var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=2709;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("דף יומי - יתרונות מול חסרונות","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=729")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","52"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","51"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","32")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("2709","0","מדוע הדוחק בתירוץ קושיית רבי זעירא?","25/06/10 08:38","יג תמוז","תש"ע","08:38","שיננא","המשנה אמרה ש"יש חורש תלם א' וחייב עליו משום שמונה לאוין..."
והגמרא הקשתה קושיות לרוב:
מתקיף לה רב הושעיא וליחשוב נמי הזורע בנחל איתן
מתקיף לה רב חנניא וליחשוב נמי המוחק את השם בהליכתו
מתקיף לה ר' אבהו וליחשוב נמי הקוצץ את בהרתו
מתקיף לה אביי וליחשוב נמי המזיח החושן מעל האפוד והמסיר בדי ארון
מתקיף לה רב אשי וליחשוב נמי החורש בעצי אשירה
מתקיף לה רבינא וליחשוב נמי הקוצץ אילנות טובות
א''ל רבי זעירא לרבי מני וליחשוב נמי כגון דאמר שבועה שלא אחרוש ביום טוב ... כגון דאמר שבועה שלא אחרוש בין בחול בין ביו''ט - האי תנא איסור כולל לית ליה


הגמרא לא תירצה אף קושיה (ועל כרחנו ש"תנא ושייר" כדברי תוס' ד"ה מתקיף),
אז מדוע הדוחק לתרץ את קושיית רבי זעירא [שאגב, בניגוד לאחרים, לא נפתחה במילים "מתקיף לה"] ולהעמיד את המשנה כדעה שסוברת ש"איסור כולל לית ליה", והרי היה ניתן לתרץ גם על קושיה זו "תנא ושייר".","146","","5057","True","True","False","","1024","84.228.186.191","0","0","מכות|כב ע"א",""),new Message("2715","2709","כלל חשוב בנוגע לתנא ושייר","26/06/10 23:45","יד תמוז","תש"ע","23:45","אבינועם","בערל"נ תירץ באופן נפלא וכתב שלא אומרים "תנא ושייר" אם כמות ה"שייר" יותר מה"תנא".
במקרה שלנו - במשנה מוזכרים 8 לאוין, ועד דברי רבי זעירא יש 7 קושיות (שאותם כאמור בדברי התוספות - "תנא ושייר"), ולכן הגמרא לא יכלה לתרץ גם על הלאו השמיני (קושיית רבי זעירא) ש"תנא ושייר".
ועוד העיר שם נקודה חשובה, שלכן הובאו דברי רבי זעירא בסיום הסוגיה, על אף שכל קושיות האמוראים עד אליו סודרו לפי סדר הדורות, ואילו הוא היה אמורא קדום לכולם (בדורו של ר' יוחנן) - וזאת מכיוון שהגמרא ידעה שיש תירוץ על קושייתו.
זאת אומרת - הגמרא ידעה שניתן לומר "תנא ושייר" רק על 7 קושיות מתוך ה-8, ומכיון שהגמרא ידעה שעל קושייתו ניתן לתרץ אחרת - לכן הביאה אותו לבסוף, אחרי שתם והסתיים תירוץ ה"תנא ושייר" לאחר שתירצו זאת 7 פעמים.","45","","5056","True","True","False","","217","77.127.175.154","0","2709","מכות|כב ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);