var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=20566;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("דף יומי - יתרונות מול חסרונות","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=729")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","60"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","58")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("20566","0","הערות לנדה דף סג","24/07/12 02:44","ה אב","תשע"ב","02:44","המכריע","א. השכים ושנה פרקו, כל שיצא רוב דיבורו של שלוש שעות. בעת לומדינו זאת בימי השבעה להסתלקות מרן הגריש"א זצ"ל, עלה בזיכרון הנהגתו הקדושה להקפיד ללמוד שלש שעות כל יום טרם תפילת שחרית. והיות שהתפילה בבית מדרשו היתה בשעה 6 בבוקר, עוד מימי מר אביו, היה מקפיד להתחיל את לימודו לא יאוחר משעה 3 לפנות בוקר.

ב. צריך שיעור לשיעורן. בפשטות נראה דלא הכריע, אלא זקן (או ילד לתוס') איש מכוסים בימות החמה ודאי מעלי, והפכן הוא כעין בעיא דלא איפשטא.

ג. ותניא אידך ראשונים עלו. קצ"ב מאי ס"ד דהאי ברייתא פליגא וסברה דראשונים עלו היינו מה שהעביר ראשונים, הנתר והבורית, ושניים לא עלו, הרוק והגריסין, א"כ איך יתקן, אם צריך להעביר כעת רוק וכו', הרי את זה כבר עשה ולא הועיל. ואם הכוונה שבאמת אין עצה אלא להעביר כולן מחדש כסדרן, א"כ כלום לא עלה.

ד. (סג:) מאי קא משמע לן מתני' היא. לכאורה כוונת הקושיא היא יותר מסתם מאי קמ"ל, אלא כיון דקמ"ל הוי כמה שמנו חכמים וסגי לזה פעם אחת. והלשון צ"ב.

לסיום דף סג אנו נכנסים לעשרת הדפים האחרונים של הש"ס. יעזור השי"ת יחד עם כל קהל לומדי הדף היומי לסיים בעיתו ובזמנו בשעה טובה ומוצלחת. ומי יתן והסיום כבר יתקיים באופן של ויעבור מלכם לפניהם וה' בראשם. אכי"ר.","199","","4300","True","True","False","","1080","85.130.221.217","0","0","נידה|סג ע"א",""),new Message("20572","20566","מאי קמ"ל","24/07/12 11:30","ה אב","תשע"ב","11:30","לומד","אכן תמהו הרש"ש ועוד אחרונים שאדרבה ההיפך לא שייך לומר בזה מאי קמ"ל שהרי אדרבה כאן כתוב שנקבע וסת בפעם אחת ואילו במשנה כתוב ג' פעמים, והר"ש מדעסוי באמת מחק תיבת מאי קמ"ל וממילא פירושו כמו שכתבתם","193","","4300","True","True","False","","171","31.210.191.122","0","20566","נידה|סג ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);