var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=20102;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("למי שלא לומד דף יומי","http://daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=31807")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","45"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","28")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("20102","0","הערות לנדה דף לט","29/06/12 17:06","ט תמוז","תשע"ב","17:06","המכריע","א. דילמא אתיא לקלקולא בימי נדה. לכאורה הכוונה לומר דחיישינן שיטעו או יגבר עליהם יצרם ותשמש בימים הראויים לנדה ותעבור על האיסור לשמש ואולי גם תפרוס נדה באמצע ביאה, אבל אה"נ אילו היינו בטוחים שישמשו רק בימי זיבה לא היה צריך להוציא. ולשון רש"י בד"ה דילמא קצ"ב מה שכ' בימים הראויים לנדה אסורה לשמש שמא תקלקלנו, דזה כבר ידעינן מתחילת הקושיא ולא זה התירוץ. ואולי רש"י בא לבאר שאין החשש שמא תשמש ותעבור על דרבנן, דמשום זה לבד לא היינו מחייבים להוציא, אלא שמא תשמש ותתקלקל בנדה ממש, וזו כוונת הגמרא בהוספת "לקלקולא". והבן.

ב. כולה ר"מ היא וכו' שר"מ אומר. בדרך כלל סגנון הגמרא לומר כאן דברי ר"מ שר"מ אומר.

ג. והיולדת. פירש"י בפתיחת הקבר. ור"ל דדם הלידה ממש מסתברא דבאמת אינו מטמא מעת לעת.","199","","4321","True","True","False","","967","212.179.87.186","0","0","נידה|לט ע"א",""),new Message("20104","20102","אתי לקלקולא","01/07/12 01:24","יא תמוז","תשע"ב","01:24","לומד","אני הבנתי בפשטות שהתחדש בתירוץ הגמרא שמכיון שהיא טהורה בודאות, ומתירים לה לשמש בימי זיבה, ואין היא רואה הבדל בטהרתה בין ימי זיבה לנדה, ואכן בשניהם היא טהורה. לכן תבא לשמש בימי נדה ותקלקלנו שיש לחשוש שמא תראה מחמת תשמיש, מאחר ואין לה וסת","193","","4319","True","True","False","","73","94.230.94.122","0","20102","נידה|לט ע"א",""),new Message("20105","20104","אכן","01/07/12 11:51","יא תמוז","תשע"ב","11:51","המכריע","גם אני הבנתי בדיוק כך, רק באתי להוסיף שהרי אנו נאמר לה שאנו מתירים רק בימי זיבה ולא בימי נדה, ולכן הוספתי שיטעו או יגבר עליהם יצרם.
ובאתי עוד לחדד שיש לחקור האם החשש הוא רק שמא תעבור על הדרבנן שלא לשמש בימי נדה שמא תראה בשעת תשמיש, או טפי מסתבר דגזירה לגזירה לא עבדינן, ולא היינו אוסרים ובפרט מחייבים להוציא רק משום שמא תעבור על הפרישה, אלא החשש הוא שמא באמת תשמש ותבוא לידי בעילת נדה.
ואם כנים אנו בזה רציתי להרויח את לשון רש"י הנראה שלא ממין הענין, שפירש בתירוץ מה שכבר בהכרח ידענו מתחילת הכניסה לענין, ולפי זה אפשר דזה גופא בא לומר שחיישינן שמא תקלקלנו בשמוש נדה, ולא שמא תיבעל בימי נדה באיסור דרבנן.","199","","4319","True","True","False","","151","85.130.221.217","0","20102","נידה|לט ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82534);