var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=20409;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("ברוכים הבאים לפורום פורטל הדף היומי","")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","70"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("20409","0","הערות לנדה דף נה (חוב בן יום)","17/07/12 01:56","כז תמוז","תשע"ב","01:56","המכריע","א. אבן מסמא. כמדומה דשיטת רש"י כאן בגדר אבן מסמא (השונה מרש"י שהביאו התוס' וכפי שהעיר הב"ח) צריכה עיון ובירור גדולים ואכ"מ.

ב. והרי עור דגזעו מחליף דתנן (כצ"ל וכדמוכח מסיום הקושיא) וכו'. קצ"ב שצריכים להוכיח על עור האדם דמחליף ממשנה בחולין, ובפרט ללישנא בתרא דמוכיח משם דאין גזעו מחליף והרי עינינו רואות דמחליף. ואפשר דהיינו דוקא כשרוב העור נקלף דומיא דגלודה. ועדיין קצ"ב דמציאות כזו נתונה לספק שאי אפשר לבררו בקלות ושניתן לחלוק בו.

ג. דלא גרע מש"ז. קצ"ב מה הסברא הפשוטה דזוב לא גרע מש"ז.

ד. (נה:) רוקו מיבמה. צ"ב להאי ס"ד אם ירק הזב מי נטמא בזה, האם כל מי שעומד בד' אמות, או באותו חדר, או שמא זה שאליו כוונה היריקה כעין יבמה בפני החולץ. ויל"ע.

ה. נחשוב נמי דמעת עינו. היינו שגררה דרך הפה כדפירש"י. ולכאורה אי אפשר לגרור ישירות, אלא הכוונה שדמעת העין המתנקזת לאף יגררנה משם דרך הפה. וא"כ צ"ב מדע אי אפשר לתרץ דהיינו מי האף. אמנם ממה שאמרו בסמוך דרק זיהרא נפיק ולא דמעה גופא משמע דאין הכוונה כנ"ל וצ"ב.

ו. בשלמא לרב לא קתני משום דלא פסיקא ליה. לכאורה יותר היה להם לומר דלא קתני לה כיון דמשום רוקו אתינן עלה וכבר תני לרוקו.

ז. חלב האשה דכתיב ותפתח את נאד החלב. צ"ב מנא להו לפרש שהניקתו מדדיה, ולא השקתו חלב בהמה שהיה לה בנאד. ואולי קבלה היתה בידם, או דדייקו מהאריכות "ותפתח את נאד החלב" ולא הסתפק לומר ותשקהו חלב.","199","","4308","True","True","False","","1038","85.130.221.217","0","0","נידה|נה ע"א",""),new Message("20412","20409","ותפתח את נאד החלב","17/07/12 02:21","כז תמוז","תשע"ב","02:21","לומד","מצאתי כרגע דבר נפלא מאד שעל שאלה זו כבר עמד הגר"ב רנשבורג בפתחי נדה, ובטעמא דרקא שופטים כתב לתרץ על פי המדרש (המובא ברוקח הפטרת בשלח) ותפתח את נאד החלב שהוציאה לו דדיה והניקתו","193","","4308","True","True","False","","188","31.210.191.94","0","20409","נידה|נה ע"א",""),new Message("20431","20409","אם היניקה היתה מסולקת דמים","17/07/12 14:23","כז תמוז","תשע"ב","14:23","קותי","והדרשה ההולכת לפי מי שסובר שיש איסור כרת לנדה גם אם בא עליה גוי

והעבירה היתה שנבעלה לנוכרי

הדרשה צריכה גם להסתדר עם הפסוק "מים ביקש חלב נתנה בספל אדירים הגישה חמאה" הפסוק מדבר על אותו חלב האם יש כאן רמז שהיה חלב אשה?

אולי ותפתח את נאד החלב הכוונה שפתחה את בגדיה שזה יותר משמעותי מפתיחת נאד החלב שאין בזה כל חידוש כי כך שימרו את החלב.","217","","4308","True","True","False","","206","89.139.191.185","0","20409","נידה|נה ע"א",""),new Message("20432","20409","פשוט שהניקתו","17/07/12 15:04","כז תמוז","תשע"ב","15:04","קותי","שופטים פרק ד

(יח) וַתֵּצֵא יָעֵל לִקְרַאת סִיסְרָא וַתֹּאמֶר אֵלָיו סוּרָה אֲדֹנִי סוּרָה אֵלַי אַל תִּירָא וַיָּסַר אֵלֶיהָ הָאֹהֱלָה וַתְּכַסֵּהוּ בַּשְּׂמִיכָה:
(יט) וַיֹּאמֶר אֵלֶיהָ הַשְׁקִינִי נָא מְעַט מַיִם כִּי צָמֵאתִי וַתִּפְתַּח אֶת נֹאוד הֶחָלָב וַתַּשְׁקֵהוּ וַתְּכַסֵּהוּ:

הוא שכב והיא כסתה אותו הדרך היחידה להשקות אדם שוכב זה כאשר נותנים לו לינוק","217","","4308","True","True","False","","183","89.139.191.185","0","20409","נידה|נה ע"א",""),new Message("20414","20412","עי"ל דאה"נ קרא מיירי בחלב בהמה","17/07/12 03:03","כז תמוז","תשע"ב","03:03","דוד כוכב","אלא דמה לי חלה בהמה מה לי חלב אשה.
וכן דעת שבת של מי מסכת שבת דף קמג ע"ב:
"אין לנו לטמא חלב הבהמה אלא לרצון וכסתמיה דקרא דותפתח את נאד החלב ותשקהו מסתמא לרצון הוה אבל חלב האשה אי אפשר לומר כן".

