var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=19958;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("לוח דף יומי לשימוש באאוטלוק או בג'ימייל","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=21228")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","63"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","46"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","34")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("19958","0","הערות לנדה דף לא","22/06/12 03:51","ב תמוז","תשע"ב","03:51","המכריע","- השלמות לדף ל: -

ב. (ל:) שהרי אדם ישן כאן ורואה חלום באספמיא. לכאורה שם הוי דמיון בעלמא. ויתכן דמ"מ רואים מזה שהמחשבה אינה מוגבלת בגבולי מקום, או דבאמת הכוונה לחלום אמיתי.

ג. נביא הוא דקאמר. לכ' הכוונה נביא אמר שלו אמרו כן בנבואה, אבל עדיין אין ראיה שלכל אדם אומרים.

ומה שאמרו שנאמר לפתח חטאת רובץ, לכ' הכוונה שאילו היה בו ידיעת כל התורה כולה לא היה שייך שיחטא, וע"י השכחת התורה החטאת רובץ. או דפירשו כאן חטאת מלשון חיסרון, שלפתח רובץ חיסרון ואין לך חיסרון גדול מחסרון ידיעת התורה.

אם אתה משמרה בטהרה מוטב ואם לאו הריני נוטלה ממך. לכ' הכוונה ע"ד מה שהביא באוה"ח הק' בשם חכמי הרז דחלקים עליונים מנשמת האדם ניטלים ממנו קודם שיחטא כדי שלא יוכל לטמא את חלק אלוק ממעל. וקצ"ב הדמיון לתרומה דהתם נשרפת וכאן רק ניטלת.

לא.
א. משמש והולך ושומר פתאים ה'. המשמעות היא שאין ביד האדם לעשות כלום אלא לסמוך על הקב"ה. וכל אדם לגבי מה שקצרה דעתו מהושיע שב הוא לבחינת פתי ומסור הוא להשגחת הבורא ואין מקום להשתדל בזה. ולפי זה הברייתא שאמרה כאילו שופך דמים לא באה להזהיר על כלום אלא לעורר על חסדי ה', כאומר ראה שהרי זה כאילו שופך דמים ובכח זאת הקב"ה מצילנו מזה.

ב. ג' שותפין וכו'. כל הדברים הבאים מלובן האב הם אכן לבנים, וכנראה גם באם צ"ל דהשחרות של השערות והעין אדום הוא אלא שלקה.

ג. (לא:) מתקיף לה רב יוסף והא מזידה ועוד קרבן שבועה. לכ' ייפלא שהניחו זאת בקושיא.","199","","4330","True","True","False","","1076","85.130.221.217","0","0","נידה|לא ע"א",""),new Message("19963","19958","לא. ב.","22/06/12 13:14","ב תמוז","תשע"ב","13:14","דוד כוכב","שיר השירים ה
(י) דּוֹדִי צַח וְאָדוֹם דָּגוּל מֵרְבָבָה.
(יא) רֹאשׁוֹ כֶּתֶם פָּז קְוֻצּוֹתָיו תַּלְתַּלִּים שְׁחֹרוֹת כָּעוֹרֵב.

ג'ינג'י שלקה?","125","","4330","True","True","False","","115","212.76.124.211","0","19958","נידה|לא ע"א",""),new Message("19970","19958","חלומות באספמיא","24/06/12 02:03","ד תמוז","תשע"ב","02:03","לומד","אין הכוונה לחלום כבזמינינו שמקובל בשם החזו"א שאין לנו חלומות אלא הכל דמיונות, אלא לחלום אמיתי שרואה בו את העתידות. ועל זה אומרת הגמרא שאל תתמה שתינוק במעי אמו רואה מסוף העולם ועד סופו, שהרי התינוק עדין לא נתלכלך בחטא, ועוד שנשמתו חוץ לגופו ואין החומר מגביל ראייתה (וכמו שביאר המהר"ל). ולכן רואה הוא מסוף העולם עד סופו, ודומה לזה שאדם בשעת השינה שהשפעת החומר של גופו יכול לראות מראות בחלום, אף על דברים המתרחשים ברחוק. וזו ראיה אמיתית ולא דמיונות כחלומות זמיננו, וגם ברור מדוע בזמיננו אין חלום כי נתעכר החומר הגופני עד מאד, ושוב אף בלילה בהעדר חוזק החומר אין הנשמה רואה למרחוק. ובענין לפתח חטאת רובץ ראה מהרש"א שפירש דהיינו היצה"ר שהוא מלאך ודו"ק יישר כוחכם על דברי האור החיים הק' ובענין שומר פתאים ה' ראה שבט הלוי ח"ג סי' קי"ג, שכוונת הברייתא להזהיר בזמן שידעו להבחין בימי העיבור, אבל בזמן שאין יודעים פירש כדבריך שאין שום ענין להשתדל בזה","193","","4328","True","True","False","","156","31.210.191.132","0","19958","נידה|לא ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82598);