var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=29112;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("למי שלא לומד דף יומי","http://daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=31807")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107140","הצעה לספירות הפסוקים של אזהרה בגר בתורה","jklein","06/05/24 22:59","705","73"),new MostViewed("107151","למה אימצת את עצמך כך לקרוא דף שאתה...","לינקוש","08/05/24 11:52","58","53"),new MostViewed("107110","יין או שכר","שמואל דוד","05/05/24 05:32","595","47")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("29112","0","קושיה על האיכא דאמרי בדעת ר' יהודה","30/06/13 22:17","כב תמוז","תשע"ג","22:17","שאינו יודע לשאול","אמר אביי כשתמצא לומר לדברי רבי מאיר אין אדם טועה ולא כלום לדברי רבי יהודה אדם טועה חצי שעה לדברי ר''מ אין אדם טועה ולא כלום מעשה כי הוה במיפק תרתי ומעייל תלת והא דקאמר שתים בסוף שתים והא דקאמר שלש בתחלת שלש לדברי רבי יהודה אדם טועה חצי שעה מעשה כי הוה בפלגא דארבע הוה והאי דקאמר שלש בסוף שלש וקטעי פלגא דשעתא לקמיה והאי דקאמר חמש בתחלת חמש וקטעי פלגא דשעתא לאחוריה

איכא דאמרי אמר אביי כשתמצא לומר לדברי רבי מאיר אדם טועה משהו לדברי רבי יהודה אדם טועה שעה ומשהו לדברי ר''מ אדם טועה משהו מעשה כי הוה או בסוף שתים הוה או בתחלת שלש וחד מינייהו טועה משהו לדברי רבי יהודה אדם טועה שעה ומשהו מעשה כי הוה או בסוף שלש או בתחלת חמש וחד מינייהו קטעי שעה ומשהו


מדוע באיכא דאמרי לא נאמר "לדברי רבי יהודה אדם טועה חצי שעה ומשהו"? (הרי זה ההבדל בין 2 הלישנות)","48","","3968","True","True","False","","891","84.229.4.110","0","0","פסחים|יא ע"ב",""),new Message("29114","29112","ההבדל בין הלישנות הוא בהגדרה","30/06/13 23:21","כב תמוז","תשע"ג","23:21","דוד כוכב","הגדרת לישנא קמא היא עם סטופר ביד. הטעות נמדדת במספר הדקות שבה. והמעשה מוגדר כמתקיים ברגע נקודתי.

ואילו הגדרת לישנא בתרא היא בשם השעה. ה"משהו" של ר"מ ור"י הוא משך זמן המעשה, אם המעשה הסתיים סמוך לתום שעה אחת, אדם טועה לסבור שהתחיל בשעה הבאה, או להיפך. נוסף על כך סובר רבי יהודה שאדם טועה וסובר שהשעה עתה היא השעה הבאה או הקודמת.","125","","3968","True","True","False","","149","95.86.64.38","0","29112","פסחים|יא ע"ב",""),new Message("29116","29112","שניהם טועים או אחד","01/07/13 00:11","כג תמוז","תשע"ג","00:11","מיכאל ל","לכאורה עוד הסבר להבדל בין הלישנות הוא האם אנו תולים ששניהם טעו (לישנא קמא - שניהם טועים כל אחד בחצי שעה וכך נוצר הבדל של שעתיים) או שרק אחד טעה (לישנא בתרא - וע"י טעות של אחד בשעה שלמה נוצר הבדל של שעתיים).","394","","3967","True","True","False","","103","95.86.64.38","0","29112","פסחים|יא ע"ב",""),new Message("29120","29114","לא הבנתי מה כתבת/ענית","01/07/13 09:31","כג תמוז","תשע"ג","09:31","שאינו יודע לשאול","","48","","3967","False","True","False","","222","91.135.102.77","0","29112","פסחים|יא ע"ב",""),new Message("29121","29116","על כך בדיוק שאלתי","01/07/13 09:33","כג תמוז","תשע"ג","09:33","שאינו יודע לשאול","ציפיתי - כמקובל - שיהיה הבדל אחד בין 2 הלישנות (לגבי ה"משהו"),
אך פתאום גם הופיע הבדל נוסף (שרק אחד טועה בדעת ר' יהודה).

מדוע?","48","","3967","True","True","False","","294","91.135.102.77","0","29112","פסחים|יא ע"ב",""),new Message("29123","29120","אנסה שוב","01/07/13 10:50","כג תמוז","תשע"ג","10:50","דוד כוכב","שתי הלישנות מדברות על הבדל של חצי שעה. אלא שלישנא קמא מכנה זאת חצי שעה - כמידת הזמן המדוייקת. ואילו לישנא בתרא מכנה זאת שעה, כי דיגיטלית הטעות היא שהוא מקדים או מאחר בהגדרת שֵׁם הזמן בשעה - במקום שלש הוא סבור שעכשיו השעה השניה או הרביעית.

גם במחלוקת הראשונה בין הלישנות - אם לרבי מאיר אין טעות כלל או שיש טעות במשהו - גם במחלוקת זו שתי הלישנות לשיטתן בהגדרה זו - אם למדוד את משך הזמן בדקות/שניות על פי השעון, או לכנות את פירקי הזמן באופן דיגיטלי/קוונטי, כלומר להגדיר את השעה על פי שמה.
ללישנא קמא המעשה שהעידו עליו יכול להתרחש בשניה אחת (כגון דקירת סכין). ממילא אם התרחש בדיוק בשניית המעבר שבין השעות, ניתן לקרא לרגע זה גם על שם השעה הקודמת וגם על שם השעה הבאה.
ואילו ללישנא בתרא משך זמן המעשה, יהא משך זמנו אשר יהא, מוגדר על שם השעה שבה הוא התרחש. לכן אם בפועל הוא התרחש בשעה השניה, אפילו התרחש בסופה ממש, העד שהעיד על השעה השלישית נחשב לטועה, במשהו לכל הפחות.","125","","3967","True","True","False","","135","95.86.64.38","0","29112","פסחים|יא ע"ב",""),new Message("29124","29121","ואם חולקים בשני דברים, וכי אין זה יתכן?","01/07/13 10:52","כג תמוז","תשע"ג","10:52","דוד כוכב","ולפי מה שפירשתי לעיל, אכן נקודת המחלוקת אחת.","125","","3967","True","True","False","","141","95.86.64.38","0","29112","פסחים|יא ע"ב","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82731);