var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=23744;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("המלצה לגולשים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=1505")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107155","אדם שכר רכב באילת ","מנחת טנא","13/05/24 00:58","49159","57"),new MostViewed("107157","הגהות הגר"א בבא מציעא עא, עב, עג","אוריאל שלמוני","13/05/24 17:21","605","38"),new MostViewed("107177","הערה ברש״י","שמואל דוד","16/05/24 05:35","595","30")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("23744","0","איך שייך להתחייב סקילה על מלאכה?!","10/10/12 19:09","כד תשרי","תשע"ג","19:09","מחכים","לפי דעת איסי בן יהודה שיש מלאכה שלא חייבים עליה סקילה ואנו לא יודעים בברור איזו מלאכה זו א''כ נוצר פה מצב של התראת ספק וזו נפק''מ עצומה לדינא לימינו אנו ...!

כלומר אם תרצה להתרות באיזה מחלל שבת כדי שכשיבוא משיח יהיה מוכן מיד לסקילה, לא תוכל כי זו התראת ספק שמא המלאכה שאתה מתרה בו לא חייבים עליה סקילה, וגם אם תתרה בו משם הוצאה, עדין הרי יש הרבה פוסקים שסוברים שהיום אין לנו רשות הרבים מהתורה (בגלל צורת הרחובות ובגלל שנוסעים במכונית שהיא רשות בפני עצמה וכדומה.) וא''כ שוב גם לגבי הוצאה יש פה התראת ספק.

ויש להוסיף שהקב''ה עשה כן בכוונה כדי שלא יתחיבו הרשעים כי אינו חפץ במות הרשע אלא בשובו מדרכו וחיה. [ועל הדרך שמבארים מדוע אין הנשים מרגישות היום וממילא יש לעיין אולי אין ראיתן מטמאת מהתורה. וקיצרתי.]","337","","4238","True","True","False","","868","79.182.154.183","0","0","שבת|ו ע"ב",""),new Message("23746","23744","רעיון יפה, אלא שאף כשהיה דין סקילה נוהג","10/10/12 19:45","כד תשרי","תשע"ג","19:45","ינון","בס"ד

עדיין נאמר על הקב"ה שאינו חפץ במות הרשע כי אם בשובו מדרכו וחיה. זאת ככל הנראה הסיבה שתנאי חיוב מיתת בי"ד כ"כ מחמירים, ושבית הדין חייב להפך בזכות הנידון (ואם אין אף אחד רואה לו זכות פוטרים אותו מן הדין), ולכן סנהדרין שהרגה אחת בשבעים שנה נקראה סנהדרין קטלנית.

ולא עוד אלא אף אומרת הגמרא שמאז שאין דנים דיני נפשות ואין מיתת בי"ד הרבה שלוחין יש לו למקום הרבה אריות הרבה נחשים וכו' ואעפי"כ לא שמענו על המון מקרים שהיה ניתן לומר עליהן "זה מת מיתה משונה משום שנתחייב מיתת בי"ד".","301","","4238","True","True","False","","212","132.69.229.230","0","23744","שבת|ו ע"ב",""),new Message("23748","23744","דעת איסי בן יהודה לא להלכה ואינה במשנה","10/10/12 19:49","כד תשרי","תשע"ג","19:49","Almuaddib","ואף לא בבריתא כלשהי.","107","","4238","True","True","False","","124","77.127.1.77","0","23744","שבת|ו ע"ב",""),new Message("23760","23744","אין זה התראת ספק","11/10/12 04:30","כה תשרי","תשע"ג","04:30","דוד כוכב","כיון שהסנהדרין ייפסקו שמלאכה פלונית סוקלין עליה, או דלא בעינן ס' ריבוא, לא יהיה זה התראת ספק.
וגם בלאו הכי, זו התראת ודאי כיון שיתרו בו שקי"ל שהוא עושה מלאכה שסוקלין עליה, וגם דעת בית הדין הסוקל כן. וגם הוא צריך לקבל עליו ולומר אעפ"כ, כלומר שיודע שעובר על מלאכה שעונשה סקילה. שאם לא כן, יתכן אכן שהוא שוגג בזה, או גם בשאר ענינים, כגון ששכח שזו מלאכה.","125","","4237","True","True","False","","112","95.86.104.171","0","23744","שבת|ו ע"ב",""),new Message("23749","23746","כונתי היא","10/10/12 20:14","כד תשרי","תשע"ג","20:14","מחכים","שבזמן שהיה בית המקדש וסנהדרין ולא היו כמעט רשעים הרי שנהגה מיתת בית דין אבל היום שיש המון רשעים והרבה מהם לא באשמתם ממש אלא באשמת הגלות הנוראה סיבב הקב''ה שתהיינה מחלוקות וספקות שיגרמו לפטור אותם מחיוב מיתה [ומכרת ]

