var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=2299;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("דף יומי - יתרונות מול חסרונות","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=729")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107155","אדם שכר רכב באילת ","מנחת טנא","13/05/24 00:58","49159","54"),new MostViewed("107157","הגהות הגר"א בבא מציעא עא, עב, עג","אוריאל שלמוני","13/05/24 17:21","605","36"),new MostViewed("107177","הערה ברש״י","שמואל דוד","16/05/24 05:35","595","27")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("2299","0","הערת הרב מרדכי סבתו בנוגע לגירסה","24/05/10 19:08","יא סיון","תש"ע","19:08","הראל","בנוגע לדברי הגמרא:
"דהא יהוא צדיקא רבה הוה שנאמר..."

במגדים לב נכתב מאמר מאת י' רוזנסון בנושא "יהוא צדיק גדול היה - האמנם?".
כנספח למאמרו של י' רוזנסון, 'קושר או מלך עם ה', כתב הרב סבתו בנושא זה.
כדאי לראות שם את הדברים בפירוט.
אציין כאן את הנקודה העיקרית:
בכל כתבי היד של המסכת וכן בעדים העקיפים משפט זה 'דהא יהוא צדיקה רבה הוה' - חסר.
ר' רבינוביץ בדק"ס מראה כיצד השתרבב משפט זה לנוסח וילנא, וזו דוגמה קלסית לשרשרת טעויות שגרמה למשפט זה להיכנס לדפוס.
החשיבות של דוגמה זו היא שזהו המקום היחידי בתלמוד שבו כביכול מובעת הערכה חיובית מופלגת ליהוא ועל פי זה מוצגת בסקירות השונות עמדת חז"ל ביחס ליהוא. אבל באמת משפט זה אינו מקורי ואין ללמוד מכאן על יחס חז"ל ליהוא.
כאמור הדברים נכתבו בפירוט במגדים לב, עיין שם.

למאמר של הרב סבתו","46","","5107","True","True","False","","1570","77.127.217.70","0","0","סנהדרין|קב ע"א","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82860);