var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=28918;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("האם אתה פנוי לסייע בהפצת תורה?","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5084")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107140","הצעה לספירות הפסוקים של אזהרה בגר בתורה","jklein","06/05/24 22:59","705","76"),new MostViewed("107151","למה אימצת את עצמך כך לקרוא דף שאתה...","לינקוש","08/05/24 11:52","58","65"),new MostViewed("107150","הגהות הגר"א ב"מ ע","אוריאל שלמוני","08/05/24 10:31","605","41")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("28918","0","אף מלה על הסוגיה הפותחת את פסחים?","23/06/13 17:37","טו תמוז","תשע"ג","17:37","Almuaddib","אור לארבעה עשר בודקין את החמץ לאור הנר.


רב הונא ורב יהודה, וכי אין הם מכירים את כל הפסוקים וההוכחות, שהגמרא צריכה להקדיש לכך דף וחצי?

כל "שמע מינה" מסיים למסקנה - ואז ממשיכים שוב, ושוב, ושוב?


וכל זה כדי לסגור כי מר דאתריה ומר דאתריה?



גם תשובה מסוג "רבנן סבוראי", חלקית ולא עונה על כל השאלות.


מה עלה בשיעוריכם?","107","","3976","True","True","False","","1246","84.228.193.10","0","0","פסחים|ג ע"א",""),new Message("28923","28918","לא ברור בכלל הרי מאז משה רבינו","23/06/13 19:07","טו תמוז","תשע"ג","19:07","הודו_כי_טוב","בודקים אור ל14
אז מה הם לא יודעים מתי זה בדיוק מאז ומעולם לפי המסורת ?","207","","3976","True","True","False","","216","46.117.14.249","0","28918","פסחים|ג ע"א",""),new Message("28929","28918",""כל התחלות קשות". מכילתא.","23/06/13 21:08","טו תמוז","תשע"ג","21:08","דוד כוכב","זה לא המקום היחיד בו נראה שלצורך ההדגמה, ורק בתחילת המסכת, הגמרא מוציאה את המיץ ומהפכת ובודקת באריכות כל אפשרות, רק להראות עד כמה ניתן ורצוי היה להעמיק כך בכל מקום, לו אך יחיה גבר שנין אלפין.
ולאחר שראו שזה לא יילך ככה ולא מתקדמים מספיק, בודאי אמרו: (מסכת עירובין דף מח ע"א) "אי דייקינן כולא האי לא הוי תנינן", והכניסו לסדר התלמוד הנלמד רק את קיצור הדברים החשובים ביותר.
ואגב, גם בבעלי המסורה מצינו כך, וטעמי פָּסֵק הבאים מסיבות שונות, ודגש הבא להפרדה, מצויים יותר בתחילת החומש מאשר בשאר המקרא.","125","","3976","True","True","False","","182","95.86.64.38","0","28918","פסחים|ג ע"א",""),new Message("28933","28918","אני השתמשתי במאמר הזה","23/06/13 22:24","טו תמוז","תשע"ג","22:24","לינקוש","שפה","58","","3976","True","True","False","","212","77.126.139.228","0","28918","פסחים|ג ע"א",""),new Message("28975","28918","עוד כמה קושיות","24/06/13 21:09","טז תמוז","תשע"ג","21:09","ינון קליין","א. הגמרא מביאה 15 קושיות על רב יהודה ורב הונא.
מתוכן 13 במיתיבי ושתיים בתא שמע.
מתוך המיתיבי 7 קושיות לרב יהודה 6 לרב הונא
ושתי התא שמע הם קושיה לרב הונא או סיוע לרב יהודה (שני הפירושים אפשריים כידוע).
ולא מובן - סדר הקושיות. לא מקשים את כל מה שיש להקשות על רב יהודה ואח"כ רב הונא אלא פעם עליו ופעם עליו ללא סדר נראה לעין (פרט לסדר הברור של קושיות מפסוקים ואח"כ מתנאים).
- השינוי בסוף לתא שמע, מדוע הגמרא לא ממשיכה במיתיבי?

