var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=2896;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מינוי מומחים בפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5360")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","45"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","28")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("2896","0","קושיות החלקת יואב","06/07/10 08:37","כד תמוז","תש"ע","08:37","מתפעל","הגמרא שואלת מה ההוא אמינא ששעיר יוה"כ יכפר על שיש לו ידיעה בתחילה ובסוף, הרי זה מחוייב קרבן וצריך להביא לאחר יום כיפורים? עונה הגמרא שנודע לו רק לפני השקיעה בערב יו"כ ולא היתה לו שהות להביא קרבן חטאת עולה ויורד.

כאן היינו יכולים לחשוב שאולי בינתיים השעיר יתלה לו ויגן מן היסורים, קמ"ל שלא.

והקשה הגאון רבי יואב וינגרטן אבד"ק קינצק בעל החלקת יואב ותלמיד האבני נזר:

הרמ"א בסימן תר"ד פוסק שאין אומרים מזמור לתודה בערב יום הכיפורים. ומדוע?
שהרי לא היו יכולים להביא קרבן תודה ביום זה. הרי קרבן תודה נאכל ליום ולילה וכאן בלילה יהיה אסור לאכול ואין מביאים קדשים לבית הפסול שממעט בזמן אכילתו.
וכתב בתבואות שור שבעצם זה נכון לגבי כל קרבנות היחיד כחטאת אשם ושלמים מאותה סיבה. תוכל לאוכלם רק ביום ולא בלילה.
ואם כן, קשה טובא, מדוע אמרה הגמרא שנודע לו לפני השקיעה בערב יום הכיפורים, הרי גם אם היה נודע לו ערב קודם כבר לא היה יכול להביא את חטאתו?


בהמשך אביא בלנ"ד עוד קושיא של החלקת יואב, וגם תירוצים על קושיותיו ע"י רבו האבני נזר שדחה שאלותיו והודפס בשו"ת אבני נזר.

לאחר מכן אביא בלנ"ד פירכות של הרבי מטאלנא לדחיות האבנ"ז ונסיון תירוץ שלו על פי שפת אמת במקום אחר.

(כל זה שמעתי אתמול בשיעור של הרבי מטאלנא שליט"א)","148","","5045","True","True","False","","1296","80.74.119.82","0","0","שבועות|ח ע"א",""),new Message("2897","2896","תירוצי הרש"ש והפורת יוסף","06/07/10 08:47","כד תמוז","תש"ע","08:47","הראל","ישר כחך על החידושים וההערות המחכימות.

מצאתי את התירוצים האחרונים באחרונים:

רש"ש:
משמע דכל היום יכול להביא ול"ח בחטאת להבאת קדשים לבה"פ דאמרי' בפסחים (י"ג ב') לענין תודה בע"פ.

פורת יוסף:
... ואפ"ל כוון דבברייתא זאת הוזכר ר"ש ור"ש הא ס"ל דמביאין קדשים לבית הפסול בזבחים (דף עו) ומ"מ קשה דהא משמע התם בגמרא דוקא בדיעבד או תקוני גברא הא בלא"ה אפילו ר"ש מודה ואפשר דהא דאין מביאין קדשים לבית הפסול לא הוה אלא מדרבנן.","46","","5045","True","True","False","","212","84.228.191.225","0","2896","שבועות|ח ע"א",""),new Message("2898","2897","יישר כח","06/07/10 11:01","כד תמוז","תש"ע","11:01","מתפעל","לא כל כך הבנתי ברש"ש, מה הוא מביא מפסחים י"ג ? ששם רואים כי כל החשש הוא רק קרבן תודה ולא חטאת? הרי שם באמת יש הבדל גדול, שהתודה הבעיה שלה היא החלות חמץ. אבל כאן שאסור לאכול כלל, לכאורה פשוט שאין חילוק בין תודה לחטאת.

לגבי הפורת יוסף, אכן זו היתה דחייתו של האבני נזר, וזו היתה קושיית הטולנער על האבנ"ז דמבואר שם בסוגיא דר"ש רק בדיעבד אמר ולכתחילה גם הוא סובר שלא מביאים קדשים לבית הפסול.


