var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=28724;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("זמני היום","http://www.daf-yomi.com/content.aspx?pageid=126")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107151","למה אימצת את עצמך כך לקרוא דף שאתה...","לינקוש","08/05/24 11:52","58","83"),new MostViewed("107150","הגהות הגר"א ב"מ ע","אוריאל שלמוני","08/05/24 10:31","605","45"),new MostViewed("107155","אדם שכר רכב באילת ","מנחת טנא","13/05/24 00:58","49159","34")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("28724","0","תפילין בשעת עבודה","16/06/13 10:04","ח תמוז","תשע"ג","10:04","מתפעל","התוספות אצלינו מביא את הגמרא בערכין שתפילין של יד חוצצים ושל ראש לא.
ואכן כך פסק הרמב"ם בפרק י' מהלכות כלי המקדש הל"ו

"נאמר בבגדי כהונה על בשרו ולבשם. מלמד שלא יהיה דבר חוצץ בין בשרו לבגדים. אפילו נימא אחת או עפר או כינה מתה אם היתה בין בשר לבגד הרי זו חציצה ועבודתו פסולה. לפיכך אין הכהן יכול לעבוד בתפילין של יד שהרי חוצצת. אבל של ראש אינה חוצצת. ואם רצה להניחם בשעת העבודה מניח".

אכן אין חציצה בתפילין של ראש,
אבל מה לגבי ייתור בגדים?

האם נאמר שרק בגד נקרא ייתור בגדים ואילו תפילין נחשב לתכשיט ולא לבגד?
לפי זה, האם מותר לכהן בשעת עבודתו לענוד טבעת? הרי זה לא חוצץ לשום בגד.
ומה לגבי שרשרת מעל בגדיו?

שמעתי מישהו אומר סברא שאין כאן ייתור בגדים בגלל המצוה שבדבר. כלומר, בעצם גם תכשיט מהווה בעיה של ייתור בגדים כי התכשיט לא נצרך. אבל בתפילין הוא מקיים מצוה ועל מצוה לא שייך לומר ייתור בגדים, זה לא מיותר שהרי הוא מצווה על זה.
אמנם לפי זה קשה, האם יותר לכהן להוסיף מעל בגדיו טלית קטן?","148","","3985","True","True","False","","1028","212.29.198.117","0","0","עירובין|צה ע"ב",""),new Message("28725","28724","אישתמטתיה ש"ס ערוך בזבחים (יט.)","16/06/13 10:12","ח תמוז","תשע"ג","10:12","כדי","וברש"י ותוס' שם.","249","","3985","True","True","False","","213","109.65.207.164","0","28724","עירובין|צה ע"ב",""),new Message("28728","28724","ולגבי טבעת","16/06/13 10:24","ח תמוז","תשע"ג","10:24","כדי","לכאורה פשיטא דחוצץ וכההיא דפסחים (נז.) ע"ש ברש"י ותוס'.

ובלא"ה יש לדון כלל אף אם היה מצוייר שיענדנה במקום בגדים אי פוסלת מטעם ייתור בגדים. דעי' בשו"ת שבות יעקב ח"א (סי' כד) ובשו"ת בית דוד ח"א (סי' ה). ואכמ"ל.","249","","3985","True","True","False","","317","109.65.207.164","0","28724","עירובין|צה ע"ב",""),new Message("28729","28725","יישר כח - בהסתכלות מהירה שם","16/06/13 10:33","ח תמוז","תשע"ג","10:33","מתפעל",""דאמר רבא אמר רב חסדא במקום בגדים אפי' נימא אחת חוצצת שלא במקום בגדים שלש על שלש חוצצות פחות מכאן אינן חוצצות".

יוצא לפי זה שגם במקום שאין שם בגדי כהונה ואין בעיה של חציצה, בכל זאת אם יש משהו שהוא ג' על ג' יש בעיה של ייתור בגדים?

לפי זה לא הבנתי למה תפילין של ראש לא בעיה של ייתור בגדים.
זה אמנם לא במקום בגדים כי יש מקום בין הציץ לשיער, אבל מה עם ייתור בגדים של ג' על ג'?
נגיד שמדובר בתפילין שאין בהם ג' על ג'?

