var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=25965;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("על מעלת הפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=9140")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107155","אדם שכר רכב באילת ","מנחת טנא","13/05/24 00:58","49159","54"),new MostViewed("107157","הגהות הגר"א בבא מציעא עא, עב, עג","אוריאל שלמוני","13/05/24 17:21","605","36"),new MostViewed("107177","הערה ברש״י","שמואל דוד","16/05/24 05:35","595","27")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("25965","0","זה יכול וזה אינו יכול","05/01/13 20:58","כג טבת","תשע"ג","20:58","דוד כוכב","מהי ההוה אמינא שיתחייב זה שאינו יכול?
מהי סברת רבי יהודה לדרוש לפטור דוקא כאשר שניהם יכולים?

על כך כאן.","125","","4150","True","True","False","","782","37.60.47.45","0","0","שבת|צג ע"א",""),new Message("26001","25965","תגובת מאירקה15 ברוטר אברכים","06/01/13 22:26","כד טבת","תשע"ג","22:26","דוד כוכב","כבר כתבו תוד''ה הי שהספק היה רק לגבי זה שאינו יכול (אם גם הוא חייב)

וע"ע בתוד"ה בעשותה(ג ע"א) שכתבו שנפטור הנלמד מ"בעשותה" הוא זה עוקר וזה מניח ושניים שעשאוה נלמד מנפש אחת
וסיוע לדברים ניתן למצוא ברש"י בסוגיין שבאר שזה עוקר וזה מניח הוא חצי מלאכה (כלומר גריעותא במלאכה) ושניים שעשאוה אינו כדרך(גריעותא בעושה)
ומעין דבריך כתב הרשב"א בשם הרמב"י שכשעושה בכל יכולתו יש צד לחייב
אלא שהאריך להקשות עליו שטעם החיוב לרבי יהודה אינו בגלל שעשה בכל כחו ועוד שא"א לפרש כך את ההו"א לפי ר"ש שפוטר בזה וזה יכולים ולפי ר"מ שמחייב
ועי"ש שהסביר את ההו"א כתוס' ושהדברים מתבארים גם אליבא דר"ש ור"מ","125","","4149","True","True","False","","130","37.60.47.45","0","25965","שבת|צג ע"א","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82860);