var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=2837;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("הודעה למגידי שיעורים ולמשתתפי השיעורים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=638")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","65"),new MostViewed("107093","הגהות הגר"א ב"מ סד","אוריאל שלמוני","02/05/24 10:18","605","47"),new MostViewed("107091","המתרגם ומזרעך לא תתן להעביר למולך ...","איתן","02/05/24 02:13","123","45")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("2837","0",""ונעלם מעיני אשה" - ידיעה או ביאה פוטרת?","01/07/10 21:53","יט תמוז","תש"ע","21:53","אבינועם","לכאורה מלשון הגמרא משמע שהידיעה היא זו שפוטרת,
אך מהברייתא (ולפי פירש"י) משמע שהביאה פוטרת ולא רק ידיעה.

הנה המקורות לשאלה שלי:

גמרא:
אמר מר ונעלם מכלל שידע מאי משמע אמר רבא מדלא כתיב והיא עלומה ממנו א''ל אביי אלא מעתה גבי סוטה דכתיב {במדבר ה-יג} ונעלם מעיני אישה מכלל דהוי ידע מעיקרא אי הוה ידע מי בדקו לה מיא והא תניא {במדבר ה-לא} ונקה האיש מעון והאשה ההיא תשא את עונה בזמן שהאיש מנוקה מעון המים בודקין את אשתו אין האיש מנוקה מעון אין המים בודקין את אשתו

רש"י:
אין האיש מנוקה מעון. שבא עליה אחר שנסתרה:","45","","5058","True","True","False","","1097","77.126.82.102","0","0","שבועות|ה ע"א",""),new Message("2851","2837","שני פירושים למלה "ידיעה"","02/07/10 08:12","כ תמוז","תש"ע","08:12","Almuaddib","יש ידיעה - הכרת הדבר, ויש ידיעה שהיא ביאה - וידע האדם את חוה.

רש"י פירש את הבריתא כביאה, והעמידה כך: לו בא הבעל על אשתו בין הזמן בו נסתרה לבין השקאתה על ידי הכהן - חטא, ולכן אין המים בודקים אותה, כידוע.

אפשרות אחרת היא להסביר ידיעה - שהכיר בדבר שנעלם ממנו, ואז כך תתפרש הבריתא: אם מעיקרא הוה ידע שזינתה תחתיו, היה לו לגרשה, ולא להתרות בה שלא תיסתר. הואיל וחטא, לא גירשה אלא המשיך לחיות איתה אע"פ שהיא אסורה לו - אין המים בודקים אותה.","107","","5057","True","True","False","","155","77.124.156.185","0","2837","שבועות|ה ע"א",""),new Message("2861","2837","בריטב"א הקשה כך והאריך בדבר (ע"ש)","02/07/10 12:39","כ תמוז","תש"ע","12:39","לינקוש","","58","","5057","False","True","False","","145","77.126.82.102","0","2837","שבועות|ה ע"א",""),new Message("2855","2851","קשה על ביאור א' בדבריך","02/07/10 10:34","כ תמוז","תש"ע","10:34","משיב מאורות דף היומי","אם כוונת רש"י לפרש בברייתא ידיעה-ביאה, הגמרא לגמרי לא מובנת, כי הגמרא מדברת על ידיעה-מידע על טומאה או על זנות תחתיו, לכן אני חושב שהביאור השני שלך הוא הנכון גם בכוונת רש"י, ורש"י פירש בדרך אגב [?] המילה מנוקה מעון אבל זה לא קשור לראיית הגמרא כאן.

שבת שלום....","142","","5057","True","True","False","","201","82.166.18.134","0","2837","שבועות|ה ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82652);