var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=20512;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("זמני היום","http://www.daf-yomi.com/content.aspx?pageid=126")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","70"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","60"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","57")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("20512","0","הערות לנדה דף ס","22/07/12 02:02","ג אב","תשע"ב","02:02","המכריע","א. ונקתה לארץ תשב. אולי יש להוסיף דרישא דקרא איתא פתחיה, ודרשוהו כאן על פתחי נדה. ועל זה המשיך הפסוק דאם לארץ ישבה ושם מצאה, הרי היא נקיה.
וראה בסמוך מה שציין על זה "לומד" למעדני יו"ט.
ופשטיה דקרא קאי על ירושלים בחורבנה, ונלמד בדה"י בימי ט' הימים.

ב. שתי נשים וכו'. רש"י פירש דהראיה מעלה של זית. וצ"ל דאע"פ דאי' בגיטין דאפשר לכתוב על זה מ"מ אינו עומד לכך, ולא חשיב כלי ולא אוכל ואינו מק"ט. אמנם לו"ד י"ל דהראיה גם מנמצא תחתיהן דהיינו על הקרקע, וגם משפת האמבטי דהיינו איצטבא של מרחץ.

ג. ורבי אושעיא אמר וכו'. רש"י לא פירש מה יעשה ר"א עם המשנה. ועי' תורא"ש שביאר היטב דס"ל דכתמים שאני ומקילין בהן טפי, וממילא אף בלא שיעור וסת. ורק דברי רב הן דלא כר"א ולא המשנה.

ד. משל דרבי אושעיא. קצ"ב מה כ"כ קשה להבין שהוצרכו ב' משלים לזה. וראה בסמוך מה שציין על זה "לומד" לערול"נ.","199","","4302","True","True","False","","1093","85.130.221.217","0","0","נידה|ס ע"ב",""),new Message("20513","20512","לא. וד.","22/07/12 02:10","ג אב","תשע"ב","02:10","לומד","במעדני יו"ט אות י' כתב שמכיון ששם מוזכרת הנבואה על בנות ציון שה' פתחיהם יערה וכמו שדרשוהו בשבת, לכן סיים הנביא בדבר טוב שיש להם טהרה על ידי שישבו על הארץ
ובענין המשל עיין ערל"נ שביאר ששני המשלים באים לתרץ את קושיית תוס' מדוע בעלה מתחייב חטאת, אלא שקצת צ"ע שמכיון שלפירושו המשל הראשון הוא ממש תירוץ תוס', אם כן מכך שתוס' לא הביאו ראיה לפירושם מהמשל בגמרא משמע שפירשו את המשל באופן אחר","193","","4302","True","True","False","","113","94.230.94.158","0","20512","נידה|ס ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);