והכרח לומר כן כי למדו בתוספתא מסכת שבת (ליברמן) ח הלכה כו:
"מנין לחלב שהוא משקה שנ' ותפתח את נאד החלב ותשקהו".
ואיירי (גם) בחלב בהמה. וכלשון המשנה במסכת תרומות ח משנה ד:
"שלשה משקין אסורים משום גלוי המים והיין והחלב ושאר כל המשקין מותרים".

וכן תמה בשו"ת דברי יציב חלק אורח חיים סימן קצז, ב
"אך באמת בהך גופא דחלב אשה הוי משקה יל"ע טובא, דבנדה דף נ"ה ע"ב, תשעה משקין הזב וכו' חלב האשה דכתיב ותפתח את נאד החלב ותשקהו עיין שם. ולא הבנתי דהתם חלב בהמה הוא, וראיתי שהגר"ב רנשבורג בפתחי נדה שם [בד"ה חלב] הביא כן מהגאון מהר"מ פישלס עיין שם".

וראה עוד באנציקלופדיה תלמודית כרך טו [חָלָב] טור קסה-קסו.","125","","4308","True","True","False","","224","31.44.138.158","0","20409","נידה|נה ע"א",""),new Message("20415","20412","מנין?","17/07/12 03:16","כז תמוז","תשע"ב","03:16","המכריע","זה ברור שלזה כוונת הגמרא אצלינו. השאלה היתה מנין לקחו זאת חז"ל, אם אצלינו ואם בעוד מדרשים?","199","","4308","True","True","False","","168","212.179.87.186","0","20409","נידה|נה ע"א",""),new Message("20429","20414","אדרבה","17/07/12 11:06","כז תמוז","תשע"ב","11:06","לומד","מדברי השבת של מי [והאמת היא שכן מוכח בדברי הגמרא שם] שיש חילוק בין חלב הבהמה לחלב האשה שחלב הבהמה מטמא רק לרצון וחלב האשה בין לרצון ובין שלא לרצון, מוכח לכאורה שאין ללמוד זה מזה, ואם כן הדרא קושיא לדוכתא איך נאמר שמה לי חלב בהמה מה לי חלב אשה [וכמדומה לי שראיתי כעין זה בדעת יוסף שתמה כך]","193","","4308","True","True","False","","106","94.230.94.23","0","20409","נידה|נה ע"א",""),new Message("20420","20415","מכשירין ו הלכה ה","17/07/12 04:31","כז תמוז","תשע"ב","04:31","עם הארץ","תולדות למים: היוצאין מן העין (דמעה)
תולדות לדם ,דם חללים
תולדות לחלב, חלב בהמה","248","","4308","True","True","False","","172","108.132.48.117","0","20409","נידה|נה ע"א",""),new Message("20423","20415","מנין שברור?","17/07/12 04:48","כז תמוז","תשע"ב","04:48","דוד כוכב","שמא גרים.
דרך הגמרא לחלק בין השונים כאשר קיים שֵׁם לואי.
אולם גם חלב בהמה וגם חלב אשה נקראים חלב סתם. ולמה לא יידרש הפסוק על שניהם? למה לומר שיש מחלוקת בפרשנות הפסוק בין דרשות חז"ל בנדה ובתוספתא?","125","","4308","True","True","False","","117","31.44.138.158","0","20409","נידה|נה ע"א",""),new Message("20435","20429","יש חילוק","17/07/12 20:14","כז תמוז","תשע"ב","20:14","דוד כוכב","ענין הרצון יכול להיות תלוי במקור החלב. אפשר שחלב הבא מאדם שיש לו רצון לא בעי רצון לטומאה.
אבל לענין הדין שחלב הוא משקה - חלב הוא חלב ואין חילוק מנין בא.","125","","4308","True","True","False","","109","31.44.138.158","0","20409","נידה|נה ע"א",""),new Message("20436","20432","אפשרות נוספת","17/07/12 20:17","כז תמוז","תשע"ב","20:17","דוד כוכב","לשתות מנאד החלב, כשם שמוצצים משקית שוקו.","125","","4308","True","True","False","","107","31.44.138.158","0","20409","נידה|נה ע"א",""),new Message("20440","20436","זה ממש לא כמו שקית שוקו","17/07/12 20:50","כז תמוז","תשע"ב","20:50","קותי","חוץ מזה מה איכפת לך
אם חז"ל אמרו שהוא שכב איתה אז מה נורא שגם ינק ממנה?

הרי כל המאמץ הוא למצוא ציור שמדובר בחלב אשה ושזה מתאים לפסוק
אז הנה נתתי איזה ציורים אפשריים","217","","4308","True","True","False","","218","89.139.191.185","0","20409","נידה|נה ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);