var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=27090;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מכיר סיפור לחיזוק לומדי הדף היומי?","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=19605")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","56"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","37"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","25")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("27090","0","שאלה","24/02/13 19:58","יד אדר","תשע"ג","19:58","עם הארץ","שולחן ערוך סימן שכ התיר סחיטת לימון בשבת אף לכלי ריק בשביל לשתות לימונדה.
נשאלת השאלה למה התירו לימון ולא תפוז או אשכולית?","248","","4083","True","True","False","","817","108.132.63.88","0","0","שבת|קמד ע"א",""),new Message("27091","27090","השו"ע התיר סחיטת לימון רק לצורך אוכל.","24/02/13 23:32","יד אדר","תשע"ג","23:32","דוד כוכב","בבית יוסף שם (אות א (ב), ו (א) ד"ה תותים ורימונים) מבואר שמקור דין זה הוא תשובת הרא"ש, שם כתב: "שאין דרך כלל לסחוט לימוני"ש לצורך משקה אלא לצורך אוכל". לכן התיר השו"ע בסתמא לסחוט לימון, כי בזמנם בודאי היה זה לצורך אוכל.","125","","4083","True","True","False","","142","213.151.50.251","0","27090","שבת|קמד ע"א",""),new Message("27104","27090","השו"ע התיר מפני שראה את דברי הרא"ש בלבד","25/02/13 21:53","טו אדר","תשע"ג","21:53","חננאל","ולא ראה את כל הראשונים החולקים עליו: רי"ד, רבינו פרחיה, רדב"ז, ואף כל שאר הפוסקים שלא חילקו בין לימון לשאר פירות העומדים למשקה.

וכל החילוקים שיצר הבית יוסף, הוא כדי להעמיד את דברי הרא"ש, אולם כולם הם קשים.","81","","4082","True","True","False","","316","213.151.36.147","0","27090","שבת|קמד ע"א",""),new Message("27092","27091","במחילה מכת"ר: "מותר לסחוט לימוני"ש" סתמא","24/02/13 23:55","יד אדר","תשע"ג","23:55","amdavid","עיין ילקוט יוסף שבת ח"ג עמוד ש"נ,

וחזקה על כבודו שכבר קרא וידע וכו', אך דברי השו"ע לא זזו מפשוטם- מותר לסחוט לימון בשבת.","175","","4083","True","True","False","","340","79.179.188.36","0","27090","שבת|קמד ע"א",""),new Message("27093","27092","עיין במשנה ברורה שכתב כמ"ש.","25/02/13 00:04","טו אדר","תשע"ג","00:04","דוד כוכב","וכן כתב בילקוט יוסף שם בשם ספר מנוחת אהבה, והסיק בילקוט יוסף דהמחמיר תבא עליו ברכה.","125","","4082","True","True","False","","126","213.151.50.251","0","27090","שבת|קמד ע"א",""),new Message("27098","27093","תשובה מאתרו של מרן הרב עובדיה יוסף שליטא","25/02/13 03:40","טו אדר","תשע"ג","03:40","עם הארץ","וז״ל: ״ ולעניין סחיטת לימונים בשבת, הנה לכאורה היה לאסור בהחלט סחיטת לימונים בשבת, שהרי הדרך היא לסוחטן במקומות רבים, אדרבא, עיקר ייעודו של הלימון הוא לסחיטה לצורך  המיץ שלו, ואף שלסחוט לימון ביד על גבי מאכל בודאי שיש להקל כמו שבארנו, אבל לסחוט לימון לתוך משקה כדי להכין לימונדא, או לתוך כלי ריק לכאורה היה לאסור. אלא שבזמנו של מרן הבית יוסף נהגו במצרים לסחוט לימונים בשבת גם לצורך הכנת משקאות, ומרן תמה על מנהג זה שהכל היו נוהגין כן, אפילו תלמידי חכמים גדולים,ואף אחד לא פקפק בזה,וכתב להסביר את המנהג, שלא נאסרה סחיטה אלא כששותים מי סחיטת הפרי בלא תערובת משקה אחרת, כמו מיץתפוזים וכן שאר מיצי פירות. אבל מיץ לימון, שאין הדרך לשתות אותו בפני עצמו, אלא רק על ידי תערובת מים וסוכר, (או לצורך תיבול מאכלים) אין איסור לסחטן בשבת. וכן פסקו רבים מן הפוסקים, וכן פסק מרן בשולחן ערוך, אבל כנגדו קמו כמה פוסקים וערערו על דין זה.

לפיכך פסק מרן הרב עובדיה יוסף שליט"א, שאף שבודאי העיקר להלכה שמותר לסחוט לימונים בשבת אפילו לתוך משקה ואפילו תוך כלי ריק בכדי להכין ממנו משקה או להשתמש בו לתיבול הסלט בשבת, וכדעת מרן השולחן ערוך, מכל מקום נכון לחוש לכתחילה לדברי המחמירים בזה, משום שאפשר להחמיר בזה בנקל, והיינו כשמכין לימונדא, ישים קודם בכלי את הסוכר ויסחט על גביו את הלימון, שאז הלימון נבלע בסוכר, וממילא אין בזה שייכות למלאכת סחיטה,שהרי הסוכר הוא מאכל ואינו משקה, כפי שביארנו, ורק אחר כך ימזוג את המים להכנת הלימונדא. וכתב רבינו חיים פלאג'י שאמרו סימן לזה: והנה "סולם" מוצב, ראשי תיבות, סוכר לימון מים. וכל זה על דרך חומרא, אבל מעיקר הדין יש להקל בזה כדעת מרן, אלא שנכון להחמיר בזה במקום שאפשר.","248","","4082","True","True","False","","350","108.132.63.88","0","27090","שבת|קמד ע"א",""),new Message("27100","27098","ע"ע בחזו"ע ח"ד עמ' קלד. שם התיר לגמרי","25/02/13 10:15","טו אדר","תשע"ג","10:15","ינון קליין","ולא חש לדעת המחמירים. ושיטתו מתבארת שם בהערה בהרחבה.","322","","4082","True","True","False","","86","164.138.126.183","0","27090","שבת|קמד ע"א",""),new Message("27110","27104","קצת קשה..","26/02/13 11:59","טז אדר","תשע"ג","11:59","amdavid","לא ראה דברי רי"ד ורבינו פרחיה יתכן, אך הרדב"ז היה בזמנו של מרן וגדול ממנו בתשע שנים בלבד.

אולי נכון לומר שראה (פיזית) אך לא ראה על משקל לא קיבל (רואה אני את דברי..)

וראה כאן "יחס מרן להרא"ש" (שלעיתים פסק כמותו אף נגד הרי"ף והרמב"ם)

ומ"מ ראה כאן "דלעולם אמרינן דאם מרן הוה שמיע ליה מדברי הראשונים שלא ראה אותם הוה הדר ביה"

ועדיין דברי השו"ע ברורים שמותר.
אפשר לחלוק, אפשר לומר שחלקו עליו, אפשר לומר שאין הלכה כמותו,
אבל מה הוא אמר צריך לדעת (אני מדבר על עצמי הלוואי שאני אזכה לדעת).

ואיזה מזל שזה פורום "רק" לדף היומי ולא לפסיקת הלכה ..

והאמת והשלום אהבו","175","","4081","True","True","False","","323","80.178.239.20","0","27090","שבת|קמד ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82598);