var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=20286;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("לוח דף יומי לשימוש באאוטלוק או בג'ימייל","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=21228")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","73"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","63"),new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","57")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("20286","0","מדוע "מכחיש מאור עיניו של אדם"? מה הקשר?","11/07/12 21:54","כא תמוז","תשע"ב","21:54","שיננא",""הרבה נימין בראתי בראשו של אדם ולכל נימא ונימא בראתי לו גומא בפני עצמה שלא יהיו שתים יונקות מגומא אחת שאלמלא שתים יונקות מגומא אחת מכחיש מאור עיניו של אדם"

מדוע אם שתים יונקות מגומא אחת אז מכחיש מאור עיניו של אדם? מה הקשר בין זה לזה?","146","","4315","True","True","False","","1592","84.229.169.203","0","0","נידה|נב ע"ב",""),new Message("20298","20286","הא בגופא הא ברישא","12/07/12 02:56","כב תמוז","תשע"ב","02:56","הודו_כי_טוב","ובגרסאות כתי"מ בכת"י רשום פניו ולא עיניו מה שנשאר לשאול בפורום הלשון מה פרוש מכחישות","207","","4314","True","True","False","","240","46.117.14.249","0","20286","נידה|נב ע"ב",""),new Message("20348","20286","זה קשור כיצד דברים נתפשים ללא קשר","13/07/12 13:06","כג תמוז","תשע"ב","13:06","קותי","למציאות האוביקטיבית הביולוגית

זה בסדר גמור לבנות מעל המציאות עולם רוחני שהמציאות היא נגזרת שלו

וזה בסדר גמור לחקור לעומק המציאות ולמצוא איך זה עובד מבחינת סיבה ומסובב

למה שלא תקרא את זה בעברית עכשיות

נימין = נימי דם . ראשו = מוחו (ולא עור הקרקפת עליו צומח שער הראש)

הרי לך תיאור של אירוע מוחי קטן שפוגע בעצב הראיה

ברור שמדובר בעולם מושגים שונה לחלוטין מעולמנו והרי לך דוגמא

במקרא "שמן" = "בריא"

ובימינו אף אחד לא יאמר על שמן בריא אפילו לא בדרך השאלה.

וכשהרופא אומר לעשות דייטה לא מקשים עליו מהמקרא ולא מהמשנה ולא מדברי חז"ל

לכן הכחשת מאור עיניו הוא כיצד זה נתפש ולא מבחינה רפואית וביולוגית","217","","4313","True","True","False","","174","85.250.152.253","0","20286","נידה|נב ע"ב",""),new Message("20317","20298","הכחשה בלשון חז"ל","12/07/12 12:15","כב תמוז","תשע"ב","12:15","המכריע","איננה רק במובן של סותר דבר, אלא כחש גופא, הוא רזון ואיבוד השומן כדומה, ומושאל לחולשה וכל מרעין בישין. וזו הכוונה מחלישות מאור עיניו (או פניו) של אדם.

ולגוף שאלת השואל, אם על דרך סוד או דרוש סגולי מסוג כלשהו, כבר ביארו על כך בספרי מחשבה שונים ואכ"מ כידוע (שלא לפגוע בדעות חלק מחברי בית מדרשינו וכדי שלא ייפגעו החלק השני מתגובתם). ואם ע"ד הפשט ייתכן שצעידה נמרצת פוגעת בעצבי הראייה או מאמצת את שרירי הפנים וכדומה. אמנם הרפואה של קידושא ואבדלתא מושכת מעט לכיוון המיסטי את כל הענין.","199","","4314","True","True","False","","208","85.130.221.217","0","20286","נידה|נב ע"ב",""),new Message("20325","20298","כתבתי על המילה הזאת בעבר","12/07/12 17:21","כב תמוז","תשע"ב","17:21","יאירה","עיין כאן","192","","4314","True","True","False","","230","213.151.35.106","0","20286","נידה|נב ע"ב",""),new Message("20341","20317","הלכו בדרכו של מקרא","13/07/12 09:52","כג תמוז","תשע"ב","09:52","קותי","במובן של סתירת הטענה
מופע ראשון
בראשית פרק יח
(טו) וַתְּכַחֵשׁ שָׂרָה לֵאמֹר לֹא צָחַקְתִּי כִּי יָרֵאָה וַיֹּאמֶר לֹא כִּי צָחָקְתְּ:
וכבר במקרא מצאנו כחש במובן של רזון
תהלים פרק קט פסוק כד
בִּרְכַּי כָּשְׁלוּ מִצּוֹם וּבְשָׂרִי כָּחַשׁ מִשָּׁמֶן:

