var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=2013;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("ברוכים הבאים לפורום פורטל הדף היומי","")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107155","אדם שכר רכב באילת ","מנחת טנא","13/05/24 00:58","49159","47"),new MostViewed("107157","הגהות הגר"א בבא מציעא עא, עב, עג","אוריאל שלמוני","13/05/24 17:21","605","25"),new MostViewed("107163","הגהות הגר"א בבא מציעא עו","אוריאל שלמוני","14/05/24 18:18","605","19")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("2013","0","כונסין אותן לכיפה שלא להטריח ב"ד??","01/05/10 21:50","יז אייר","תש"ע","21:50","שאינו יודע לשאול","גמרא:
ושור שנגמר דינו שנתערב בשוורין אחרים מעלייא סוקלין אותן ר' יהודה אומר כונסין אותן לכיפה

רש"י:
כונסין אותן לכיפה. שא''צ לסוקלן שלא להטריח ב''ד אלא כונסין אותן בחדר והם מתים ברעב:

השאלה שלי:
משמע שר' יהודה בא להקל, ולכאורה עונש של כיפה הוא אכזרי וקשה יותר מסקילה, לא???
אז, האם רק כדי לא להטריח את ב"ד, אנחנו מתאכזרים יותר לנידון??","48","","5129","True","True","False","","899","84.228.27.202","0","0","סנהדרין|פ ע"א",""),new Message("2045","2013","אולי...","02/05/10 23:33","יח אייר","תש"ע","23:33","משיב מאורות דף היומי","קשה מאוד במציאות לסקול שור אחד כדין, כנראה שזה אפילו יותר קשה מאשר לשחוט אותו. וק"ו לסקול הרבה שוורים, ואילי יש בזה סיכון מסוים לבי"ד הסוקלים.

לכן אם התערב שור הנסקל אחד עם הרבה שוורים, לא מטריחים את הבי"ד לבצע פעולה די מסובכת לסקול את כולם כדין, אלא כונסין אותן לכיפה.

ואולי ניתן להשתמש כאן, במידה מסוימת, במימרא שכל המרחם על האכזרים סופו מתאכזר על הרחמנים, כלומר שלא נכון לרחם רק על השוורים ולא על טורח הדיינים לסקול אותם.","142","","5128","True","True","False","","219","85.130.130.141","0","2013","סנהדרין|פ ע"א",""),new Message("2046","2013","קושייתך מבוססת על רש"י, אבל:","03/05/10 00:04","יט אייר","תש"ע","00:04","חננאל","א. נראה מחז"ל שהכנסה לכיפה יותר קלה מסקילה. הם מן הסתם בדקו זאת.

ב. לא כל הפוסקים מסכימים שהכנסה לכיפה היא המתה ברעב. עיין לדוגמא ברמב"ם ובית הבחירה.

ג. צ"ע מנין רש"י למד שזה כדי לא להטריח בי"ד, ונראה מהיד רמ"ה שאין איסור לסקול את כולם. אולם, ע"פ הפשט נראה שפוסקים אחרים סוברים שא"א לסקול שור שלא נגמר דינו לסקילה, ולכן כונסים אותו לכיפה כדין רוצח שלא שלמו התנאים להמיתו בדרך הרגילה.","81","","5127","True","True","False","","228","84.229.17.14","0","2013","סנהדרין|פ ע"א",""),new Message("2061","2013","את קושיתך הקשה התוספות כאן","04/05/10 00:37","כ אייר","תש"ע","00:37","דוד כוכב",""אומר רבינו תם...
ועוד דלא ליתי לאיחלופי באדם. דבאדם כולי עלמא לא פליגי דפטירי. תדע דלרבי יהודה אמאי כונסין אותן לכיפה ועביד צער בעלי חיים? ומקלקל חצירו וכיפתו? אדרבה! ליערפינהו בקופיץ וליקברינהו! אלא ודאי אתי לאיחלופי באדם ועביד היכירא".

כלומר,
למה מוצע פתרון שיש בו צער בעלי חיים?
ויותר קשה, גם אם לא יסקלום, שזו מיתה קשה, למה לא ימיתום בכל מיתה שהיא? פחות צער, ופחות נזק!
ותירצו התוספות, שכשם שרוצח שנתערב באחרים, אין על כולם עונש מיתה, כך אין להרוג בידים את השוורים, כאילו נתחייבו מיתה בעצמם. אלא משאירים אותם לבדם שימותו בעצמם.","125","","5126","True","True","False","","113","213.151.46.131","0","2013","סנהדרין|פ ע"א","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82837);