var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=19603;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("הודעה למגידי שיעורים ולמשתתפי השיעורים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=638")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","52"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","45"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","29")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("19603","0","אשה שיש לה דם ירוק בלבד - טהורה?","07/06/12 21:18","יז סיון","תשע"ב","21:18","שיננא","מתני' חמשה דמים טמאים באשה האדום והשחור וכקרן כרכום וכמימי אדמה וכמזוג...
גמ' מנלן דאיכא דם טהור באשה דלמא כל דם דאתי מינה טמא אמר רבי חמא בר יוסף אמר רבי אושעיא אמר קרא...


אם יצליחו להמציא חומר שהופך בקביעות את צבע הדם לאחד הצבעים שלא מוזכר במשנה - האם האשה תהיה טהורה כל חייה?

ובעצם -
מה מטרת הצבע?
ומה מגדיר דם?
מהגמרא משמע שאף שיש נוזל שידוע שהוא דם, הרי שאם הוא לא באחד מחמשה הצבעים - אז זה לא דם שמטמא את האשה [ומה ההגיון שבכך, מעבר לגזירת הכתוב?]
והאם יש בכלל משמעות לטיב הנוזל שיוצא מהאשה, או שהעיקר זה הצבע, וכל נוזל שיוצא ממנה אם הוא בצבע אדום הרי שהוא מטמא?","146","","4344","True","True","False","","1295","84.228.97.64","0","0","נידה|יט ע"א",""),new Message("19607","19603","ככלל, דם ירוק אינו דם","07/06/12 22:23","יז סיון","תשע"ב","22:23","דוד כוכב","החומר הפעיל בדם הוא ההמוגלובין, והוא אדום.
אם יהפכו את הדם לירוק על ידי הוספת חומר אחר, עדיין ביסודו אדום הוא.
אך אם יסירו ממנו את ההמוגלובין, זה כבר איננו דם.","125","","4344","True","True","False","","172","95.86.79.1","0","19603","נידה|יט ע"א",""),new Message("19628","19603","בקונטרס לגאון ר' שלמה זלמן אויערבך","08/06/12 15:40","יח סיון","תשע"ב","15:40","הראל","דומני שבקונטרס לגרשז"א בו דן על אופנים שונים להתיר אשה עם ביוץ מוקדם - הציע בכיוון של שאלתך.
[אינני זוכר במדוייק ואינני זוכר את המקור]","46","","4343","True","True","False","","267","84.229.77.82","0","19603","נידה|יט ע"א",""),new Message("19653","19603","האם נשים שיש להם דם כחול","10/06/12 16:33","כ סיון","תשע"ב","16:33","יהודי_קדום","יכולות להישאר טהורות כל ימיהן אם ילבשו תחתון צהוב שאז הכתם יראה ... ירוק. .?

מה תעשה עיוורת צבעים? ודאי תינשא לחכם ובקיא.

וברצינות:

הצבעים שברור לחלוטין שאין בהם שחור או אפילו ספק ספקו של אדום האשה טהורה. לכן אם המילי דבדיחותא שלי לעיל יהפכו למציאות והאשה תראה (ואפילו תרגיש !) הפרשה כחולה על תחתון לבן (לא בעד בדיקה כמובן) הרי היא טהורה.

צבע חום מחייב שאלת חכם.

ולכן ברור שלסיפא של שאלתו ("...אם הוא בצבע אדום הרי שהוא מטמא?")
יש צבעים נוספים.","233","","4341","True","True","False","","258","79.183.169.221","0","19603","נידה|יט ע"א",""),new Message("19660","19628","וז"ל של הגרש"ז אוירבך","10/06/12 21:55","כ סיון","תשע"ב","21:55","כדי","בשו"ת מנחת שלמה מהדו"ת (סי' עב בד"ה ולכאורה):

גם נלענ"ד שאם יתחכם מישהו ע"י תחבולה לשנות מראה הדם שבאשה שיהי' כל שבעת הימים ירוק ולא אדום אפשר שג"כ יעלו אותם הימים למנין נקיים, כיון שכך גזרה תורה שרק ה' דמים טמאים והשאר טהור ואין שום נ"מ אם כך מראהו מצד הטבע או שנשתנה באופן מלאכותי, שהרי גם במראה שחור דאדום הוא אלא שלקה והיה אפשר לומר דכיון שכך טבעו ה"ז חשיב כאילו הוא עדיין באדמימותו, אפי"ה אמרו בגמ' נדה י"ט ע"א דרק לאחר שנעקר הוא משחיר הא אם יודעים ברור שכבר השחיר לפני יציאתו מהמקור ה"ז טהור, וה"נ אם לאחר שיצא מהמקור או לפני שיצא מביה"פ לביה"ח כבר נשתנה מראיתו למראה טהור הרי היא טהורה. ומטעם זה נראה שאפי' אם תראה אשה מראה כזה שלדעת מומחים הוא תערובת של דם עם ליחה אחרת, מ"מ אם בשעה שעבר את הגבול מביה"פ לביה"ח כבר נשתנה למראה טהור ה"ז טהור, וגם אפשר דמשום כך חילקו האחרונים לענין מראה געל כזהב בין הפסק טהרה לסתם בדיקה, כי בשעת הפסק טהרה צריכים לדעת ברור שנסתם מקורה מזיבת דם טמא ולכן במראה געל חוששים שמא מעינה עדיין פתוח אלא שנתערב עם הדם גם ליחה אחרת ולכן נשתנה מראיתו, משא"כ לאחר שכבר פסקה בטהרה והמעין נסתם תו לא חיישינן להכי וכל שאין לו מראה דם טהור, ועיין בזה בשו"ת אבנ"ז חיו"ד סי' רכ"ה.

וע"ע שם בסי' עג.","249","","4341","True","True","False","","230","109.186.114.116","0","19603","נידה|יט ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);