מה הכוונה בפועל?","08/07/10 09:08","כו תמוז","תש"ע","09:08","שאינו יודע לשאול","אמר מר מתה תפדה וכי פודין את הקדשים להאכילן לכלבים אמר רב משרשיא משום עורה וקיימי ב''ד ומתנו אדעתא דעורה אמר רב כהנא אמרי אינשי מגמלא אונה

השאלה שלי היא האם בסופו של דבר אכן פודין במקרה הנ"ל להאכילה לכלבים או לא?
זאת אומרת: האם יהיה מותר רק להשתמש בעור, או שאכן אגב זה יהיה מותר גם להאכילה לכלבים.
[ובכלל - אולי בכלל "להאכילה לכלבים" אין הכוונה להאכיל בפועל, אלא שיש פוטנציאל לכך?]","48","","5050","True","True","False","","1132","77.127.79.248","0","0","שבועות|יא ע"ב",""),new Message("2915","2914","נראה לי שכן","08/07/10 10:19","כו תמוז","תש"ע","10:19","מתפעל","אם ניתן ליהנות לאחר הפדיה רק ע"י האכלה לכלבים, ובני אדם לא יכולים ליהנות מזה,
אסור לפדות. זה בזיון קדשים. אבל ברגע שבני אדם יכולים ליהנות מהעור, ניתן לפדות ואז לעשות מה שרוצים עם הבשר.
רק שניתן לשאול, האם בפועל חייבים ליהנות מהעור או שמספיק שיש אפשרות.

זו שאלה יפה. יישר כח.
מעניין אם יש מי שדן בזה.","148","","5050","True","True","False","","140","80.74.119.82","0","2914","שבועות|יא ע"ב",""),new Message("2919","2915","מראי מקומות","08/07/10 14:49","כו תמוז","תש"ע","14:49","משיב מאורות דף היומי","בדף יא' ב' בתוס' ד"ה משום עורה משמע שרק העור נפדה ומותר בהנאה.

וע"ע תוס' ב"ק נג' ב' ד"ה לענין כלים ותוס' פסחים כט' ב' ד"ה רב אשי.","142","","5050","True","True","False","","204","82.166.18.134","0","2914","שבועות|יא ע"ב",""),new Message("2920","2919","יישר כח, אבל לא בהכרח","08/07/10 15:06","כו תמוז","תש"ע","15:06","מתפעל","אין הכרח,
התוס' מחלקים בין הדין של "אין פודין" אם הוא מדרבנן כמו אצלינו בפרה אדומה, ולבין אין פודין מדאורייתא בבכור.
ששם לא יעזור השימוש של העור וזה כנראה לא מספיק חשוב לומר שבגללו ניתן לפדות גם את הבשר.

אבל כשאיסור הפדיה מדרבנן, ניתן להשתמש בפטנט של העור.
ועדיין יתכן שתוס' סובר שאחרי שמותר בגין העור, מותר כבר גם לפדות הבשר.
לא כל כך מסתבר שפודים רק את העור.","148","","5050","True","True","False","","133","80.74.119.82","0","2914","שבועות|יא ע"ב",""),new Message("2921","2920","המילים בתוס'","08/07/10 15:17","כו תמוז","תש"ע","15:17","משיב מאורות דף היומי","ולפיכך מותר ליהנות מעורה.

משמע שרק מהעור מותר ליהנות ולא מהבשר. מזה שמותר להינות רק מהעור מבואר שרק את העור מותר לפדות כי גם לאחר הפדיון אסור ליהנות מהבשר.","142","","5050","True","True","False","","192","82.166.18.134","0","2914","שבועות|יא ע"ב",""),new Message("2924","2921","יכול להיות,","08/07/10 15:52","כו תמוז","תש"ע","15:52","מתפעל","אבל מצד שני,
תוס' בשאלה כתב: "ולא אמר שיפדו משום עורו".

ולא כתבו שיפדו את עורו.

ולכאורה זה גם די מוכרח שפודים גם את הבשר, דאם באמת פודים רק את העור בלי הבשר, מה הבעיה לעשות כן בבכור?","148","","5050","True","True","False","","149","80.74.119.82","0","2914","שבועות|יא ע"ב",""),new Message("2926","2924","אבל...","08/07/10 16:06","כו תמוז","תש"ע","16:06","משיב מאורות דף היומי","ברור שבבכור אסור לפדות גם רק את העור לבד כי אחרת למה נקבר עם עורו.","142","","5050","True","True","False","","192","82.166.18.134","0","2914","שבועות|יא ע"ב",""),new Message("2930","2926","מתי נקבר עם העור?","08/07/10 21:01","כו תמוז","תש"ע","21:01","מתפעל","כשלא פדו.

אני לא חושב שיש מושג כזה לפדות חלקים מבהמה. או שפודים אותה או שלא.
לו היה ניתן לפצל ולפדות רק את העור, אם כן לא היתה צריכה להיות מניעה לפדות את הבכור שנטרף, שהרי לא פודים את העור להאכיל לכלבים אלא לצורך האדם.

שוב, אני לא יודע בבירור אלא רק מסברא.
אולי יש באחרונים דברים מפורשים?","148","","5050","True","True","False","","128","213.151.62.172","0","2914","שבועות|יא ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82645);