ועוד, מה לגבי טלית קטן? זה מעל הבגדים ואין בעיה של חציצה. האם תהיה בעיה של ייתור בגדים?","148","","3985","True","True","False","","295","212.29.198.117","0","28724","עירובין|צה ע"ב",""),new Message("28731","28728","שם מדובר ביד ימין","16/06/13 10:40","ח תמוז","תשע"ג","10:40","מתפעל","אני מדבר על טבעת ביד שמאל","148","","3985","True","True","False","","211","212.29.198.117","0","28724","עירובין|צה ע"ב",""),new Message("28733","28729","תפילין וטלית","16/06/13 10:49","ח תמוז","תשע"ג","10:49","כדי","רש"י פירש שלפי המסקנה של ראש אינן בכלל בגד כלל ואין בהם משום ייתור בגדים.

לגבי טלית קטן - לפו"ר פשיטא שיש בעייה שהרי היא במקום בגדים. ומה בכך שנמצאת מעל גביהם, הרי הדיון כאן לא לגבי חציצה.","249","","3985","True","True","False","","281","109.64.160.41","0","28724","עירובין|צה ע"ב",""),new Message("28741","28729","אין בסתם תפילין ג' אצבעות","16/06/13 13:16","ח תמוז","תשע"ג","13:16","דוד כוכב","רמב"ם הלכות תפילין ומזוזה וספר תורה ג הלכה ד:
"וכיצד עושין תפילין של יד לוקחין עץ מרובע ארכו כרחבו ויהיה גבהו כאצבע או יתר על זה מעט או פחות מעט".

שו"ת הרמ"ע מפאנו סימן קז ד"ה ועל פי:
"דהכי אמור רבנן מקום יש בראש להניח שתי תפלין דאמר מר שערו של כ"ג נראה בין ציץ למצנפת ששם מניח תפלין, וממילא דזו על זו קאמר דהא ציץ עצמו רחבו שתי אצבעות והוא שעור תפלין למצוה מן המובחר"

תשובות הגאונים - מוסאפיה (ליק) סימן ג:
"מנהג היה בישיבה שהתלמידים ממעטין התפילין שלהם ולא היו גבוהים יותר מאצבע ומניחין סודר עליהם. והרבנים הגדולים היו גובהין כשלש אצבעות כדי שלא ישוו תלמידיהם אליהם וכמו כן צריך התלמיד להצניע עצמו שלא יתראה בפני רבותיו כעז פנים. אך מ"מ אם אין לו כי אם תפילין גבוהים לא ימנע עצמו ממצוה כי דברי הרב ודברי התלמיד דברי מי שומעים וכלנו חייבים בכבוד המקום ובמצותיו".","125","","3985","True","True","False","","113","31.44.128.47","0","28724","עירובין|צה ע"ב",""),new Message("28732","28731","ומהיכן הייתי אמור להבין את זה?","16/06/13 10:44","ח תמוז","תשע"ג","10:44","כדי","בכל אופן - הדבר תלוי כנ"ל. אם אכן היא בכלל בגדים אזי אם יש בה גע"ג יש בה משום ייתור ואם לאו אינה מיותרת. ואם אינה נקראת בגד לית דינא ולית דיינא דאין בה משום ייתור.","249","","3985","True","True","False","","246","109.65.207.164","0","28724","עירובין|צה ע"ב",""),new Message("28734","28733","היה אולי אפשר לומר לא כך","16/06/13 11:20","ח תמוז","תשע"ג","11:20","מתפעל","שייתור בגדים במקום בגדים מחמירים רק בגלל שזה גם מקום כזה שאמור לחצוץ.
אבל מעל הבגדים שאין שום חציצה, שפיר ניתן לומר שזה לא נקרא מקום בגדים.

אתה מדבר על רש"י זה?

"ששם מניח תפילין. הלכך ליכא חציצה ותנא דאיצטריך לאשמועינן אם הניחן אין חוצצות משום ייתור בגדים הוא דאיצטריך לאשמועינן דלאו בגד הוא".

זה באמת מעניין. יוצא לפי רש"י שמה שלא מוגדר כבגד, אין בעיה של ייתור בגדים.

כיצד קובעים מה נקרא בגד ומה לא?

לעיל אמר רש"י שצלצול קטן עשוי לנוי ולכן נחשב לבגד.","148","","3985","True","True","False","","226","212.29.198.117","0","28724","עירובין|צה ע"ב",""),new Message("28758","28734","ולכאורה יש ראיה לזה","17/06/13 07:45","ט תמוז","תשע"ג","07:45","מתפעל","מתפילין של ראש, התינח עיקר התפילין, היינו הבית, זה אכן מונח שלא במקום עבודה בין הציץ למצנפת,
אבל מה עם הרצועות המשתלשלות קדימה על הבגדים?
חזינן שמה שעל הבגדים לית לן בה.","148","","3984","True","True","False","","238","213.8.188.152","0","28724","עירובין|צה ע"ב","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82800);