לגבי הרבה שלוחים למקום הרי שאנו רואים המון תאונות דרכים והרבה מאוד את המחלה הממארת כך ששמענו ושמענו מקרים שהיה ניתן לומר עליהן "זה מת מיתה משונה משום שנתחייב מיתת בי"ד".","337","","4238","True","True","False","","120","79.182.154.183","0","23744","שבת|ו ע"ב",""),new Message("23750","23748","כדברך מבואר ב...","10/10/12 20:18","כד תשרי","תשע"ג","20:18","מחכים","שו"ת שבט הלוי חלק ט סימן פז ד"ה הל' ז וז''ל:
אם באו עדים נסקל. עיין שבת ו' ע"ב דלאיסי איכא א' מט"ל מלאכות שאינו חייב עליו סקילה ושטחיות לשון רבינו כאן ובהל' סנהדרין משמע דאין הלכה כאיסי כמ"ש בפמ"ג בפתיחה כוללת דסובר רבינו דסתם משנה בסנהדרין ס"ו ע"א חולקת על איסי והתוס' בסנהדרין נדחקו והגאון מהר"י שיק ז"ל בהגהותיו על הרמב"ם הקשה ג"כ דאיך ידונו לסקילה למחלל שבת כיון דרוב מלאכות בספק הם אם חייבין עליהן מיתה ולהנ"ל א"ש ובס' הקובץ הכריח ג"כ דאין הלכה כאיסי, ודע דדבר מתמיה ראיתי במאירי שבת ו' ע"ב כתב וז"ל ואין הלכה כמ"ד הבערה ללאו יצאת וכמו שאמרו בכאן שיש א' מהן שאינו חייב עליה ורומז על ההבערה אלא כולן לחיוב והבערה לחלק יצאת ע"כ סובר המאירי דא' שפוטר איסי היינו הבערה וא"כ א"ש למה לא קיימ"ל כאיסי כיון דקיימ"ל לחלק יצאת אבל דברי המאירי צע"ג דהא בגמ' מוכח דספיקי מספקא להו באיזה מלאכה שפוטר איסי עיין שם ובדף צ"ו ע"ב ועיין תשובת חות יאיר סוף סי' קל"ב כתב בדרך קושיא למה לא מוקים הש"ס לדאיסי בהבערה אליבא דר"י וצ"ע ואכמ"ל. עכ''ל.

אבל כמובן יש חולקים והדברים ארוכים.","337","","4238","True","True","False","","97","79.182.154.183","0","23744","שבת|ו ע"ב",""),new Message("23765","23760","לא הבנתי","11/10/12 05:59","כה תשרי","תשע"ג","05:59","מחכים","את דברי כבודו
אם בשעת ההתראה היה ספק אם על המלאכה שהוא עושה חייבים מיתה מחמת מחלוקת או כל סיבה אחרת הגורמת לספק בדין, א''כ היתה פה התראת ספק ולאו שמה התראה, ואיך אחר כמה שנים כאשר הבית דין יכריעו את הספק תהפך ההתראה למפרע להתראת ודאי??","337","","4237","True","True","False","","101","79.182.154.183","0","23744","שבת|ו ע"ב",""),new Message("23810","23765","לא","12/10/12 01:00","כו תשרי","תשע"ג","01:00","דוד כוכב","כוונתי שההתראה תהיה אחר הכרעת הבי"ד.
גם אמרתי שאין חשיבות לכך שיש למישהו בעולם ספק. חשוב שהמתרה והמותרה לא יסברו שיש ספק.","125","","4236","True","True","False","","122","95.86.104.171","0","23744","שבת|ו ע"ב","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82873);