var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=23681;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מכיר סיפור לחיזוק לומדי הדף היומי?","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=19605")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107155","אדם שכר רכב באילת ","מנחת טנא","13/05/24 00:58","49159","54"),new MostViewed("107157","הגהות הגר"א בבא מציעא עא, עב, עג","אוריאל שלמוני","13/05/24 17:21","605","36"),new MostViewed("107177","הערה ברש״י","שמואל דוד","16/05/24 05:35","595","27")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("23681","0","והא אתעבידא מלאכה מבינייהו!","09/10/12 17:27","כג תשרי","תשע"ג","17:27","קותי","מה הבעיה שמבין שניהם יוצאת מלאכה ?
אם באותו אופן שנים יבשלו בשר בחלב שאף אחד לעצמו אינו מתחייב
ומבין שניהם יוצא סיר מבושל בבשר וחלב שכמובן אסור באכילה

האם נאמר "והא אתעבידא בשר בחלב מבינייהו".

מה המיוחד בשבת שכן אומרים כך

אין בעיה עם מלאכה שנעשית בשבת למשל אם השאיר ברז פתוח להשקיית שדהו מבעד יום והמלאכה נעישת מאליה

מה הנקודה כאן שיש הו"א לומר שזה אסור?","217","","4238","True","True","False","","899","85.250.152.181","0","0","שבת|ג ע"א",""),new Message("23684","23681","תשובה מהרש''י","09/10/12 17:45","כג תשרי","תשע"ג","17:45","מחכים","עיין ברש"י מסכת שבת דף ג עמוד א וז''ל:
ידו לא נייח - הלכך: כי הוציאה - לא עקר מידי, ואין דרך הוצאה בלא עקירה והנחה.

הרי שמבואר בדבריו שהוי כמלאכה כלאחר יד, וכל מלאכה שנעשתה שלא כדרך עשייתה פטור עליה מדין מלאכת מחשבת כידוע.","337","","4238","True","True","False","","79","109.64.166.174","0","23681","שבת|ג ע"א",""),new Message("23702","23681","בשבת יש סיבה מיוחדת דוקא לחייב","10/10/12 03:15","כד תשרי","תשע"ג","03:15","דוד כוכב","במסכת בבא קמא דף ס ע"א (ודומה לזה במסכת בבא בתרא דף כו ע"א):
"כי אמרינן זורה ורוח מסייעתו - ה"מ לענין שבת, דמלאכת מחשבת אסרה תורה".
ובירושלמי מסכת שבת פרק ז ה"ב:
"רקק והפריחתו הרוח חייב משום זורה וכל דבר שהוא מחוסר לרוח חייב משום זורה".

היינו אומרים שהוא הדין בעושה מלאכה תוך כדי שיתוף פעולה עם חברו, קמ"ל "בעשותה", שאינו חייב בשיתוף דעת אחרת.","125","","4237","True","True","False","","185","37.60.42.246","0","23681","שבת|ג ע"א",""),new Message("23706","23702","יפה אבל","10/10/12 04:22","כד תשרי","תשע"ג","04:22","קותי","הדוגמאות שהבאת מוכיחות שצריך הוכחה שהדבר מלאכה או ע"י פסוק או ע"י טיעון הגיוני (מהירושלמי).

מה היתה ההנחה המקדמית כאן שחשבו שזאת מלאכה ?

לפי התירוץ משמע שאם אין עבירה אז גם אין מלאכה

אולי המקשן חשב שֵׁשֶׁת יָמִים תֵּעָשֶׂה מְלָאכָה שמות פרק לה

ובשבת ההיפך לא תֵּעָשֶׂה מְלָאכָה אפילו מאליה .","217","","4237","True","True","False","","168","85.250.182.22","0","23681","שבת|ג ע"א","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82860);