var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=20775;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מינוי מומחים בפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5360")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","70"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","60"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","57")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("20775","0","הערות לנדה דף ע","31/07/12 17:58","יב אב","תשע"ב","17:58","המכריע","א. תוד"ה ומת ואי משום סמיכה. אע"ם דרש"י כתב בתחילת עמ' ב' דאין סמיכה באשם, התוס' לשיטתייהו שם דפליגי עליו.

ב. (ע:) כאן בעושין תשובה. הגרי"פ כתב להפוך הדיבורים. אמנם בסיוע מזה הב"ח הפך בגמרא את הסדר. מסתמא גם בגלל שקודם שאלו מתורה ואח"כ מנביא.

ג. לאחר שנשא שלמה את בת פרעה. מצינו שבאותה שעה נעץ גבריאל קנה בים ונעשה מזה כרך גדול של רומי, העיר הלוחמת בירשלים ומחריבתה. והיא האף והיחמה נגד ירושלים. ודוק.

ד. שלשה דברי בורות לכאורה התינח ב' הראשונות י"ל דמילתא דפשיטא היא דאין נציב מלח וחי מטמאין, אבל השלישית הא לא ענה ומאי בורות בזה. וכנראה דזה גופא לשאול על דבר שאינו בזמנינו וכשיהיה נוגע יהא קל להתיישב או לקבל ממשה היא גופא בורות. ודומה שזה חידוש גדול וכמה הלכתא למשיחא שנינו.

ה. משל למלך בשר ודם. ליקרת חביבות התוה"ק נוסיף שבמדרשים מובא משל למלך שבא בנו מבית הספר ורצה לאכול אמר לו המלך קח ממה שעל השולחן, אמר הבן איני רוצה אלא ממה שבתוך פיך, נטל המלך חתיכה שבפיו וחלק ממנה לבנו. וזהו מפיו דעת ותבונה. ומבאר המהר"ל בנתיב התורה ששאר החכמות הן כאוכל שעל השולחן. הקב"ה הטביע את הטבע בחכמה והטבע מזומן לכל חכם להתבונן בו ולהחכים מתוך עמידה על סודותיו. אבל התורה בטהרתה אינה בטבע, אלא בשעה שאדם לומד, באותה שעה כביכול הוא מקבל אותה מהשי"ת. בבחינת מפיו. ולכן על חכמי האומות מברכים שנתן מחכמתו, ה' נתן בכך שהניח בטבע, אבל על חכמי ישראל בתורה, מברכים שחלק, בבחינת קבלת חלק מתוך פיו של הקב"ה. ראה שם שביאר בזה את הלשון נותן התורה בהווה, ועוד עניינים רבים. והוא נורא למתבונן.

ו. ישא ויתן באמונה. הגר"א מחק ירבה בסחורה. משמע דבקשת רחמים עם מו"מ באמונה יכול להעשיר בלא להרבות בסחורה.

ז. אשה ההוגנת לו. בפשטות הכוונה למיוחסת הכשרה לינשא לו. והלשון "לו", משום דיש פסולות קהל שלאחרים פסולות, ולו כשרות, אם גם הוא פסולי קהל, או גר שאינו קהל וכדומה. או גרושה דלכהן אינה הוגנת ולישראל הוגנת וכדומה.","199","","4293","True","True","False","","1107","85.130.221.217","0","0","נידה|ע ע"א",""),new Message("20776","20775","ל-ז.","31/07/12 18:58","יב אב","תשע"ב","18:58","כדי","וכ"מ מרש"י קידושין (ע.) ד"ה שאינה הוגנת.","249","","4293","True","True","False","","153","79.182.198.208","0","20775","נידה|ע ע"א",""),new Message("20785","20775","ל-ז.","31/07/12 23:05","יב אב","תשע"ב","23:05","דוד כוכב","המשנה בריש פרק יש מותרות (מסכת יבמות ט) מפרטת את האסורות לזה אך מותרות לזה:
"כהן הדיוט שנשא את האלמנה ויש לו אח כהן גדול
חלל שנשא כשרה ויש לו אח כשר
ישראל שנשא בת ישראל ויש לו אח ממזר
ממזר שנשא ממזרת ויש לו אח ישראל
מותרות לבעליהן ואסורות ליבמיהן.
","125","","4293","True","True","False","","107","95.86.80.51","0","20775","נידה|ע ע"א",""),new Message("20790","20785","לא מדויק","01/08/12 01:33","יג אב","תשע"ב","01:33","המכריע","המשנה יכלה למנות עוד הרבה. היא מנתה שם את אלו שהיו מותרות למת ואסורות לאחיו. זה יותר נדיר.","199","","4292","True","True","False","","177","85.130.221.217","0","20775","נידה|ע ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);