var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=2504;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("דף יומי - יתרונות מול חסרונות","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=729")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","71"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","64"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","61")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("2504","0","שאלה בהבנת דברי רבא מול המשנה","10/06/10 14:06","כח סיון","תש"ע","14:06","שאינו יודע לשאול","במשנה:
היו שנים רואין אותו מחלון זה ושנים רואין אותו מחלון זה ואחד מתרה בו באמצע בזמן שמקצתן רואין אלו את אלו הרי אלו עדות אחת ואם לאו הרי אלו שתי עדיות...

בגמרא:
תניא נמי הכי לא יומת על פי עד אחד להביא שנים שרואים אותו אחד מחלון זה ואחד מחלון זה ואין רואין זה את זה שאין מצטרפין...
אמר רבא אם היו רואין את המתרה או המתרה רואה אותן מצטרפין


השאלה שלי:
במשנה (בה דובר על שנים מחלון זה ושנים מחלון זה) נאמר שכדי להצטרף הם צריכים לראות אלו את אלו,
ואילו רבא בנוגע לברייתא (אחד מחלון זה ואחד מחלון זה) אומר שהם מצטרפין אם הם רואים את המתרה, ולא מציין שהם צריכים לראות זה את זה.

האם אין כאן סתירה?","48","","5075","True","True","False","","1155","84.229.173.238","0","0","מכות|ו ע"ב",""),new Message("2508","2504","תשובה אפשרית","10/06/10 16:11","כח סיון","תש"ע","16:11","אבי","המשנה מדברת גם כן על מקרה שהם רואים אחד את השני על ידי המתרה. כך אני מבין את דברי התוספות ד"ה ואחד.","119","","5075","True","True","False","","141","109.160.244.235","0","2504","מכות|ו ע"ב",""),new Message("2512","2504","תשובה","11/06/10 12:12","כט סיון","תש"ע","12:12","משיב מאורות דף היומי","לשון המשנה שנים רואים אותו מחלון זה ושניים וכו' ואחד מתרה בו באמצע.
בזמן שמקצתן רואין אלו את אלו,

המילה מקצתן מתיחסת לכל הנזכרים מקודם: העדים והמתרה, ולכן אין שאלה מהמשנה על דברי רבא.","142","","5074","True","True","False","","235","85.130.130.141","0","2504","מכות|ו ע"ב",""),new Message("2510","2508","לא ברור","11/06/10 09:56","כט סיון","תש"ע","09:56","שאינו יודע לשאול","תוס' כתב כך:
ואחד מתרה באמצע. תימה ואמאי הוצרך לומר ואחד מתרה שאין מן העדים ויש מפרשים דנקטיה משום רישא דקתני רואין אלו את אלו ומסתמא היינו ע''י המתרה שאומר לעדים לאלו ואלו ראו את המעשה הרע שזה עשה ונראה למשי''ח דנקטיה לאפוקי מדרבי יוסי דאמר בסיפא אינו חייב עד שיהו פי שנים עדים מתרין בו:

נראה אולי אולי לי שכוונת התוס' שהם כן רואים אלו את אלו לאחר שהמתרה הסב את תשומת ליבם אלו לאלו ואז הם הביטו אלו באלו.
ואם אכן כך יש להבין בתוס' - אז חזרה שאלתי למקומה.
אך אני לא בטוח שכך יש להבין את התוס'.","48","","5074","True","True","False","","216","77.126.53.238","0","2504","מכות|ו ע"ב",""),new Message("2511","2510","בתוס' ד"ה הוא והן כתוב להדיא כדברי אבי","11/06/10 12:09","כט סיון","תש"ע","12:09","משיב מאורות דף היומי","[...] וקשה למשי"ח מאי קאמר דאדרבה לא מיתוקמא מתני' אלא כשאין רואין המתרה וכן אין המתרה רואה אותן דאי רואין המתרה או המתרה רואה אותם הוו השתי כתות עדות אחת אע"פ שאין רואין זה את זה דהמתרה מצרפן כדקתני רישא בזמן שמקצתן רואין אלו את אלו אלמא לא בעינן שיהא כל השנים שמכאן רואין את אלו מכאן אלא בחד סגי

שבת שלום.","142","","5074","True","True","False","","218","85.130.130.141","0","2504","מכות|ו ע"ב",""),new Message("2513","2511","האמנם?","11/06/10 13:29","כט סיון","תש"ע","13:29","שאינו יודע לשאול","מהתוס' הזה משמע שאחד מהשנים שבחלון זה רואה את אחד מהשנים שבחלון זה ("אלא בחד סגי").
היינו, כדי להצטרף, חייבים שמקצתן רואין אלו את אלו.

את דברי "אבי" ("שהם רואים אחד את השני על ידי המתרה") אני כעת לא מבין מה הוא התכוון:
(1) שהם בפועל רואים אחד את השני (אחד מחלון זה רואה את אחד מחלון זה)
(2) שהם רואים רק את המתרה, ולא רואים אלו את אלו (ואף לא מקצתן) - כך הבנתי בתחילה את דבריו של "אבי", ולכן כתבתי מה שכתבתי בהודעה ד"ה "לא ברור".

לאור כל הנ"ל, קושייתי נותרה בעינה:
במשנה משמע שחייבים לראות אלו את אלו (לפחות מקצתן),
ואילו מדברי רבא משמע שמספיק שרואין רק את המתרה.","48","","5074","True","True","False","","207","77.126.53.238","0","2504","מכות|ו ע"ב",""),new Message("2514","2513","הבהרה","11/06/10 13:51","כט סיון","תש"ע","13:51","משיב מאורות דף היומי","בתוס' מבואר שהמתרה רואה אותן נחשב שרואין אלו את אלו. זה הכל.

לגבי השאלה שלך, נסיתי לענות בהדעה הבא.

שבת שלום","142","","5074","True","True","False","","202","85.130.130.141","0","2504","מכות|ו ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);