var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=2492;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("האם אתה פנוי לסייע בהפצת תורה?","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5084")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","70"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","61"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("2492","0","בקשה לביאור קטע גמרא","09/06/10 22:47","כז סיון","תש"ע","22:47","שאינו יודע לשאול","לא מובן לי הקטע המודגש להלן:
ההיא איתתא דאתאי סהדי ואישתקור אייתי סהדי ואישתקור אזלה אייתי סהדי אחריני דלא אישתקור אמר ריש לקיש הוחזקה זו ... א''ל רבי יוחנן אם הוחזקה זו כל ישראל מי הוחזקו ... לימא ריש לקיש דאמר כרבי יהודה ורבי יוחנן דאמר כרבנן אמר לך ריש לקיש אנא דאמרי לך אפי' לרבנן עד כאן לא קא אמרי רבנן התם דליכא דקא מהדר אבל הכא איכא הא דקא מהדרא ורבי יוחנן אמר לך אנא דאמרי אפי' לרבי יהודה עד כאן לא קאמר רבי יהודה התם דאמרינן אטו כולי עלמא גבי הני הוו קיימי אבל הכא הני ידעי בסהדותא והני לא ידעי בסהדותא:

במקרה של ההיא איתתא - טוען ריש לקיש שהיא מחפשת לבקש ולשכור עדי שקר. זה מובן.
אבל בנוגע למשנה - מדוע ריש לקיש טוען ש"ליכא דקא מהדר"? - נכון שאין גורם זר ששוכר אותם להרגילם תמיד לבוא לבית דין ולהזים את כל הבאים, אבל הם עצמם אלו שבעצם חוזרים ועושים זאת מרצונם כל הזמן!
הם = ההיא איתתא:
ההיא איתתא שוכרת אחרים
הם "שוכרים" את עצמם!","48","","5077","True","True","False","","1342","77.127.2.167","0","0","מכות|ה ע"ב",""),new Message("2494","2492","הצעה: אין אדם חוטא ולא לו","10/06/10 00:20","כח סיון","תש"ע","00:20","משיב מאורות דף היומי","אין לעדים אינטרס אישי להזים את כולם בלי עידוד של הבעל דין, ואם חסר עידוד זה, אין טעם לחשוש שהעדים מחזרים אחרי הזמה בשקר.","142","","5076","True","True","False","","249","85.130.130.141","0","2492","מכות|ה ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);