לעצם השאלה אולי יש כאן שינוי תפישה או מושגים

כמו שבמקרא "שמן" = "בריא"
ובימינו אף אחד לא יאמר על שמן בריא אפילו לא בדרך השאלה.
וכשהרופא אומר לעשות דייטה לא מקשים עליו מהמקרא ולא מהמשנה ולא מדברי חז"ל

לכן הכחשת מאור עיניו הוא כיצד זה נתפש ולא מבחינה רפואית וביולוגית","217","","4313","True","True","False","","194","85.250.152.253","0","20286","נידה|נב ע"ב",""),new Message("20338","20325","ראיה מהקצוה"ח?","13/07/12 02:19","כג תמוז","תשע"ב","02:19","המכריע","הדוגמה השניה המובאת מקצוה"ח מזכירה לי את הבדיחה על בחור הישיבה ששואלים אותו מנין לו שהתורה ניתנה בהר סיני והוא עונה כי כתוב בקצוה"ח (גבי היו שניהם חשודים) חזרה שבועה לסיני, ומדוע בחר הקצוה"ח דוקא סיני, כנראה ששם ניתנה התורה...","199","","4313","True","True","False","","187","85.130.221.217","0","20286","נידה|נב ע"ב",""),new Message("20339","20338","ר"ת קצוה"ח","13/07/12 04:08","כג תמוז","תשע"ב","04:08","דוד כוכב","הערה בקצות החושים, שלא לגרום להכחשה ורזון.","125","","4313","True","True","False","","164","212.76.102.98","0","20286","נידה|נב ע"ב",""),new Message("20342","20339","אפשרות נוספת","13/07/12 10:46","כג תמוז","תשע"ב","10:46","המכריע","קצוה"ח קיצור החוש. וקוצר המשיג כשיחבור לעומק המושג ימנעו כל הכחשה ורזון בס"ד, וכבודה של תורה תישמר להני דסוגיא ראשונה דהנחנקין קא מרתחא בהו.

אולי נטמין כאן דרוש קצר השייך לתחילת זה האשכול. כשענו לאיוב מהסערה על השערה, הביאו שם (בפ' השותפין) דימוי נוסף מכל טיפה היורדת בסערת המטר כשארובות השמים נפתחו, שיש לה שביל מיוחד, וכאשר יירד הגשם מן השמים והרוה את הארץ והולידה (במפיק הא) והצמיחה (כנ"ל), הוא השפע הציבורי היורד מעילא לתתא, ולכל טיפה יש כתובת ואילו יחדרו זה לזה ויגיע השפע המיועד לאחד אל חבירו, (כמו דרוש רעיוני לבית מדרש שכלתני למשל) ייחרב העולם, המשילו השערות לצינורות של שפע פרטי, ואת גומתן למקור נביעתן, ואם שתי שערות מגומה אחת יונקות, הוי אומר אדם אחד מנסה לקבל את המיועד לזולתו, אזי בקנאה ותאווה יימלא, והרואות בארובות יחשכו וגם אור פניו ישונה. ולחיך ינעם למצוא את הנימה הלזו באומרם "אין אדם נוגע לחבירו אפילו כמלוא נימה".","199","","4313","True","True","False","","186","85.130.221.217","0","20286","נידה|נב ע"ב",""),new Message("20346","20342","אולי זה המקור הרוחני למחלת השסעת","13/07/12 12:44","כג תמוז","תשע"ב","12:44","קותי","סכיזופרניה פיצול האישיות","217","","4313","True","True","False","","131","85.250.152.253","0","20286","נידה|נב ע"ב",""),new Message("20380","20346","אם כך מצאת תרופה לסכיזופרניה","15/07/12 07:45","כה תמוז","תשע"ב","07:45","הודו_כי_טוב","פשוט צריך לאתר את הגומא הסכיזופרנית בעלת שתי השערות ולגדוע אותה","207","","4311","True","True","False","","166","46.117.14.249","0","20286","נידה|נב ע"ב",""),new Message("20355","20348","הרי מוכח מהסוגיא שנימא היינו זקיק שער!","13/07/12 15:47","כג תמוז","תשע"ב","15:47","המכריע","","199","","4313","False","True","False","","132","85.130.221.217","0","20286","נידה|נב ע"ב",""),new Message("20366","20355","ברור לחלוטין. ההצעה היתה רק למי שמוטרד","13/07/12 16:38","כג תמוז","תשע"ב","16:38","קותי","(שיננא) כיצד להעמיד את דברי הגמרא ולהבינה בשכל מודרני הצעתי לו אפשרות

לדרוש את הגמרא בדרך הרמז","217","","4313","True","True","False","","183","85.250.152.253","0","20286","נידה|נב ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82640);