var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=20155;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("זמני היום","http://www.daf-yomi.com/content.aspx?pageid=126")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","70"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("20155","0","שלושים יום בשנה חשובים שנה","04/07/12 04:04","יד תמוז","תשע"ב","04:04","הודו_כי_טוב","ממש לא ברורה לי המתמתיקה הזו
( שנתיים+ חלקי השנה השלישית) 30/365=3 שנים
לפי רבי יוחנן
ובטח שגם זוית הראיה של רבי מאיר 3 שנים = שנתיים+1/365 חלקי השנה

לפי זה למשל לשיטתו ילד בן 12 ויום הוא כבר בר מצווה
מי יכול להסביר את שיטת רבי מאיר ?","207","","4321","True","True","False","","1277","46.117.14.249","0","0","נידה|מד ע"ב",""),new Message("20156","20155","נ"ל ש"היום יום הולדת"","04/07/12 07:26","יד תמוז","תשע"ב","07:26","יהודי_קדום","של הרב ירון בן-דוד, שהובא כאן היום במדור 'להעמיק', מסביר זאת כולל שאלת הבר מצווה.

ראינו (ב"ב) שגם חזקת שלוש שנים אפשר שאינן 3 כפול 365 ימים.","233","","4321","True","True","False","","196","109.67.181.221","0","20155","נידה|מד ע"ב",""),new Message("20157","20156","לפי מה שהבנתי מהמאמר","04/07/12 09:06","יד תמוז","תשע"ב","09:06","הודו_כי_טוב","א : בזמנו היו מחשבים לכל אדם את יום ההולדת שלו בראש השנה ולכן בגמרא
גם מוזכרת ערב ראש השנה איכא בינהו

ב: במקרים מיוחדים מחשבים גם לפי שעות כמו בקורבנות ומשה רבינו

לא ברור לי מתי שונתה אז ההלכה והפסיקו לחשב את יום ההולדת מראש השנה
ודרך אגב יש מנהג יפני שעושים יום הולדת לכל הילדים באותו היום .","207","","4321","True","True","False","","191","46.117.14.249","0","20155","נידה|מד ע"ב",""),new Message("20169","20157","זו רק דעת רש"י","05/07/12 00:30","טו תמוז","תשע"ב","00:30","איתן","הרב בן דוד לא אמר שכך נהגו, מה שהרב בן דוד אמר זה שלדעת רש"י מחשבים את יום ההולדת בראש השנה, אבל רבים חולקים עליו.
רש"י נמצא בחומש בפרשת כי תישא, כפי שמציין הרב בן דוד, וגם במשנה בדף מ"ה ע"ב יש לו התבטאות מעין זו.","123","","4320","True","True","False","","209","37.60.41.65","0","20155","נידה|מד ע"ב",""),new Message("20170","20169","יום אחד (או ל') חשוב שנה-תרי תנאי אליבא","05/07/12 00:47","טו תמוז","תשע"ב","00:47","איתן","לעצם הענין אם יום אחד בשנה חשוב שנה או לפחות שלושים - ע' בסוגיא ראש השנה ט ע"ב - י' ע"ב, לענין חישוב שנות ערלה, ולענין חישוב גיל בהמה לקרבן.
שם בראש השנה פשוט לגמרא שלר' מאיר ים אחד בשנה חשוב שנה. וא"כ כשר' יוחנן אומר כאן שכמו שיש מי שסובר שיום אחד בשנה חשוב שנה כך יש גם מי שסובר ששלושים יום בשנה חשוב שנה - יוצא שר' יוחנן מעמיד כאן מחלוקת "תרי תנאי אליבא דר' מאיר", דבר שהוא דוחק גדול, כך שלא רק ר' ינאי קשיא מהברייתא הזו אלא גם ר' יוחנן.


אני מעתיק כאן את דברי רש"י בכתובות נ"ז ע"א
נחלקו שם רב דימי ורבין איך היתה מחלוקת ר' יוחנן ור' יהושע בן לוי, ואומר רב פפא שהוא היה מעדיף להעמיד את המחלוקת בין ר' יוחנן ובר קפרא באופן שיוצא שההבדל בין רב דימי ורבין הוא רק לשוני ולא מהותי. ועל זה אמרה הגמרא:
מאי קמ''ל? הא קמ''ל דפליגי תרי אמוראי אטעמא דנפשייהו, ולא פליגי תרי אמוראי אליבא דחד אמורא:
ומסביר רש"י:
הא קמ''ל. דהיכא דאשכחן אמוראי דפליגי אהדדי, כל חד אליבא דנפשיה, ותרי אמוראי אחריני דפליגי בפלוגתא דהנך אמוראי, ואית לן לפרושי מילתא בתרי לישני: חדא מינייהו מיפלגי תרי אמוראי אליבא דנפשייהו, שכל אחד אומר סברא שלו, כגון רבי יוחנן ורבי יהושע, ואינך תרי אמוראי [אליבא דחד] לא מיפלגי אלא אמרי חדא מלתא; וחדא מן לישנא מיפלגי תרי אמוראי אליבא דחד, כגון רב דימי ורבין, ומשויא מלתא דתרי אמוראי קמאי חדא מלתא - שבקינן ההיא לישנא דמיפלגי תרי אמוראי אליבא דחד, ונקטינן ההיא דמיפלגי תרי אמוראי אליבא דנפשייהו. דכי פליגי תרי אליבא דחד, מר אמר הכי אמר פלוני ומר אמר הכי אמר פלוני - חד מינייהו משקר, אבל כי פליגי תרי אמוראי בדין או באיסור והיתר, כל חד אמר 'הכי מיסתבר טעמא' - אין כאן שקר, כל חד וחד סברא דידיה קאמר, מר יהיב טעמא להיתירא ומר יהיב טעמא לאיסורא, מר מדמי מילתא למילתא הכי ומר מדמי ליה בעניינא אחרינא, ואיכא למימר אלו ואלו דברי אלהים חיים הם זימנין דשייך האי טעמא וזימנין דשייך האי טעמא, שהטעם מתהפך לפי שינוי הדברים בשינוי מועט:","123","","4320","True","True","False","","546","37.60.41.65","0","20155","נידה|מד ע"ב",""),new Message("20175","20170","ל' יום בשנה חשוב שנה","05/07/12 02:27","טו תמוז","תשע"ב","02:27","דוד כוכב","כך נפסק בשו"ע אה"ע קנה סעיף יב לענין גדלות איילונית.","125","","4320","True","True","False","","128","37.60.45.93","0","20155","נידה|מד ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);