var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=2870;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("למי שלא לומד דף יומי","http://daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=31807")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","64"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","50"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","37")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("2870","0","כפרה בלא תשובה","04/07/10 09:20","כב תמוז","תש"ע","09:20","דוד כוכב","רש"י:
"שאם מת - קודם שיוודע לו.
מיתה ממרקת - ... שמיתה ממרקת כל העונות שעשה תשובה עליהן.

כיוון שמדובר שלא נודע לו שעבר עבירה, כיצד יוכל לעשות עליה תשובה?

על כך כאן.","125","","5050","True","True","False","","1034","95.86.76.197","0","0","שבועות|ח ע"ב",""),new Message("2882","2870","זה לא עונה על השאלה","04/07/10 15:27","כב תמוז","תש"ע","15:27","משיב מאורות דף היומי","א. רש"י כותב להדיא ולא יום הכיפורים גומר כפרתן, מבואר שרק התשובה ולא יוה"כ.

ב. רש"י כותב להדיא מיתה מכפרת עונות שעשה עליהן תשובה, וכאן הרי הוא לא עשה תשובה כי הוא לא ידע שחטא.

ומוכרח ברש"י שלא ידע שחטא ועשה תשובה על החטא, והדרה קושיא לדוכתא.

ג. אולי אפשר לתרץ כך, שקיי"ל דאין צריך לפרט החטא, ולכן אדם יכול לשוב באופן כללי על חטאים שלא ידוע לו שעשה, כלומר להתוודות ולומר שאם חטא בעבירה בשוגג הוא מתחרט על זה ומתוודה ולא יעשה עוד, ואפ' את"ל דצריך לפרט החטא, הוא יכול לומר כך: אם עשיתי חילול שבת בשוגג אני מתחרט על זה וכו', וזה כוונת רש"י ששב באופן כללי על עבירות שלא נודע לו.","142","","5050","True","True","False","","264","82.166.18.134","0","2870","שבועות|ח ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82611);