var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=20718;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("זמני היום","http://www.daf-yomi.com/content.aspx?pageid=126")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","76"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","67"),new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","62")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("20718","0","הערות לנדה דף סח (חוב בן יומיים)","30/07/12 01:36","יא אב","תשע"ב","01:36","המכריע","א. והא שלח רבין באיגרתיה. לכאורה מכאן ראיה דסתם אגרת דרבין היא משמיה דריו"ח דהא בסמוך אמר רבא משמיה דריו"ח על סמך אגרת זו.

ב. דף זה הוא הדף של תשעה באב (שחל השנה, תשע"ב בש"ק) וראה תוס' ד"ה אפשר שדנו באריכות על טבילה בליל ת"ב, כולל המשפט המרגש כדאי הוא בית אלוקינו לאבד עליו טבילה אחת בשנה.

ג. נדה שבדקה עצמה וכו'. יש להדגיש שכאן מדובר על נדה ואין זה ענין לנשות זמנינו הנוהגות כזבות ועליהן נשנתה המשנה בעמ' ב'.

ד. ומפקידה לפקידה. לכ' שיגרא דלישנא נקט, שכאן ליכא פקידה.

ה. (סח:) כיון דמפסקי ימים טהורים כתחילת נדה דמיא. רש"י פי' כפשוטו, והדבר תמוה מאד לדמות לתחילת ראייתה. והתוס' שתקו. אמנם הרא"ש עמד בזה ופי' דס"ד לדמות לרואה אחר דם טוהר. ודוק.

ו. אם יש לה וסת וכו'. כתב רש"י דס"ד דקאי אסיפא. לכאורה צ"ב דזה גם כך למסק' אלא ביאור יפה דהא דאינה עלולה לראות בימים אלו כמו דזו סיבה שנעקר בפעם אחת, מהאי טעמא גופא גם דיה שעתה. ועצם הסברא קצ"ב דהרי אנו רואים שאם אין וסת באמת לא נאמר דיה שעתה בימי זיבה, והוסת בכל זאת מועיל לענין זה ואכמ"ל.","199","","4297","True","True","False","","1089","85.130.221.217","0","0","נידה|סח ע"א",""),new Message("20725","20718","תוספת הערה ל-ב.","30/07/12 04:44","יא אב","תשע"ב","04:44","דוד כוכב","כאשר הרב מרדכי אליהו היה אומר שיעור בענין תשעה באב שחל בשבת, הקריא פוסקים שהחמירו בענין הטבילה, וציטטו את דברי הגמרא (במסכת תענית דף יג ע"א) "כדי הוא בית אלהינו לאבד עליו טבילה פעם אחת בשנה".
ואני הייתי מקשה שאמרו כדאי לאבד פעם אחת בשנה, ולא פעמיים. ולא ראוי להחמיר שהרי "לא נענש יהושע אלא בשביל שביטל את ישראל לילה אחת מפריה ורביה" (מסכת עירובין דף סג ע"ב).","125","","4297","True","True","False","","114","31.44.137.151","0","20718","נידה|סח ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82645);