var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=2308;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("למי שלא לומד דף יומי","http://daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=31807")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107155","אדם שכר רכב באילת ","מנחת טנא","13/05/24 00:58","49159","54"),new MostViewed("107157","הגהות הגר"א בבא מציעא עא, עב, עג","אוריאל שלמוני","13/05/24 17:21","605","36"),new MostViewed("107177","הערה ברש״י","שמואל דוד","16/05/24 05:35","595","27")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("2308","0","בעניין העברת הסכין על הלחם לפני הבציעה","25/05/10 08:38","יב סיון","תש"ע","08:38","שיננא","בסוגיה שלנו מסופר:
מהיכא בעית למישרא המוציא אמר ליה לא ידענא א''ל מהיכא דבעית למישרא המוציא לא גמירת וחברך קרית לן א''ל אגמריה לי ולמחר דרישנא ליה משמך בפירקא א''ל מהיכא דקרים בישולא

האם זה המקור לכך שיש מנהג/הלכה להעביר את הסכין (ולחתך קימעא) לפני בציעת הלחם משנה בשבת?
היכן המקור למנהג/הלכה זו?

ואגב, שמעתי פעם, שהטעם למנהג/הלכה זו היא כדי שלא יהיה הפסק בין הברכה לבציעה, ולכן שמעתי שכיום מנהג/הלכה זו לא רלוונטית, כיוון שהלחמים היום נאפים כראוי ולא צריך לחפש היכן קשה ולא נאפה כראוי והיכן רך ונאפה כראוי, ואין לחשוש להפסק, כיון שבין כה וכה הפריסה באמצעות הסכין תהיה מהירה ולא יהיה מה שיעכב אותה.
האמנם?","146","","5106","True","True","False","","1129","77.127.220.57","0","0","סנהדרין|קב ע"ב",""),new Message("2310","2308","תגובה","25/05/10 10:46","יב סיון","תש"ע","10:46","בתר ממוצע","אין שום קשר בין ממירא זו לבין הלכה להעברת סכין על הלחם.
לא ברור לי מהיכן ראית קשר.

בכל מקרה ראה שולחן ערוך הרב שמסדר את כל הדעות ברש"י אליבא דהילכתא כדי לחתוך (ביד) את הפרוסה מהחלק התחתון והעליון ביחד","138","","5106","True","True","False","","166","193.27.93.1","0","2308","סנהדרין|קב ע"ב",""),new Message("2323","2308","ראה את דברי הצל"ח","25/05/10 18:31","יב סיון","תש"ע","18:31","דוד כוכב","במסכת ברכות דף לט ע"ב

...א"כ בשבת ודאי יש לחוש לדברי הירושלמי, ואין נכון לרשום בסכין המקום ששם יבצע, דא"כ הוא מגלה דעתו שעל המקום שעד הרושם הוא מברך, ואם יפול אחר שיחתוך אכתי יצטרך לברך שנית, ולכן טוב שלא לרשום כלל, ואז מברך על כל הפת. והעולם נהגו על פי רש"ל - הביאו הב"ח בסי' קס"ז [בריש הסימן ד"ה וכתב הרא"ש] והמג"א בסי' רע"ד בס"ק א' - לרשום. ואני אומר אם קבלה היא נקבל, אבל לדין יש תשובה כנ"ל.","125","","5106","True","True","False","","165","212.76.119.33","0","2308","סנהדרין|קב ע"ב","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82860);