var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=20281;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("המלצה לגולשים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=1505")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","49"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","41"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","24")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("20281","0","קושיית הרבי מטאלנא שליט"א","11/07/12 15:35","כא תמוז","תשע"ב","15:35","מתפעל","אלו דברי התוספות חולין דף י"ב ע"ב:
"קטן יש לו מחשבה או אין לו מחשבה. פירש בקונטרס כגון בשחיטת קדשים דיליף בריש זבחים (דף ב.) דבעיא לשמה ושחט קטן עולה לשמה מי הוי כוונה או לאו
וא''ת הא התם משמע דסתמא נמי כשר משום דזבחים סתמא לשמן קיימי ואינו פוסל עד שיכוין שלא לשמן?
ויש לומר דסתמא דקטן גרע דאין לו דעת להבין שהם קדשים וסבר שהם חולין והוה ליה מתעסק ופסול כדאמרינן בזבחים בסוף פרק (ב' (דף מו) ב''ש אומרים) לשם חולין כשרה משום חולין פסולה ואפילו אומר הקטן יודע אני שהם קדשים ולשמן אני מתכוין מבעיא לן אם כוונתו כוונה ודילמא לא מהניא אם אין מעשיו מוכיחין".

אם כן קשה על הגמרא אצלינו שקטן מופלא סמוך לאיש יכול להקדיש ויש אפילו דעת רב הונא שאם אוכל ההקדש שלו עצמו לוקה.

ולכאורה אם אומרים תוספות שהקטן לא יכול לכוון לשם קדשים ונחשב מתעסק, מדוע יכול להקדיש? והרי ' אין לו דעת להבין שהם קדשים וסבר שהם חולין'?
האם נאמר שהתוס' שם לגבי שחיטת קטן מדברת רק על קטן כזה שלא הגיע לגיל י"ב או שהגיע ובדקוהו שאינו מופלא?
ובפשטות כאן בשחיטת קדשים לא חילקו בין קטן לקטן ועד גיל בר מצוה נחשב לקטן.
ומה לי שלא יכול לכוון לשם קדשים או להקדיש לשם קדשים.","148","","4309","True","True","False","","1342","213.8.188.152","0","0","נידה|מו ע"א",""),new Message("20282","20281","ובשיטת רב הונא הנ"ל יש להסתפק","11/07/12 15:37","כא תמוז","תשע"ב","15:37","מתפעל","מה הדין אם איש אחר גדול הקדיש, והקטן המופלא הזה יאכלנו, האם ילקה? או שרב הונא חידש דינו רק על ההקדש שלו עצמו. וזה לכאורה פלא אם אכן, דמה לי אם הוא הקדיש או אחר, וכי הקדש של גדול גרוע יותר מהקדש דיליה?","148","","4309","True","True","False","","208","213.8.188.152","0","20281","נידה|מו ע"א",""),new Message("20283","20281","ובקושיית התוס' בחולין, קשיא לי","11/07/12 15:40","כא תמוז","תשע"ב","15:40","מתפעל","מדוע לא תירצו תוספות באופן פשוט.
שזה כמו הדין דכל הראוי לבילה אין בילה מעכבת.
כך גם כאן, צריך שהשוחט יהיה ראוי להתכוון לשם קדשים. ואם הוא בר הכי, לא איכפת לן שלא מתכוון כלל.
אבל קטן שלא יכול לכוון, אזי כוונה מעכבת בו.","148","","4309","True","True","False","","226","213.8.188.152","0","20281","נידה|מו ע"א",""),new Message("20293","20282","קטן לעולם אינו לוקה","12/07/12 01:45","כב תמוז","תשע"ב","01:45","דוד כוכב","ולקושיה דלעיל,
יש לחלק בין הכרה במעלת הקדשים ושחיטתם לשם עבודה, לבין הקדשה.
קטן היודע להקנות יכול גם להקדיש, כלומר להקנות לבדק הבית.","125","","4308","True","True","False","","102","212.76.102.98","0","20281","נידה|מו ע"א",""),new Message("20294","20283","בכל מקום מצינו שכוונה צריכה להיות בפועל","12/07/12 01:53","כב תמוז","תשע"ב","01:53","דוד כוכב","לא די בכוונה שתהיה רק באופן של "ראוי לבילה".
וכוונה במצווה שאני אפילו לשיטת רבא שיאוש שלא מדעת הוי יאוש, וכמו כן הסכמה שלא מדעת - שיתרמו ושיתנו משלו וכדומה, כמובא בסוגיה שם. ואין הלכה כרבא.","125","","4308","True","True","False","","114","212.76.102.98","0","20281","נידה|מו ע"א",""),new Message("20313","20293","אנחנו מדברים לפי רב הונא","12/07/12 09:56","כב תמוז","תשע"ב","09:56","מתפעל","שכחת מה שהוא אמר?

"אמר רב הונא הקדיש ואכל לוקה".

לגבי החילוק שלך, לא יודע. איפה כתוב שצריך להכיר במעלת הקדשים ושחיטתם לשם עבודה? כל שצריך שיכיר ששוחט לשם קדשים. בדיוק כמו בהקדשה.","148","","4308","True","True","False","","208","213.8.188.152","0","20281","נידה|מו ע"א",""),new Message("20314","20294","אבל רבי דוד","12/07/12 09:58","כב תמוז","תשע"ב","09:58","מתפעל","כאן לא צריך כוונה כלל!","148","","4308","True","True","False","","189","212.29.198.117","0","20281","נידה|מו ע"א",""),new Message("20315","20294","אבל כאן לא צריך כוונה כלל","12/07/12 10:29","כב תמוז","תשע"ב","10:29","מתפעל","","148","","4308","False","True","False","","184","212.29.198.117","0","20281","נידה|מו ע"א",""),new Message("20332","20313","לוקה רק משום שסתר את נדרו שלו","13/07/12 00:51","כג תמוז","תשע"ב","00:51","דוד כוכב","לרב הונא הוא אינו לוקה משום שחילל קודשים אלא משום שסתר את נדרו שלו.
האיסור בו הוא רק משום 'בל יחל'.
"אמר רב הונא: הקדיש ואכל - לוקה, שנאמר (במדבר ו') איש כי יפליא לנדור (במדבר ל, ג) (ו)לֹא יַחֵל דְּבָרוֹ [כְּכָל הַיֹּצֵא מִפִּיו יַעֲשֶׂה], כל שישנו בהפלאה - ישנו בבל יחל, וכל שאינו בהפלאה - אינו בבל יחל (מסכת נדה דף מו ע"א)".

לטענתי יש הבדל בין שוחט לשם קדשים לבין הקדשה.
בהקדשה הוא אינו צריך לדעת שמדובר בקדשים ושיש בהם מעלה על חולין. מספיק שהוא 'נותן' לגזבר ולקופה שברשותו.","125","","4307","True","True","False","","127","212.76.102.98","0","20281","נידה|מו ע"א",""),new Message("20333","20315","למה לא","13/07/12 00:55","כג תמוז","תשע"ב","00:55","דוד כוכב","","125","","4307","False","True","False","","80","212.76.102.98","0","20281","נידה|מו ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82534);