var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=2751;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("זמני היום","http://www.daf-yomi.com/content.aspx?pageid=126")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","52"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","45"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","29")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("2751","0","יש חורש תלם אחד","28/06/10 08:34","טז תמוז","תש"ע","08:34","מתפעל",""יש חורש תלם א' וחייב עליו משום שמונה לאוין
1: החורש בשור וחמור
2: והן מוקדשין
3: וכלאים בכרם
4: ובשביעית
5: ויום טוב
6: וכהן
7: ונזיר בבית הטומאה
חנניא בן חכינאי אומר אף הלובש כלאים אמרו לו אינו השם אמר להם אף הנזיר לא הוא השם":


קשיא לי טובא, כיצד זה הגמרא לא מבררת מהו הלאו השמיני?
הרי מיד כשסופרים רואים שיש רק שבע.
היה מתאים שמיד הגמרא תשאל מהו הלאו השמיני.

ואמנם יש מחלוקת ריב"ן ותוס' בדבר. לריב"ן מדובר בלאו של מעילה שעובד בבכור ופטר חמור. לתוס' הלאו הנוסף הוא מצד כלאי זרעים בנוסף על כלאי הכרם.

והערה נוספת,
הגמרא שואלת למה לא מחשיבים זריעה ביו"ט ומתרצת לבסוף שאין חילוק מלאכות ביו"ט.
נשאלת השאלה הפשוטה, למה לא להעמיד בשבת ושם יתחייב מצד זורע וחורש?

עוד להעיר על טענת חנניא שהטומאה לא מן השם, ניתן היה לתרץ בפשיטות שבחרישה עצמה הסיט עצם מת כשעורה ואז הטומאה באמת באה בגלל פעולת החרישה באופן ישיר.","148","","5054","True","True","False","","1422","80.74.119.82","0","0","מכות|כא ע"ב",""),new Message("2756","2751","שבת","28/06/10 16:14","טז תמוז","תש"ע","16:14","עציוני","יתכן שלא העמידו בשבת משום שמחפשים לאוים שהעונש עליהם הוא מלקות (על מנת שיתחייב כך וכך מלקות), ובשבת חייב סקילה או חטאת, ולא תורם למנין המלקות.","159","","5054","True","True","False","","213","132.70.40.183","0","2751","מכות|כא ע"ב",""),new Message("2759","2756","וכך כתב רש"י פסחים מז ע"ב","28/06/10 19:01","טז תמוז","תש"ע","19:01","לינקוש","ובכלאים בכרם. דבהדי דקא חרש מחפה בכלאים והמחפה בכלאים לוקה הרי חמשה וי''ט הרי ששה ושבת לא תנא משום דלאו שניתן לאזהרת מיתת ב''ד הוא דאין לוקין עליו:","58","","5054","True","True","False","","169","77.126.35.164","0","2751","מכות|כא ע"ב",""),new Message("2770","2756","יישר כח לשניכם","29/06/10 08:46","יז תמוז","תש"ע","08:46","מתפעל","אכן היתה לנו סוגיא לא מזמן לגבי לאו הניתן לאזהרת מיתת בי"ד,
נדמה לי שזה מצוי במחלוקת. שמא ניתן א"כ להביא ראיה ממשנתינו שלא לוקין עליו.","148","","5053","True","True","False","","145","80.74.119.82","0","2751","מכות|כא ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);