ב. בתוס' (ב ע"א ד"ה קא) כתב שהגמרא נקטה קס"ד בגלל רב הונא ולכן אין להגיה כרש"י שמחק לילי ממש, שלילי אגב אורחא נשנה. והנה ידוע מש"כ בעלי הכללים שכל קס"ד הוא לבאר היסוד שעליו בנה המקשן קושייתו, וכאן הרי הקושיות מחולקות כמעט בשווה בין רב יהודה לרב הונא. ואם תוס' חולקים על כלל זה היה לבעלי הכללים להשמיענו זה. אם לא שנאמר שהמקרה כאן הוא יוצא מן הכלל, אולם אז לא ברורה כלל כוונת התוס' ואיך יפרשו את הקס"ד? ואולי קושיה זו היא פתח לתירוץ הקושיה דלעיל.","322","","3975","True","True","False","","154","213.151.56.112","0","28918","פסחים|ג ע"א",""),new Message("28937","28923","הדיון הוא על המילה "אור" מאי אור?","24/06/13 04:45","טז תמוז","תשע"ג","04:45","קותי","לשונו של רבי יהודה הנשיא היתה מלוטשת ביותר וצריך היה לברר כיצד "אור" משתלב
בעולם המושגים ההלכתי של חכמים.
לדוגמא בירושלמי כל הדיון הזה חסר כי חכמי ארץ ישראל לא נזקקו לבירור המושג.
אין כאן כלל בירור הלכתי לגבי מתי בודקים את החמץ.","217","","3975","True","True","False","","228","109.65.170.167","0","28918","פסחים|ג ע"א",""),new Message("28963","28933","מה בדקו ומהו ערב","24/06/13 11:37","טז תמוז","תשע"ג","11:37","עלי","יוצא מכל הנ"ל שלא רק את החמץ יש לבדוק אלא גם את האור צריך לבדוק ולהבדיל בין אור לאור, בין אור שהוא חושך (=, לילה, ערב ) לאור הנר המאיר. ולא רק את החמץ ממש אלא גם את ה'חמץ' שבלשון ובשפה.
היות שה'אור' המדובר הוא הערב, יש לשאול גם להיפך מה משמעות מלה זו בתחילת ספר בראשית, הרי כתוב 'ויהי ערב ויהי בקר', ומשמע שתחילה כשנברא הזמן ביום האחד התחיל זמן ערב, ולא ברור מתי נאמר 'יהי אור', האם מיד בתחילת ה'ערב' או שמא רק ב'בקר', כי האור המדובר היה 'אור שבעת הימים' ואם זה היה בתחילת ה'ערב' אם כן באמת בערב ראוי ג"כ להיות אור ולא חושך...אלא שנגנז אור זה אח"כ ומעתה צריך לאור הנר, ואילו אם רק מבריאת האור נהיה 'בקר' הרי מוכח שהערב הוא חושך ולא אור וחוזרת השאלה מדוע נקרא הערב 'אור' ? אם כן מתי נאמר 'יהי אור' בערב או בבקר ?","209","","3975","True","True","False","","228","194.114.146.227","0","28918","פסחים|ג ע"א",""),new Message("29005","28937","תגובת הרב המכריע","26/06/13 02:12","יח תמוז","תשע"ג","02:12","הודו_כי_טוב","בתחילה הגמרא חשבה שרב הונא סובר שבדיקת חמץ היא בעלות השחר ולא בתחילת הלילה ועל זה כל האריכות. ברור שזה הלכתי.

אלא אם כן אתה מדבר על דיון אחר.","207","","3973","True","True","False","","188","46.117.14.249","0","28918","פסחים|ג ע"א",""),new Message("29010","29005","העניין ההלכתי נוסח במשנה בבהירות","26/06/13 07:31","יח תמוז","תשע"ג","07:31","קותי","הבעיה היתה מתי זה "אור"
אם יפענחו את את X תהיה בידם הלכה מבוררת
הפענוח של X אינו יכול להיות שרירותי הוא חייב
להשתלב להיות תואם ועקבי עם עולם המושגים כולל הלכות שנוסחו ע"י חז"ל.
יתכן בהחלט שיהיו שני פענוחים אפשריים ואז כללי הפסיקה מכריעים מה ההלכה.
האם קורבן פסח קרב בשבת? זה דיון הלכתי
האם חטאת השותפים מתה? זה דיון הלכתי","217","","3973","True","True","False","","202","109.64.214.47","0","28918","פסחים|ג ע"א","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82739);