var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=19819;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מינוי מומחים בפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5360")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","70"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("19819","0","הערות לנדה דף כט","20/06/12 01:11","ל סיון","תשע"ב","01:11","המכריע","א. בשלם דכולי עלמא לא פליגי. רצה לומר לא פליגי אלא הושוו שניהם דלא כשמואל. ואף שדרך הש"ס בכגון דא לנסות להשוות את שניהם לשמואל, ואם אין דרך לזה, עדיף כבר שלפחות אחד יהא כשמואל. מ"מ כאן ידעו שהלכה כרבי יוחנן ושמואל איתותב כמובא בתוס'.

אגב ר"א היה תלמיד רב ושמואל בבבל טרם עלותו לא"י, ויתכן שלכן פלג בזה על ריו"ח רבו שבא"י וכפי שקיבל מרבותיו בחו"ל. לל"ק לפי ההו"א ולל"ב לפי האמת.
ובגוף הנידון. סברת שמואל פשוטה מאד, שכל ענין הראש שמחשיב לילוד למרות שהוא מיעוט, הוא משום חשיבותו של הראש מלך האיברים, וחשיבות זו הא רק בחי ולא בנפל. וסברת החולקים דגם במת מצינו חשיבות לראש, כמו דעצמות המת מטמאות באהל רק ברוב בנין או מנין חוץ משדרה וגולגולת. ומ"מ לל"ק ס"ל לר"א דיש לחלק בין מת שלם למת מחותך לגבי חשיבות הראש, דאולי רק מת שהיה כבר חי וראשו קיבל חשיבות בחייו מטמא טפי משאר איברים, אבל מחותך מתחילת לידתו עדיין לא היה לו משמעות של ראש.

ב. והא או קתני. אע"פ שבלאו הכי מגיה, מ"מ לא מסתבר שתיבת או נשתרבבה לגמרי בטעות.

ג. בהמה שיצאה מלאה ובאה ריקנית. פירש"י בו ביום. לכאורה מה הכריחו לזה. אמנם בסמוך אמרינן דאיתרע רובא משום דלא טינפה ביום שקדם ללידה, ואם חזרה לאחר יומיים או יותר, א"כ אולי טינפה באפר ולאו אדעתינו, וע"כ היום יצאה ללא טינוף והיום שבה, והיה עליה לטנף אתמול ואז היתה לפנינו וראינו שלא טינפה. וזה גופא מה שדחק את רש"י להלן לומר דמטנפת ביום שלפני לידה, ובגמ' רק נאמר דמטנפות והיינו קודם לידה ומנא ליה לרש"י הא דהוא ביום הקודם. אלא דאם יתכן טינוף בו ביום, א"כ מנא לן דלא טינפה היום באפר קודם לידה. ועי' בתוס' ד"ה וזו ודוק.

ד. (כט:) יולדת בזוב. עיין רש"י שטרח בזה. וכוונתו דבאמת אם שפתה מהצער מעת לעת או לילה ויום קודם לידה הויא יולדת בזוב ולא הוי דם מחמת לידה, אבל כאן אי אפשר לפרש כן, שלצורך הטבילות דלהלן עלינו לומר דג' ימי זובה נסתיימו סמוך ללידה ממש, וממילא קשה שכהאי גוונא הוי דם מחמת לידה שאינה זבה כלל, ולכן פירש"י שהיתה זבה בלא צער ולכן לא תלינן בלידה אע"פ שנמשכה זיבתה בפועל עד הלידה ממש.

ה. אלא מאי לא ידענא. יש מקום להאיר דלא סלקא דעתן שרבין נסתבך בחשבונות ולא ידע מה הקושיא, אלא רק ידע דמהאי ברייתא הוי קשיא לריב"ח והביאה לפני הלומדים שיעמדו על הקושיא. וע"כ דזה היה ברור לגמרא דהיה עמל ומברר ולא משאיר ללא הבנה, וע"כ כוונתו שיש לו מהלך ליישב את קושיית ריב"ח.

המשך","199","","4335","True","True","False","","909","85.130.221.217","0","0","נידה|כט ע"א",""),new Message("19862","19819","הוספה מעלון "מראי מקומות"","20/06/12 14:50","ל סיון","תשע"ב","14:50","המכריע","לאות א מדבריי בפיסקה האחרונה. ראיתי בעלון הנ"ל שהביאו מהחזון איש לבאר את סברות החולקים בענין ראש פוטר, ובחלק מדבריו זכיתי קצת לכוון לדעתו, ועי"ש סברות נפלאות (באות ג ואות ו).

אגב. אני שוב ממליץ על העלון הזה, שעושה לעניות דעתי עבודה יסודית. הם משתמשים בהרבה ספרים יחסית, ובעלי משקל, ומוציאים בקצרה הרחבות בדיוק לנקודות שהדבר נדרש בהם.

יש ערך מוסף לעלון כזה, שהערה שלא נמצאת שם זה סימן שזו הערה מקורית, עכ"פ לא מפורסמת בספרים הזמינים, (שזה אומר או שזכית בחלק חדש בתורה, או שטעית טעות גסה).","199","","4335","True","True","False","","135","85.130.221.217","0","19819","נידה|כט ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);