var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=19739;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מכיר סיפור לחיזוק לומדי הדף היומי?","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=19605")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","52"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","48"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","31")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("19739","0","הערה לנדה דף כב","13/06/12 11:55","כג סיון","תשע"ב","11:55","המכריע","ומי איכא כהאי גוונא אין וכו' מכה במעיה וכו'. מה שסיימו תטיל למים, עד כאן דברי הרופאים מכאן ואילך דברי חכמים שאמרו תטיל למים ואם נמוחו טמאה. ובפשטות הכוונה שאם זה אכן כדברי הרופאים וזה גלד של מכה, זה לא יהא נימוח במים ואז טהורה, וזהו הנקרא לעיל בריה בפני עצמה. ואם נמוחו יהא זה סימן שאין זה בריה בפני עצמה הבאה ממכה, אלא דם רגיל. ובמעשה השני ודאי כך הוא, שאם זו שערה של שומה והיא אדומה בגלל גידולה ברחם, לא תימוח, ואם זה דם שנקרש בצורת שערה ימוח.

ולכאורה קצת פלא שלגלד של מכה יקרא לעיל בריה בפני עצמה. ופשוט לכאורה שאין הכוונה בריה כמו מפלת כמין בהמה וכו', אלא בריה שונה מדם הרחם, דהיינו משהו שנוצר בתוך הרחם בתהליך אחר, כגון גלד או שער שומה. ועוד יל"ע דכמדומה דהגלד הוא ברובו דם קרוש. (איך שיהיה באנו כאן להנידון הידוע האם בידוע שיש לה מכה אבל המכה בתוך הרחם ממש, אי מהני מכה כזו להציל, או דאע"פ דמכה הוא מ"מ כל דם הבא מן המקור ממש מטמא. וזה תלוי קצת בפירוש הענין כאן, ואכמ"ל).","199","","4338","True","True","False","","948","212.179.87.186","0","0","נידה|כב ע"ב",""),new Message("19741","19739","[ללא נושא]","13/06/12 12:41","כג סיון","תשע"ב","12:41","עם הארץ","אי אפשר לפרש בוודאות אם הרופאים אמרו תטיל למים או שקבעו בוודאות שיש מכה במעיה והחכמים הם אלו שהורו להטיל למים.
מכל מקום ניתן לאמר שלא היתה פסיקה חד משמעית מצד הרופאים לכן היה צורך להטיל למים.
נקודה אחרת וזה מתאים גם לאשכול קודם, הגמרא משתמשת בלשון רופאים היינו יותר מרופא אחד אולי ללמד שצריך לפחות חוות דעת משני רופאים.","248","","4338","True","True","False","","183","98.77.142.57","0","19739","נידה|כב ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);