var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=2885;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("ברוכים הבאים לפורום פורטל הדף היומי","")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","65"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","61"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","54")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("2885","0",""לכל חטאתם להנך דאתו לכלל חטאת"","04/07/10 21:08","כב תמוז","תש"ע","21:08","שאינו יודע לשאול","המו"מ בקטע הגמרא הבא מובן לי:

אמר מר מנין שיש בה ידיעה בתחלה ואין בה ידיעה בסוף ששעיר זה תולה מנין מאי קא קשיא ליה הכי קא קשיא ליה השתא דאמרת חטאים דומיא דפשעים מה פשעים דלאו בני קרבן אף חטאים נמי דלאו בני קרבן אימא מה פשעים דלאו בני קרבן לעולם אף חטאים דלאו בני קרבן לעולם ומאי נינהו אין בה ידיעה בתחלה ויש בה ידיעה בסוף אבל יש בה ידיעה בתחלה ואין בה ידיעה בסוף כיון דכי מתידע ליה בר קרבן הוא אימא לא ליתלי וכי תימא אין בה ידיעה בתחלה ויש בה ידיעה בסוף שעיר הנעשה בחוץ ויוה''כ מכפר ס''ד אמינא ניפוך מיפך אמר קרא לכל חטאתם מכלל דבני חטאות נינהו ונתכפר כפרה גמורה אי כתיב מחטאתם כדקא אמרת השתא דכתיב לכל חטאתם להנך דאתו לכלל חטאת

אבל, לא מובן לי מדוע בגלל שכתובת "לכל חטאתם" אז לומדים מזה "להנך דאתו לכלל חטאת" - איך זה בדיוק נלמד מהמילים? מה הקשר?

תודה מראש.","48","","5051","True","True","False","","1085","77.126.229.87","0","0","שבועות|ח ע"ב",""),new Message("2887","2885","הצעה להסבר","05/07/10 11:32","כג תמוז","תש"ע","11:32","עציוני","הפסוק אומר: וְכִפֶּר עַל הַקֹּדֶשׁ מִטֻּמְאֹת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל וּמִפִּשְׁעֵיהֶם לְכָל חַטֹּאתָם. לכאורה, לשון יותר פשוטה לומר שמכפרים על פשעים ועל חטאות היא "..ומפשעיהם ומחטאתם". אילו נאמר כך, היתה השוואה גמורה בין פשעים וחטאות (דהיינו בין מזיד ושוגג). לכפר ממשהו פירושו שהיה מעשה עבירה ועכשיו באים לכפר עליו. אבל התורה לא אומרת "ומחטאתם" אלא "לכל חטאתם". השינוי ממ"ם השימוש ללמ"ד השימוש הוא שינוי סדר הדברים (ל X פירושו לקראת X ולא בעקבות X ) וזה משנה את הפירוש של הפסוק. הגמרא מבינה שהקורבן מכפר "לכל חטאתם" כלומר: עד שתוקרב החטאת (משנים את פירוש המילה חטאת מ"חטא" ל"קרבן חטאת"). על פי הצעה זו הלימוד הוא לא מהמילה "כל" אלא מהלמ"ד שבא במקום מ"ם.","159","","5050","True","True","False","","226","132.70.40.183","0","2885","שבועות|ח ע"ב",""),new Message("2892","2887","פירוש המלבי"ם (ויקרא טז טז)","05/07/10 20:41","כג תמוז","תש"ע","20:41","אבינועם","המלבי"ם מבאר שהאות ל' שבתחילת המילים "לכל חטאתם" מלמדת שהגבול של הכפרה הזו הוא עד החטאת ולא עד בכלל, ואינו מסיר את חיוב החטאת לגמרי, וכאשר יוודע לו יתחייב להביאה.","45","","5050","True","True","False","","202","77.126.133.136","0","2885","שבועות|ח ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);