var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=19900;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("הודעה למגידי שיעורים ולמשתתפי השיעורים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=638")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","65"),new MostViewed("107093","הגהות הגר"א ב"מ סד","אוריאל שלמוני","02/05/24 10:18","605","47"),new MostViewed("107091","המתרגם ומזרעך לא תתן להעביר למולך ...","איתן","02/05/24 02:13","123","46")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("19900","0","בחשבון הטבילות, הערות לנדה דף ל","21/06/12 02:39","א תמוז","תשע"ב","02:39","המכריע","השמטה לדף של אתמול - כט: -

ה. ריבר"י אומר דיה לטבילה שתהא באחרונה. לכאורה היינו אם אינה רוצה לשמש בליל שלושים וחמש, אבל אם רוצה אז לשמש ודאי צריכה לטבול.

ו. אלא מאי לא ידענא. יש מקום להאיר דלא סלקא דעתן שרבין נסתבך בחשבונות ולא ידע מה הקושיא, אלא רק ידע דמהאי ברייתא הוי קשיא לריב"ח והביאה לפני הלומדים שיעמדו על הקושיא. וע"כ דזה היה ברור לגמרא דהיה עמל ומברר ולא משאיר ללא הבנה, וע"כ כוונתו שיש לו מהלך ליישב את קושיית ריב"ח.

ז. טבולת יום ארוך. לכאורה עי' להלן ברש"י דף עא: דנראה דזה רק מעלה דרבנן משום דאסחה דעתה מהתרומה, וצריכה לטבול לתרומה, וא"כ יל"ע דלכ' כה"ג ל"ה טבילה בזמנה, אלא אם תרצה לאכול תרומה תטבול. והא אין נוהגים בטבילה זו כטבילה בזמנה שהרי טובלת בלילה ואוכלת מיד ואינה ממתנת להערב שמש דלמחר. וצ"ע.

ל.
א. מכדי ימי טוהר וכו'. אפשר לחשב לב"ש בצורה פשוטה. 80 יום ראשונים טובלת כל לילה משום ספק טבולת יום ארוך. ועם הטבילה דלילה ראשונה מיד כשבאה לפנינו בין השמשות הרי 81 טבילות, (אלא דבשבוע ראשון ושני יש עוד סיבה להטבילה בלילה משום יולדת זכר או נקיבה, ונפ"מ לב"ה כדלהלן. ובשבוע חמישי שביעי ותשיעי וי"א וי"ג, שהם שבועות טהורין, יש להטבילה בלילות משום סוף נדה, ו80 יום מסתיימים ג' ימים בשבוע י"ב כדלהלן, ונמצא דההטבלות בלילות דשבוע חמישי ז' וט' וי"א, יש להן סיבה נוספת), ובשבוע שני ושלישי נוספו עוד 14 טבילות ימים משום סוף זיבה דאחר זכר או נקיבה, הרי 95. ולפי האמת דטובלת גם ביום שביעי דשבוע ראשון הרי 96 טבילות.

(וזה רק עד סוף שמונים דחל באמצע שבוע יב, אבל אם יספרו ב"ש גם את 7 הטבילות של לילות שבוע יג, יהיו 103 טבילות, ועי' להלן דיש עוד 3 טבילות עד סוף 80, בימים האחרונים של השבועות הטהורים, ואם נמנה עד סוף שבוע יג, נוסיף עוד אחת ביום אחרון של שבוע יג, שגם הוא שבוע טהור, הרי סך הכל 107 טבילות, וצריכה לטבול עוד ביום א' משום שומרת יום, הרי 108, ולהחולקין על ר"ע דלא בעינן ספורין לפנינו מוסיפה עוד חמש ימים בשבוע ראשון, היינו מלבד יום א וז שכבר מנינו, ונמצא הכי הרבה שאפשר להגיע הוא 113 טבילות!).

וב"ה פליגי רק בהא דלא ס"ל טבולת יום ארוך, ומ"מ מטבילין בלילות שבוע ראשון ושני משום סוף ימי לידה דזכר ונקיבה, וטבילות ימים דשבוע שני ושלישי כב"ש, ולילות דשבוע ה' אע"ג דלית להו טבולת יום ארוך מטבילין משום סוף נדה, ועד כאן יש 35 טבילות. ובתוספת ליל ראשון 36, ובתוספת יום ז דשבוע ראשון 37.

וזה בלא טבילות שאחרי לילה 35. אבל אם ידברו על כל הימים של 96 הטבילות דב"ש, דהיינו עד סוף יום 80, שחל באמצע שבוע יב (דהוא שבוע טמא), צריך להוסיף גם לילות דשבוע ז' ט' וי"א, שהם שבועות טהורים, משום סוף נדה. והיינו עוד 21 טבילות, ובסך הכל 58 טבילות.

