var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=29004;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מינוי מומחים בפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5360")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107155","אדם שכר רכב באילת ","מנחת טנא","13/05/24 00:58","49159","59"),new MostViewed("107157","הגהות הגר"א בבא מציעא עא, עב, עג","אוריאל שלמוני","13/05/24 17:21","605","39"),new MostViewed("107177","הערה ברש״י","שמואל דוד","16/05/24 05:35","595","33")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("29004","0","תורתך שעשועי - פסחים דף ה'","25/06/13 22:14","יז תמוז","תשע"ג","22:14","אלעד סטופל","תורתך שעשועי פסחים דף ה'

א. רש"י בד"ה "לפי שנאמר ולא יראה לך", כתב שמכך שכתוב לך משמע שלך אי אתה רואה אבל אתה רואה בגבולין של אחרים כגון נכרי ושל גבוה אם הקדישם לבדק הבית. משמע מכאן שבחמץ של ישראל אחר שמצוי ברשותו לא אמרינן הכי ובמשנ"ב כתב שאם לא קיבל עליו שמירה ואינו עובר בבל יראה, עדיין יש צריך לבערו כדי שלא יעבור הבעלים של אותו חמץ באיסור, משום שכל ישראל ערבים זל"ז. בצל"ח ובגר"א כתבו שחייב מדאורייתא לבער.

ב. הגמרא אומרת שישראל חייב לבער חמץ של נוכרי שהופקד אצלו אם קיבל עליו אחריות, שכן אם לא יעשה כן יעבור באיסור בל יראה ובל ימצא. ראה במנחת חינוך מצוה י"א שהקשה כיצד יבער החמץ והרי יעבור על גזל הגוי גם אם ישלם לגוי על כך? ותירץ שאם ישלם יהיה רק מזיק לגוי ואין איסור להזיק בכהאי גוונא לגוי.","282","","3981","True","True","False","","878","213.151.40.49","0","0","פסחים|ה ע"א","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82910);