var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=2693;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("דף יומי - יתרונות מול חסרונות","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=729")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","70"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","60"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","57")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("2693","0","במתכונתו לא תעשו כמוהו","24/06/10 10:18","יב תמוז","תש"ע","10:18","מתפעל","מובא במשנה וגמרא לגבי הלאו שלא לעשות את שמן המשחה במתכונתו כפי שהיה נעשה בבית המקדש.

כמה שאלות:

א: הסתפקתי בדבר, האיסור הוא רק לרקוח בלבד?
ומה אם גוי רקח בדיוק לפי המתכונת של בית המקדש, והרי על גוי אין איסור כזה,
והיהודי קונה את זה ממנו ועכשיו יש ברשותו שמן המשחה כמו בבית המקדש.
האם עצם הקניה זה כמו לרקוח או שהאיסור הוא בדוקא ליצור.

ב: האם יש לנו דברים מפורשים בחז"ל ממה היה מורכב בדיוק שמן המשחה כמו שיש בקטורת?

ג: אם עושים את שמן המשחה בדיוק עם החומרים שעשו בבית המקדש, אבל בכמויות שונות מבית המקדש. נניח שבבית המקדש עשו תמיד מכל מין קילו ויצא בסוף שמן המשחה של 5 קילו. ואחד עושה בדיוק אותו דבר אבל עם חצי קילו מכל מין.
גם עובר על האיסור?

ד: סליחה על הבורות, זכור לי שבבית שני לא היה שמן המשחה. למה לא היה? זה היה כל כך מסובך לעשות?



תודה רבה ויום טוב.","148","","5061","True","True","False","","1199","80.74.119.82","0","0","מכות|יד ע"ב",""),new Message("2704","2693","לגבי סעיף א","25/06/10 00:09","יג תמוז","תש"ע","00:09","לינקוש",""על בשר אדם לא ייסך ובמתכונתו לא תעשו כמוהו"

יש כאן 2 איסורים: לא ייסך, לא תעשו.

[ונחלקו מוני המצוות האם אלו 2 מצוות נפרדות או שיש כאן איסור אחד כללי הכולל איסור עשייה ואיסור שימוש - ראה כאן]

ולכאורה משמע שאין איסור בעצם הקניה בלבד.","58","","5060","True","True","False","","181","77.126.161.32","0","2693","מכות|יד ע"ב",""),new Message("2713","2704","יישר כח","25/06/10 17:37","יג תמוז","תש"ע","17:37","מתפעל","לא כל כך הבנתי כיצד זה יכול להיות איסור אחד. הרי לא מדברים על אותו דבר.
אסור למשוח משמן המשחה של בית המקדש.
ואסור לעשות כמתכונתו, שמן של חולין.

בכל מקרה, כך או כך, כיצד הגעת למסקנה שאין איסור לקנות?
אולי האיסור לאו דוקא לרקוח אלא שיהיה לך בבית באותה מתכונת של בית המקדש.","148","","5060","True","True","False","","174","213.151.34.181","0","2693","מכות|יד ע"ב",""),new Message("2753","2713","ניסיון תשובות","28/06/10 11:55","טז תמוז","תש"ע","11:55","עומר","1) מכיוון שהמטרה היא אותה מטרה (שתהיה חשיבות לשמן המשחה - משהו דומה), יכול להיות שיהיה לאו אחד. ז"א, יש לך שתי אפשרויות איך לעבור על הלאו, אבל הלאו הוא אחד.
בדומה לכך יש את איסור שבת - אסור מצד הלאו של שמור את יום השבת. זה לא משנה אם אתה זורע או מבשל - בכל אופן הלאו הוא אותו לאו.

2) מפשט הפסוקים משמע שהבעיה היא בעצם הרקיחה ולא בעצם ההוויה, שאם זו הייתה הבעיה, היו צריכים לכתוב משהו כמו: 'לא יהיה לך' ולא 'לא תעשו'.
ייתכן שהבעיה היא ההוויה, אך זה לא משמע מפשט הפס', ואם אתה רוצה לומר כך, אתה חייב להוכיח את דבריך ולא הוא - שמסתדר לפשט הפס'...

מקווה שעזרתי@
יום טוב!","59","","5057","True","True","False","","111","84.109.190.113","0","2693","מכות|יד ע"ב",""),new Message("2764","2753","עוד ניסיון","28/06/10 22:30","טז תמוז","תש"ע","22:30","איתן","תחילה ע' ברמב"ם כלי המקדש פ"א.

לגבי ימי בית שני - ע' בסוגיית הוריות י"א ע"ב והלאה (ומקבילתה בכריתות ה') כי השמן שעשה משה "כולו קיים לעתיד לבוא", הן לפי ר' מאיר הן לפי ר' יהודה, "שמן משחת קודש יהיה זה לי לדורותיכם" ולא יעשו שמן נוסף. ולכן אחרי שיאשיה המלך גנז אותו, יחד עם הארון הברית - שוב לא היה שמן.
על גניזת הארון ושמן המשחה ע' בתוספתא סוטה פרק י"ג, שם גם נמצאת דעתו של ר' אליעזר כי "הארון גלה לבבל". (ברייתא מובאת גם בש"ס בכמה מקומות, לפחות בחלקה).

לגבי החומרים -
- ע"ש בשטיינזלץ בעיונים (א-פרופו הדיון שהיה כאן לאחרונה...),
- ע' בדעת מקרא על התורה,
- עשה חיפוש בגוגל,
- נדמה לי שזהר עמר כתב על זה ספר (אם לא כתב על שמן המשחה - בספרו על הקטורת בודאי יש דברים משיקים)
ללא ספק תמצא ים של חומר.","123","","5057","True","True","False","","207","213.151.36.29","0","2693","מכות|יד ע"ב",""),new Message("37486","2764","מה הדרכים המותרות לגדל קנאביס בשנת שמיטה","09/11/14 17:45","טז חשון","תשע"ה","17:45","אמלתראות","הרב אפרים זלמנוביץ הרב הראשי מזכרת בתיה ומחבר הספר אלכהליזם וסמים ביהדות. לדבריו יש להתיר את השימוש רפואי בקנביס ולכלול היתר זה בפקודת הסמים, אולם על הצמחים חלים כל דיני השמיטה ולכן ראוי שהמגדלים ינוחו השנה

http://www.srugim.co.il/94503-%D7%9E%D7%94-%D7%94%D7%93%D7%A8%D7%9B%D7%99%D7%9D-%D7%94%D7%9E%D7%95%D7%AA%D7%A8%D7%95%D7%AA-%D7%9C%D7%92%D7%93%D7%9C-%D7%A7%D7%A0%D7%90%D7%91%D7%99%D7%A1-%D7%91%D7%A9%D7%A0%D7%AA-%D7%A9%D7%9E%D7%99","267","","3462","True","True","False","","244","66.128.7.111","0","2693","מכות|יד ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);