var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=22178;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מעלת הפורום - ע\"פ ר' נחמן מברסלב","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=348")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","70"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","60"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","58")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("22178","0","הזק באונס חמור מנעל בפניה כראוי?","28/08/12 01:25","י אלול","תשע"ב","01:25","שלמה שטרסברג","מתני' הכונס צאן לדיר ונעל בפניה כראוי ויצאה והזיקה פטור לא נעל בפניה כראוי ויצאה והזיקה חייב נפרצה בלילה או שפרצוה לסטים ויצאה והזיקה פטור הוציאוה לסטים לסטים חייבין הניחה בחמה או שמסרה לחרש שוטה וקטן ויצאה והזיקה חייב מסרה לרועה נכנס הרועה תחתיו נפלה לגינה ונהנית משלמת מה שנהנית ירדה כדרכה והזיקה משלמת מה שהזיקה

לכאורה לא ברור החילוק בין נעל בפניה כראוי שזו שמירה פחותה שהתורה הסתפקה בה בשן ורגל ולכן פטור לגמרי אם הזיקה לבין מקרה שהבהמה נפלה באונס והזיקה שמשלם מה שנהנית בלבד א"כ מדוע באונס משלם יותר מאשר כשנעל בפניה כראוי?","205","","4265","True","True","False","","993","212.76.101.173","0","0","בבא קמא|נה ע"ב",""),new Message("22192","22178","נהנתה שאני מאם היזיקה","28/08/12 02:55","י אלול","תשע"ב","02:55","דוד כוכב","אם הבהמה נהנתה הרי שהניזוק טוען "ממוני גבך", החזר לי את דמי ההנאה שקיבלה בהמתך והם עדיין אצלך.
כשממילא היה צריך למצא לבהמה מזונות כאלו הטענה עוד יותר חזקה - "דקא משתרשי ליה".","125","","4265","True","True","False","","118","212.76.113.73","0","22178","בבא קמא|נה ע"ב",""),new Message("22241","22192","לכאורה החילוק נסתר מגוף הגמרא","28/08/12 23:52","י אלול","תשע"ב","23:52","שלמה שטרסברג","הגמרא מעמידה באפשרות השניה את המשנה של הכונס צאן לדיר ..והזיקה בשן ורגל משמע שהדין נכון גם בשן שנהנית.

בנוסף נהנית יכול להיות גם במציאות שמנעה מכה קשה יותרמהבהמה כמו שמובא בדף נ"ח. שהיה הו"א שיפטר כדין מבריח ארי קמ"ל שמשלם מה שנהנית אע"פ שכאן לא יכול לטעון ממוני גבך","205","","4265","True","True","False","","215","79.183.153.2","0","22178","בבא קמא|נה ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);