ואביא כעת קושייתו השניה של החלקת יואב.
על עצם הדין שלא להביא קרבנות יחיד בערב יום הכיפורים, מקשה דלמה זה נקרא שמביא הקרבנות לבית הפסול הרי ניתן להאכיל את הקרבנות לקטנים שהרי גם זכרי כהנים קטנים רשאים לאכול בקרבן. והם הרי חייבים לאכול ואסור להם לצום, וממילא אין כאן הבאת קדשים לבית הפסול.

האבני נזר ענה על זה בב' אופנים.
א: יתכן וגם כאשר ממעטים את האוכלים שרק קטנים יכולים לאכול ומבוגרים לא, גם זה נקרא שמביאים קדשים לבית הפסול.
ב: הרי אסור ליתן לקטנים בידיים לאכול ביום הכיפורים כמו שרואים בעירובין דף מ' לגבי ברית ביום הכיפורים אם מותר ליתן כוס של ברכה לקטן לשתות כתוב שאסור דילמא אתי למיסרך, היינו שכאשר יגדל יחשוב שמותר לשתות יין של ברית.
ואם כן גם כאן יהיה אסור להאכיל בשר קדשים לקטנים.","148","","5045","True","True","False","","163","80.74.119.82","0","2896","שבועות|ח ע"א",""),new Message("2905","2898","קושיית הרבי מטאלנא על האבני נזר:","07/07/10 09:18","כה תמוז","תש"ע","09:18","מתפעל","הרי בתוס' שם בעירובין שהביא האבני נזר, מבאר רבינו שמואל שהגמרא לא מדברת על כוס ברכה של ברית מילה כי זה לא דבר שקורה קבוע ביום כיפור ולכן לא שייך לומר דאתי למיסרך,
אלא מדובר על ברכת הזמן, שהחיינו ביום כיפורים שאומרים בתפילה בלי כוס, ואם נאמר שהחיינו על הכוס וניתן לקטן, יש את החשש של אתי למיסרך כי זה קורה כל יום כיפורים באופן קבוע.
ולפי זה, הרי הבאת קרבן חטאת, זה לא משהו קבוע וכן ניתן לתת לקטנים.","148","","5044","True","True","False","","164","213.8.188.152","0","2896","שבועות|ח ע"א",""),new Message("2907","2905","לכאורה","07/07/10 11:40","כה תמוז","תש"ע","11:40","בבא רגל","לכאורה קרבן חטאת זה כן דבר קבוע עבור הכהנים בביהמ"ק.
נכון שלאדם פרטי - זה לא קבוע , כמו ברית מילה, אבל סביר להניח שבביהמ"ק היה זה דבר קבוע, כאשר כל כמה שעות/ימים מישהו אחר הביא קרבן חטאת.
כך שאם ההסתכלות היא מצד הכהנים בביהמ"ק ניתן לומר שמדובר בדבר קבוע בהחלט.","51","","5044","True","True","False","","131","84.229.143.213","0","2896","שבועות|ח ע"א",""),new Message("2917","2907","למה אתה צריך להגיע לכהנים?","08/07/10 10:26","כו תמוז","תש"ע","10:26","מתפעל","חשבתי בכיוון הזה אבל יותר פשוט,
מכיוון שכל עם ישראל חייב להגיע לבית המקדש להקריב קרבנות,
אם כן לא ימלט שמכל העם בכל הארץ לא יהיה באופן קבוע קרבן חטאת בערב יום כיפור.

אבל, ניתן להתווכח ולומר שזה נכון מבחינה סטטיסטית, אבל הנקודה כאן ברמת העיקרון,
האם קרבן חטאת של יחיד נחשבת כארוע קבוע או לא.
ומסתבר שהתשובה היא שאין זה ארוע קבוע גם אם בפועל תמיד יהיה יהודי אחד שיש לו קרבן.

מה שאין כן שהחיינו ביום כיפור, שם זה באמת קבוע.","148","","5043","True","True","False","","165","80.74.119.82","0","2896","שבועות|ח ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82534);