var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=2555;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("על מעלת הפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=9140")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","56"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","37"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","25")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("2555","0","והיה קולו נשמע","15/06/10 11:24","ג תמוז","תש"ע","11:24","מתפעל",""תניא אמר רבי יהודה בן טבאי: אראה בנחמה אם לא הרגתי עד זומם להוציא מלבן של צדוקים שהיו אומרים אין העדים זוממין נהרגין עד שיהרג הנדון. אמר לו שמעון בן שטח: אראה בנחמה אם לא שפכת דם נקי, שהרי אמרו חכמים אין העדים זוממין נהרגין עד שיזומו שניהם, ואין לוקין עד שיזומו שניהם. מיד קבל עליו ר' יהודה בן טבאי שאינו מורה הוראה אלא לפני שמעון בן שטח, וכל ימיו של ר' יהודה בן טבאי היה משתטח על קברו של אותו העד והיה קולו נשמע, וכסבורין העם לומר קולו של הרוג. אמר: קולי שלי הוא, תדעו למחר הוא מת אין קולו נשמע. אמר ליה רב אחא בריה דרבא לרב אשי: דלמא בדינא קם בהדיה אי נמי פיוסי פייסיה:".

קשיא לי קצת, אם רצה רבי יהודה בן טבאי להוכיח שזה הוא המוציא את הקול ולא המת, היה יכול פשוט פעם אחת לא להשמיע קולו בכדי להראות שזה הוא וברצונו אינו משמיע את הקול.
ולחילופין, עצה פשוטה נוספת, במקום שיהיה קול סתם של נהי ובכי, היה אומר מילים ברורות כמו: "צר לי שנהרגת על ידי בשגגה" וכדומה ואז היה ברור שזה הוא ולא המת.

ועוד שאלה, וכי לא היה יכול כל אדם לבא ולהיות יחד עם רבי יהודה בן טבאי בקבר ולראות האם הקול יוצא מפיו או לא?
אולי לא הרשה לאף אחד להיות איתו.
מעניין אותי גם מה הכוונה "כל ימיו", הכוונה שהלך כל שנה ביארצייט? או כל יום?","148","","5068","True","True","False","","1218","80.74.119.82","0","0","מכות|ה ע"ב",""),new Message("2557","2555","קושיה נוספת","15/06/10 12:31","ג תמוז","תש"ע","12:31","לינקוש","קושיה נוספת הקשה הריטב"א: מדוע רב אחא בריה דרבא ("דלמא בדינא קם בהדיה אי נמי פיוסי פייסיה") לא האמין לרבי יהודה בן טבאי? וכי הוא חשוד לשקר?
ותירץ שודאי שהאמין לו, אלא דחה רק את ראייתו [וחידש לנו בזה שיש פיוס לאחר מיתה].","58","","5068","True","True","False","","174","77.126.255.226","0","2555","מכות|ה ע"ב",""),new Message("2563","2555","תשובות","15/06/10 14:49","ג תמוז","תש"ע","14:49","דוד כוכב","באופן שהצעת היו אומרים לרבי יהודה בן טבאי, אכן הפעם אתה דיברת, אך בפעמים אחרות שמענו קולו של הרוג.

ועוד,
רבי יהודה בן טבאי היה בוכה ומצטער במר ליבו, ועולה לקבר כאשר היה חש בצערו, ולא באופן קבוע.
"רבי אליעזר אומר העושה תפלתו קבע אין תפלתו תחנונים". מסכת ברכות ד משנה ד.
לא שייך בזה ניסוי מבוקר, תוך תכנון, הבאת צופה, ותכנון המילים. כי אז הצער אינו צער והבכי אינו בכי.

לכן אמר רבי אלעזר במסכת עירובין דף סה ע"א, שהבא מן הדרך אל יתפלל שלשה ימים, שאין דעתו מיושבת עליו מפני טורח הדרך.
וכתב הטור בשם המהר"ם מרוטנבורק שאין נוהגים בזמה"ז כן, מפני שאין אנו מכוונין כל כך בתפילה.
תפילתינו הפכה למעשה טכני.","125","","5068","True","True","False","","115","95.86.80.139","0","2555","מכות|ה ע"ב",""),new Message("2565","2563","[ללא נושא]","15/06/10 16:22","ג תמוז","תש"ע","16:22","מתפעל","יישר כח
כתבת:
"לא שייך בזה ניסוי מבוקר, תוך תכנון, הבאת צופה, ותכנון המילים. כי אז הצער אינו צער והבכי אינו בכי".

אבל ההצעה שלי היתה הפוכה.
שיבוא ולא יבכה. יהיה שקט. וכך יוכל להוכיח שברצונו בוכה וברצונו שותק.

וגם, למה חייב לבכות ללא מילים?
אם יבכה ויבטא במילים צערו, גם ניתן לדעת לפי המילים אם המת בוכה או ר' יהודה, הלא כן?","148","","5068","True","True","False","","174","80.74.119.82","0","2555","מכות|ה ע"ב",""),new Message("2568","2565","וכיצד ייווכחו","15/06/10 19:22","ג תמוז","תש"ע","19:22","דוד כוכב","שלא ההרוג הוא שזועק בזמן אחר, כאשר היה מגיע רבי יהודה בן טבאי בלאט ושופך את מר ליבו בהתבודדותו?
שתיקה בפעם אחת אינה ראיה לשתיקה תמיד.","125","","5068","True","True","False","","111","95.86.80.139","0","2555","מכות|ה ע"ב",""),new Message("2575","2568","היה יכול לעשות כך כמה פעמים","16/06/10 11:35","ד תמוז","תש"ע","11:35","מתפעל","לאו דוקא פעם אחת.

ועדיין לא תירצת מדוע דוקא בכי ולא מילים.","148","","5067","True","True","False","","145","80.74.119.82","0","2555","מכות|ה ע"ב",""),new Message("2577","2575","אין לדבר סוף","16/06/10 11:48","ד תמוז","תש"ע","11:48","Almuaddib","לו היה עובר למלים, היו אומרים שבעבר המת השמיע קולו, וכיום זה רבי יהודה בן טבאי.
איין במפרשים, שחלקם אומרים שגם אמירתו של ריב"ט לא עזרה. אחרי שנלב"ע, לא נשמע הקול - יכלו המאמינים לומר שפייסו בעולם הבא, ולכן אין קולו נשמע.


תשובות טובות ענו לך כאן. אבל דורנו יוכיח שמי שמתעקש להאמין בשטויות, כל הוכחות שבעולם לא תמנענה אותו מאמונות ההבל שלו.","107","","5067","True","True","False","","156","81.218.141.168","0","2555","מכות|ה ע"ב",""),new Message("2578","2575","כמ"ש לעיל","16/06/10 13:41","ד תמוז","תש"ע","13:41","דוד כוכב","רבי יהודה בן טבאי התייפח באופן ספונטני, לא על פי תכנון של בכי או מילים.
ויתכן שאכן אמר מילים, אך האנשים ששמעוהו מרחוק לא הצליחו לזהות ממקום עומדם מי הוא המדבר והבוכה.","125","","5067","True","True","False","","110","95.86.121.74","0","2555","מכות|ה ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82598);