ולמען האמת בימים אחרונים של שבועות אלו, כלומר ז' ט' וי"א, שהן שבועות טהורים, יש גם להטבילה משום סוף זבה. עי רש"י דשבוע ה' אין לחוש לזה. (וה"ה גם ביום ז דשבוע יג, אלא דאנו מונים רק עד אמצע יב), וא"כ נוספו עוד ג' טבילות הן לב"ש והן לב"ה, ונמצאו לב"ש 99 טבילות ולב"ה 61 טבילות. ובמה שמנו ב"ש 95 טבילות, (דהיינו בלי יום אחרון דשבוע א' ז' ט' וי"א), לב"ה טובלת 57. וההפרש ביניהם הוא 38 טבילות.

וההפרש הזה נובע מכך שלב"ש מטבילין במשך לילות של 80 יום רצופין, שהם יא שבעות ועוד ג' ימים, וב"ה מודים להם רק בשבוע א' וב' משום לידה, ובשבועות ה' ז' ט' וי"א משום סוף נדה, אבל חולקים עליהם בשבועות ג' (דאין לידה ואין עדיין סוף נדה) ובכל השבועות הטמאים (דל"ש סוף נדה), והיינו ד' ו' ח' וי' ועוד ג' ימים בי"ב, והיינו 5 שבועות וג' ימים דעולים 38.","199","","4337","True","True","False","","1028","85.130.221.217","0","0","נידה|ל ע"א",""),new Message("19903","19900","קצת תשובות","21/06/12 02:50","א תמוז","תשע"ב","02:50","לומד","ה. דיה לטבילה שתהיה באחרונה היינו לב"ה היינו עד היום השלשים וחמש שעד לשם נמנו הטבילות, ולפי בית שמאי אה"נ שהיא צריכה לטבול גם בסוף היום השמונים, אבל בפשטות ר' יוסי דיבר כב"ה שהרי הוא אחז שלא נחלקו ב"ה וב"ש בדבר זה וכמ"ש התוס'. ו. עיין בריטב"א וברשב"א מה שכתבו על אלא מאי לא ידענא סליחה על הצורה של הרווחים אבל משום מה האנטר לא עובד לי כשאני כותב תגובה בפורום כאן","193","","4337","True","True","False","","92","31.210.191.235","0","19900","נידה|ל ע"א",""),new Message("19908","19903","משהו לא מסתדר לי","21/06/12 04:37","א תמוז","תשע"ב","04:37","המכריע","יישר כח על התשובה היפה. אבל כמדומה דלב"ה טובלת בלילה שאחר יום 35 טבילה אחרונה, ולדבריך לטבילה זו בלבד כוונת ריבר"י, ואנחנו מדברים על עוד טבילה, אור ל35 לפני שימושה.","199","","4337","True","True","False","","148","85.130.221.217","0","19900","נידה|ל ע"א",""),new Message("19909","19908","אם הבנתי נכון","21/06/12 05:35","א תמוז","תשע"ב","05:35","עם הארץ","רשי- מאחר שהיא היגיעה בין השמשות נוספה עוד טבילה בלילה הראשון ואכן צריכים לספור 29 טבילות בשלשת השבועות הראשונים אלא ב״ ה לא מחשיבים טבילה זו מכיוון שהיא יחדית באותו שבוע .
תוספות מביאים אופן אחר, הם אומרים שב״ה לא מחשיבים את הטבילה של סוף השבוע השני ( תחילת השבוע השלישי ) כי היא הטבילה היחידית בשבוע השלישי.
בכל מקרה כנראה שלא החשיבו טבילה יחידה שאיננה חלק ממערכת טבילות שבועיות.","248","","4337","True","True","False","","166","98.77.142.57","0","19900","נידה|ל ע"א",""),new Message("19921","19908","למה לטבול בלילה של אחרי שלשים וחמש","21/06/12 11:39","א תמוז","תשע"ב","11:39","לומד","היא טובלת בלילה שלפני השלשים וחמש, מכיון שהיא בספק נדה ביום האחרון של השבוע הרביעי, ואז נגמרים שבעת ימי נדותה ביום השלשים וארבע ובלילה אור לשלשים וחמש היא טובלת ומשמשת וזו הטבילה באחרונה","193","","4337","True","True","False","","83","31.210.191.235","0","19900","נידה|ל ע"א",""),new Message("19937","19921","אתה צודק","21/06/12 16:51","א תמוז","תשע"ב","16:51","המכריע","אלא דאם כן יש לשים לב דאע"ג דמטבילין בלילותא דשבוע ראשון ושני לב"ה היינו בלילות שאחר הימים (חוץ ממה שמטבילין גם בלילה ראשון שבאה לפנינו שהוא אור ליום א' אבל הוא מחוץ לחשבון), הלילות של שבוע חמישי לב"ה היינו הלילות שקודמין לימים.
ובאמת זה מוכרח כדבריך, דאם כפי שטעיתי לחשוב דטובלת לבית הלל בלילה שאחר 35 א"כ הרי מנו ב"ה טבילה אחת אחר שימושה.","199","","4337","True","True","False","","136","85.130.221.217","0","19900","נידה|ל ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82652);